oana_miew a scris:
Dar eu sunt socata si asa ceva e inadmisibil ! M-au fraierit efectiv...
Ce șanse am sa îmi primesc banii înapoi?? Ma pot adresa protecției consumatorului sau cuiva care sa vina sa investigheze frauda ? (Sigur nu sunt prima clienta păcălită ...)
Multumesc
1. Un card video poate fi "reparat" prin mai multe metode:
- refllowing - se baga la cuptor ca o prajitura, se incalzeste la vreo 120 grade C, timp de 10 minute, bilutele acelea care fac contactul intre GPU si placa se "refac", cam cum incalzesti o lipitura "rece", se raceste pe incet, etc. Este o carpeala, tine cam o luna, am facut-o si eu de mai multe ori pana am gasit card;
- reballing, in care bilutele acelea (balls, la mine erau cateva sute!) se schimba, tine cam 3 luni;
- inlocuirea de componente: GPU, memorii, etc.
Deci nu va luati dupa povestile concurentei, oamenii v-au facut ceva la placa, ca altfel nu se repara, chiar daca nu v-au schimbat componente, dar nu a tinut.
Am facut si eu reparatie la o firma, cu schimbarea GPU-ului; ma rog, asa au zis ei, nu am verificat seria. A tinut exact 3 luni, cat garantia pe care mi-au dat-o, plus o saptamana. Le-am spus si le-am cerut sa-si defineasca pozitia, legal sunteti acoperiti le-am zis. M-au chemat, mi-au schimbat placa, zic ei, a mai mers o luna. De data asta m-am suparat. Le-am spus: daca stiati ca nu puteti repara placa, de ce m-ati mai pus pe drumuri. M-au chemat din nou, au disparut vreo 30 de minute, s-a intors seful cu laptopul, mi-a spus ofuscat ca placa nu are nimic, era un contact prost la una din memorii - memoriile sunt conectate tot cu bilute, deci nu au cintacte, dar credea ca vorbeste cu un gaga -, ca-mi da banii inapoi. Mi-am luat banii, 300 lei. Placa a tinut pana a doua zi, probabil ca au incalzit-o cu o suflanta. Am cautat placa video pe net, la dezmembrari, care a tinut cateva luni, si am aruncat laptopul. Nu va spun numele firmei ca mie mi s-au parut totusi seriosi numai ca se apuca sa faca lucruri care sunt uneori tehnic imposibile.
Concluzia: cardul video nu se repara, doar se carpeste.
2. Chiar daca ati pierdut bonul, va recomand sa le scrieti un email, sa le dati toate detaliile si sa le cereti pozitia, spunandu-le ca ulterior o sa va plangeti la OPC. Reparatorul are evidenta lui, daca nu o are este mai grav, inseamna ca face evaziune fiscala. Sigur va vor chema si va vor propune o solutie fiindca nu au nevoie de OPC. Faptul ca ati pierdut bonul nu inseamna ca nu aveti dreptul sa va plangeti, OPC-ul protejeaza si consumatorii mai "neglijenti" cu bonurile. :) Dar sansele dvs. sunt mai mici.