Buna ziua. Sunt insarcinata in luna a V-a si poate ma ajuta cineva cu calcularea indemnizatie pentru cresterea copilului. Eu lucrez ca si angajat la o firma de unde stiu deja ca voi lua 85% din salariul meu pe ultimele 12 luni.
Problema este ca pe langa serviciul zilnic am mai inregistrat venituri din urma unui site(publicitate, afiliere). Aceste venituri provin din strainatate (Google - Irlanda si Amazon -SUA) i-am primit prin transfer bancar si pentru care am depus deja declaratia 201 la Anaf. Astept inca decizia sa platesc impozit.
Mentionez faptul ca veniturile au fost pe persoana fizica, nu PFA sau Firma.
Eu vreau sa stiu: Aceste venituri din strainatate se calculeaza la indemnizatia pentru cresterea copilului?
Deci daca avem venituri din activitati independente, si la stabilirea indemizatiei s-au luat in calcul, cei aprox.3000lei nu pot fi obtinuti din activitatea independenta? In OUG111 zica ca trebuie mentinuta suspendarea pt cel putin o activitate?
Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 111/2010
art.9^1
(1) În perioada concediului prevăzut la art. 2 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, persoana îndreptăţită poate realiza venituri supuse impozitului până la nivelul prevăzut la art. 16 alin. (3) lit. c) din ordonanţa de urgenţă, prin desfăşurarea efectivă a unei activităţi, cu condiţia menţinerii întreruperii/suspendării uneia dintre activităţile care au stat la baza stabilirii dreptului la indemnizaţie.
....
Prin urmare, daca ati obtinut numai venituri din activitati independente, suma maxima de 3189 lei nu poate fi obtinuta tot din activitati independente.
In schimb,daca ati avut realizate venituri din salarii si din activitati independente, suma maxima de 3189 lei poate fi obtinuta din activitati independente cu conditia ca raportul de munca (c.i.m.) sa ramana suspendat.