avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 502 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Frauda, dar nu am chitanța :(
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Frauda, dar nu am chitanța :(

Buna ziua,
S-a întâmplat la la laptop service; aveam o problema la laptop si mi s-a spus ca trebuie schimbat cardul video; am plătit (nu am primit nici o factura!!!) o grămada de bani, si câteva luni mai târziu, surpriza ! Problema reapare!
Ma duc la alt service pt. o opinie suplimentară si ce aflu: cardul video pt. modelul meu NU se poate schimba, si nu a fost nici o piesa înlocuită, sunt exact piesele cu care a fost fabricat laptopul, probabil ca a fost doar curățat de praf (pt. o grămada de bani!!!).
Asa cum am spus, nu am primit factura de la ei. Mi-au spus asa, verbal, ca am 2 luni garanție. Mai am doar un abțibild cu un nr de înregistrare lipit pe carcasa laptopului ... Când am lăsat laptopul la lucru primisem o hârtie cu "primire in service", pe care nu o mai am, desigur !
Dar eu sunt socata si asa ceva e inadmisibil ! M-au fraierit efectiv...
Ce șanse am sa îmi primesc banii înapoi?? Ma pot adresa protecției consumatorului sau cuiva care sa vina sa investigheze frauda ? (Sigur nu sunt prima clienta păcălită ...)

Multumesc
oana_miew a scris:


Mai am doar un abțibild cu un nr de înregistrare lipit pe carcasa laptopului ... Când am lăsat laptopul la lucru primisem o hârtie cu "primire in service",



Acel abtibild reprezinta o proba esentiala ca laptopul a intrat in service i s-a intocmit o fisa de comanda,defectiuni evidentiate,pise de inlocuit
Restul documentelor trebuie sa le prezinte service-ul ,pentru remedierea carei defectiuni sa introdus bunul in reparatie,ce pise au fost inlocuite,c/v pise+manopera
Mai mult,daca service-ul a eliberat produsul ,inseamna ca daca a intervenit cu inlocuiri componente a recuperat si c/v acestora
Service-ul are obligatia sa inregistreze zilnic in registru,succesiv si cronologic toate intrarile si iesirile de produse din unitate

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
oana_miew a scris:


Dar eu sunt socata si asa ceva e inadmisibil ! M-au fraierit efectiv...
Ce șanse am sa îmi primesc banii înapoi?? Ma pot adresa protecției consumatorului sau cuiva care sa vina sa investigheze frauda ? (Sigur nu sunt prima clienta păcălită ...)

Multumesc



1. Un card video poate fi "reparat" prin mai multe metode:

- refllowing - se baga la cuptor ca o prajitura, se incalzeste la vreo 120 grade C, timp de 10 minute, bilutele acelea care fac contactul intre GPU si placa se "refac", cam cum incalzesti o lipitura "rece", se raceste pe incet, etc. Este o carpeala, tine cam o luna, am facut-o si eu de mai multe ori pana am gasit card;
- reballing, in care bilutele acelea (balls, la mine erau cateva sute!) se schimba, tine cam 3 luni;
- inlocuirea de componente: GPU, memorii, etc.
Deci nu va luati dupa povestile concurentei, oamenii v-au facut ceva la placa, ca altfel nu se repara, chiar daca nu v-au schimbat componente, dar nu a tinut.
Am facut si eu reparatie la o firma, cu schimbarea GPU-ului; ma rog, asa au zis ei, nu am verificat seria. A tinut exact 3 luni, cat garantia pe care mi-au dat-o, plus o saptamana. Le-am spus si le-am cerut sa-si defineasca pozitia, legal sunteti acoperiti le-am zis. M-au chemat, mi-au schimbat placa, zic ei, a mai mers o luna. De data asta m-am suparat. Le-am spus: daca stiati ca nu puteti repara placa, de ce m-ati mai pus pe drumuri. M-au chemat din nou, au disparut vreo 30 de minute, s-a intors seful cu laptopul, mi-a spus ofuscat ca placa nu are nimic, era un contact prost la una din memorii - memoriile sunt conectate tot cu bilute, deci nu au cintacte, dar credea ca vorbeste cu un gaga -, ca-mi da banii inapoi. Mi-am luat banii, 300 lei. Placa a tinut pana a doua zi, probabil ca au incalzit-o cu o suflanta. Am cautat placa video pe net, la dezmembrari, care a tinut cateva luni, si am aruncat laptopul. Nu va spun numele firmei ca mie mi s-au parut totusi seriosi numai ca se apuca sa faca lucruri care sunt uneori tehnic imposibile.
Concluzia: cardul video nu se repara, doar se carpeste.

2. Chiar daca ati pierdut bonul, va recomand sa le scrieti un email, sa le dati toate detaliile si sa le cereti pozitia, spunandu-le ca ulterior o sa va plangeti la OPC. Reparatorul are evidenta lui, daca nu o are este mai grav, inseamna ca face evaziune fiscala. Sigur va vor chema si va vor propune o solutie fiindca nu au nevoie de OPC. Faptul ca ati pierdut bonul nu inseamna ca nu aveti dreptul sa va plangeti, OPC-ul protejeaza si consumatorii mai "neglijenti" cu bonurile. :) Dar sansele dvs. sunt mai mici.
Suntem in Romania .
Da ,ok acel laptop a intrat in service la data de ... si a iesit la data de,nu am facut nimic din lipsa de personal . Asa o sa zica cei de la serviceul 1 - varianta. Sau ca abtibildul e contrafacut .
Legal nu prea se poate face nimic ,tehnic au facut un reball ,operatie la care MTBF (speranta de viata) e de 6 luni . In unele tari speranta de viata la oameni e de 80 de ani dar asta nu inseamna ca fiecare persoana o sa traiasca 80 de ani .
Fiti sigur ca au facut evaziune fiscala! Se pot apara sustinand ca au primit in service (conform abtibildului) laptopul si ca vi l-au inapoiat neputand sa-l repare si evident nu v-au luat niciun ban.Aparati-va daca mai puteti!!.Ati luat teapa asta e, pe viitor veti stii sa cereti factura , chitanta , garantie.
Exista diferente de opinie si de verificat aceasta speta,conditionat de autoritatea si competenta celui care verifica
Pe forum se inainteaza opinii,fara cadru legall de intervenit impotriva operatorului economic
Autoritatile in drept detin norme si cadru legal concret prin care pot interveni si solutiona sesizarile consumatorilor

Alte discuții în legătură

Reparatii laptop LEELOO75 LEELOO75 Buna ziua, Problema mea este urmatoarea: In data de 14.12.2011 am dus un laptop la reparat ( nu mai are garantie), cei de la service au spus ca nu are nimic ... (vezi toată discuția)
Probleme cu televizorul, ce drepturi am ? laurentiuo laurentiuo am cumparat acum aproximativ 2 luni un televizor led. inca de la inceput am avut probleme cu el in sensul ca mi se deformeaza imaginea ca si cum ar pierde ... (vezi toată discuția)
Protectie firma mihailnegoita mihailnegoita Buna ziua. In primul rand, imi cer scuze daca nu postez unde trebuie. Am cumparat recent un laptop pe firma. Laptopul se afla actualmente in service-ul ... (vezi toată discuția)