EleB a scris:
Cu scuzele de rigoare am uitat sa precizez că lucrez în sistemul bugetar ...
Acest aspect schimba in totalitate datele problemei,pt ca incepand din 2009,cand s-a schimbat legea salarizarii din sist bugetar nu se mai acorda spor de vechime in procente ci se acorda cele 5 gradatii ,cuantumul reiesit din calcul este introdus in salariul de incadrare.
In 2009 a aparut
Legea cadru 330(noiembrie) astfel ca
incepand cu 1ianuarie 2010 trebuia sa se faca reincadrarea personalului cf acestui act normativ.
Art. 16(LG330)
(1) Transele de vechime in munca, in functie de care se acorda cele 5 gradatii, sunt urmatoarele:
de la 3 la 5 ani;
de la 5 la 10 ani;
de la 10 la 15 ani;
de la 15 la 20 ani;
peste 20 ani.
(3) Reincadrarea personalului se face corespunzator transelor de vechime in munca si pe functiile corespunzatoare categoriei, gradului si treptei profesionale
avute in luna decembrie 2009.
.
Transele de vechime in munca se realizeaza in prezent in conformitate cu prevederile art. 11 alin. (3) al (5) din Legea 284/2010, cu modificarile si completarile ulterioare.Cele 5 gradatii sunt acordate astfel:
- gradaţia 1 - de la 3 la 5 ani - 3 clase succesive de salarizare suplimentare faţă de nivelul minim al fiecărei funcţii;
- gradaţia 2 - de la 5 la 10 ani - două clase succesive de salarizare suplimentare faţă de cele deţinute pentru gradaţia 1;
- gradaţia 3 - de la 10 la 15 ani - două clase succesive de salarizare suplimentare faţă de cele deţinute pentru gradaţia 2;
- gradaţia 4 - de la 15 la 20 de ani - o clasă succesivă de salarizare suplimentară faţă de cele deţinute pentru gradaţia 3;
- gradaţia 5 - peste 20 de ani - o clasă succesivă de salarizare suplimentară faţă de cele deţinute pentru gradaţia 4.
Diferenţa dintre două clase de salarizare succesive este de 2,5% din salariul de bază, solda/salariul de funcţie, indemnizaţia lunară de încadrare.
Mai intai verificati daca s-a facut corect reincadrarea la data de 1 ianuarie 2010 in ceea ce priveste acordarea corecta a gradatiei in cf cu vechimera ce o avea angajatul in decembrie 2009. Daca "greseala "provine" de acolo,atunci recalculati salariul de baza incepand cu 1 ianuarie 2010 tinand cont de vechimea efectiva !
Dupa ce ati corectat puteti intocmi
un referat prin care aduceti la cunostinta conducerii unitatii(manager) problema depistata la angajatul respectiv,indicati suma reiesita din calcul,(atasati calculul)temeiul legal respectiv
Legea cadru 330/2009,Legea 284/2010
NU PROPUNETI DVS SOLUTII !in aceasta etapa .
Referatul va fi inregistrat prin registratura unitatii(va faceti copie si luati nr de inregistrare) si din mapa va ajunge pe masa decidentului care va trebui sa puna o rezolutie !! Cel mai probabil va fi discutat in sedinta unui c.a. ,comitet director, sedinta cons local(in fc de unitatea in care desf activ) si va ajunge la RU ,atunci veti proceda in consecinta .