avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 871 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Administrator nou
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Administrator nou

Buna ziua
Sunt un biet locatar care am acceptat sa fiu casierul asociatiei dupa ce administratorul a fost prins cu nereguli (a papat niste bani. multi rau).
Pentru ca nu exista administrator (desi cel vechi nu si-a depus nici demisia, nu a fost nici suspendat) am inceput sa preiau incet-incet si atributiile unui administrator. Am inceput sa schimb becuri, incerc sa remediez ce vad ca nu merge bine. Culmea este ca incepe sa imi placa din ce in ce mai mult.
Am inceput sa imi fac o pagina in excel in care sa am incasarile pe fiecare zi cu data, apartament, suma si numar de chitanta pentru fiecare plata, chitantieri separat pentru penalizari si o foaie in excel pentru jurnal de incasari/plati iar acum lucrez la o pagina in excel prin care incerc sa faca automat repartizarea cheltuielilor. Si acum ma pregatesc sa incep cursuri de administrator in vederea atestarii.
Partea urata a lucrurilor este ca nu am notiuni de contabilitate, iar presedintelui nu prea ii pasa asteapta expertiza contabila. Imi este teama sa nu imi prind urechile cum se spune. aceasta temere este dublata si de indiferenta celorlalti din comitet.
De exemplu, din 13 iunie, de cand am preluat casieria, nu am incheiat o conventie civila. Eu incasez, eu platesc facturi si toate nenoricirile. Cativa locatari ma sprijina, ma incurajeaza, insa cei cu care ar trebui sa colaborez sunt total dezinteresati.
A fost un scurt-circuit urat pe scara, eu am chemat electricieni. Am luat un model de conventie civila de pe site si le-am facut electricienilor contract, i-am platit (dupa ce am vb la telefon cu presedintele), iar acum acesta refuza sa semneze conventiile civile. Ba ca nu are timp, ba ca nu e acasa.
Cu siguranta, o sa ma intrebati: Si noi ce sa iti facem?
Tocmai de aceea aelez la voi, pentru ca - din ceea ce am citit - multi dintre voi aveti experienta si astept un sfat de la voi. Pana atunci, mai bag nasul prin legea 230. Deh, trebuie sa invat :)
Va multumesc anticipat pentru tot, chiar si pentru un cuvant.

Cel mai recent răspuns: Armenteros , utilizator 03:57, 24 August 2009
Nu, cu siguranta ca nu-mi convine asa ceva.
Insa am acum o dilema, este obligatoriu ca Adunarea Generala sa fie organizata dupa expertiza? Sigur, logic asa este, ca noua conducere sa stie pe ce sta, insa situatia asta am impresia ca o sa se intinda precum cascavalul cald. In plus, daca pana acum presedintele spunea ca demisioneaza dupa ce se incheie expertiza, acum a schimbat macazul: nu demisionez domnule. pai ce, am facut atatea si acum sa las sa vina altu si sa preia munca. M-am abtinut sa nu rad si mi-am vazut de treaba.
Hai ca mai bag nasu in legea 230 sa mai invat cate ceva.
Tinand cont de faptul ca sunt la inceput, am o nelamurire, desi, personal, cred ca ceea ce voi spune este corect.
Presedintele asociatiei imi spune ca sumele obtinute din penalizari sa le folosesc la plata utilitatilor si cand o sa avem bani ii punem la loc.
Legea spune ca penalizarile rezultate din neplata intretinerii se constituie intr-un fond de penalitati, care poate fi folosit doar pentru plata penalizarilor impuse de furnizori, pentru cheltuieli cu reparatiile asupra proprietatii comune sau pentru cheltuieli administrative.
Initial nu am fost ferm, desi cunosteam prevederile legii, insa am spus sa mai verific inca o data ca na, fiind la inceput nu eram 100%.
I-am spus presedintelui de prevederile legii si el tot bate moneda sa platim de acolo.
Probabil ca multi dintre cei de aici se vor intreba "Da' cat e domne fondul asta de penalitat?". Raspuns: 70 ron.
E corect cum stiti Dv. si faptul ca presedintele vorbeste si da dispozitii aiurea pe campii dovedeste ca veti avea zile grele cu el.
Nu o sa va aresteze nimeni daca faceti ca el, dar azi un compromis, maine alt compromis, veti ajunge sa lucrati alandala, dupa cum vrea presedintele....
Un amendament la povestea cu penalizarile. Banii cash ii puteti folosi, pana una-alta la plata utilitatilor, dar.....sa aveti in evidenta acesti bani la fondul de penalizari. Asta musai sa faceti.
Ultima modificare: Vineri, 21 August 2009
elga50, moderator
Toti banii incasati sunt in casierie sau in contul de la banca. Din acesti bani se fac plati catre furnizori, salarii, gospodaresti, etc. Asa cum v-a spus si @elga50 puteti face plata furnizorilor din banii ce-i aveti in casierie sau in contul bancar indiferent de provenienta lor . Dar la incasarea lor banii se evidentiaza, in afara de registrul de casa, si in fisele sau registrele ce le tineti . Acolo evidentiati separat ce incasati la intretinere, fond de rulment, fond de reparatii, fond de penalizari, alte fonduri (chirii, publicitate, sponsorizari, etc ).
E bine ca platile sa le faceti in ordinea prioritatilor, a scadentei facturilor pentru a nu avea facturi neachitate la termen si sa fiti penalizat de catre furnizori.
Succes !
Buun, multumesc inca o data pentru sfaturi.
Exista o evidenta clara a incasarilor, a restantelor si a penalitatilor. Intrebare: pot trimite unuia dintre dvs (pe mail) un exemplar sa imi spuneti daca este ok cum tin evidenta. Sunt un tip perfectionist si imi place sa iasa treaba ca la carte.
Am facut si o fisa de consum pentru fiecare apartament in parte la care, pe langa consumul pe fiecare luna, vreau sa inserez platile facute de acesta in care sa se vada luna pentru care a platit, data cand a platit si documentul justificativ.

Alte discuții în legătură

Asociatii de proprietari OpraM OpraM Am observat ca exista Asociatii de Proprietari care percep penalitati la restante chiar de 10 ori mai mari decat cele percepute de furnizorii de utilitati ( ... (vezi toată discuția)
Fond de rulment -asociatia de locatari Gabriela Tanase Gabriela Tanase Firma la care lucrez este proprietara unui apartament intr-un imobil in care nu exista asociatie de proprietari ci doar Asociatie de locatari. As dori sa stiu ... (vezi toată discuția)
Plata salariilor din contul firmei administratorului mnmgfd mnmgfd Este legal ca salariile cenzorului, femeii de servici precum si al presedintelui asociatiei sa fie platite din contul firmei la care este patron ... (vezi toată discuția)