Avem un fond de rulment scriptic fiindca in perioada de iarna ajunge la limita fondului de rulment constituit sau chiar a fost depasit o luna ,doua din cauza restantierilor si un fond de reparatii in derulare .
Întrebarea mea este daca in perioada de vara ne situam la jumatatea fondului de rulment constituit la care se mai adauga si fondul de reparatii pot fi pastrati in soldul casei mai multe luni fara a fi depusi in contul bancar al asociatiei de catre firma de administrare ?
Eu cred ca nelamurirea din postarea initiala era cu totul alta si-am raspuns impreuna la aceasta: se poate pastra in casa orice suma de bani. Nu mai exista prin lege plafon de casa.
Cat despre notiunea de sold, aceasta poate fi dezbatuta pe cateva pagini.
Dar soldul casei este doar o cifra scrisa la incheierea fiecarei zile in registrul de casa si care trebuie sa corespunda cu suma de bani ce o are casierul in sertar, in seif daca poseda asa ceva.
Se mai numeste si "sold final" si rezulta prin inregistrarea "soldului initial" din acea zi, la care se adauga "incasarile" si se scad "platile" din acea zi. Sodul nu este intotdeauna o "diferenta" sau doar o "diferenta". Sunt multe situatii cand la sfarsitul zile soldul final este rezulatatul sodului initial la care s-au adunat incasarile, neavand nici o plata, fiind logic sa nu se faca nici o "diferenta". La asociatia de proprietari pot fi 5-6 zile de incasari si doar a 7-a zi, de exemplu sa se faca o plata catre cineva sau un varsamant la banca.
Imi cer scuze pentru ca am intervenit cu aceste explicatii elementare si care, repet, nu erau necesare la postarea initiala, dar parca devin necesare cand discutam de definitii, contabilitate...
Dacă din punct vedere legal nu există plafon dar d.p.v. moral este normal să păstrezi zeci de mii pană a fi cheltuiți
Potrivit art.36 lit. a din Legea 230/ 2007 Atribuții „ prestarea serviciilor in mod profesional ”
Nu mi se pare profesional să pastreze sume mari de bani in casă mai ales cum am specificat este vorba de firmă de administrare cu zeci de blocuri și ce bani se adună in casă dacă procedează la fel și cu alte blocuri .
Este posibil, daca ziceti ca este firma de administrare, ca banii asociatiei dv., ca si ai altor asociatii, sa fie depusi in contul bancar al firmei si de acolo sa faca platile catre furnizori.
Nu stiu, e doar o presupunere, dupa cum stiu de la alti presedinti si cenzori din cateva asociatii care lucreaza cu firme de administrare. Trebuie sa le impuneti sa va depuna incasarile in contul asociatiei.
Mulțumesc pentru răspunsuri o să cer președintelui să covoace Comitetu Executiv pt. a impune o cotă maximă săptamanală pt. soldul casei mai ales că nu avem incheiată nici o asigurare in caz de țeapă .