avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 595 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... asigurare obligatorie auto inmatriculate primarie
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

asigurare obligatorie auto inmatriculate primarie

Buna ziua, as dori sa stiu daca exista ceva prevederi legale actuale, prin care sa existe obligativitatea autovehiculelor inregistrate la primarie de a avea polita de asigurare obligatorie si inspectie tehnica.

va multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: ola-nicolas , utilizator 10:41, 25 August 2022
Pai la aia cu RCA v-am raspuns deja, ITP este obligatorie doar pentru vehiculele inmatriculate. Dvs. aveti doar un vehicul inregistrat.
Ultima modificare: Marți, 16 August 2022
latka, moderator

latka a scris:

Pai la aia cu RCA v-am raspuns deja,...

Eu nu am reusit sa gasesc capatul de lege care face distinctie intre un vehicol cu tractiune animala si un autovehicol avand aceleasi caracteristici. Nu va suparati, dar inmatricularea si inregistrarea sunt doua lucruri diferite. In timp ce inmatricularea se face in conformitate cu legeile generale care guverneaza circulatia la nivel national - o definitie se regaseste aici: [ link extern ]
Inregistrarea este doar un act eminamente birocratic, care are rolul de a evidentia in registrele publice, acele vehicule care au dreptul de a circula pe drumurile publice.
Atata timp cat nu exista obligativitatea mentinerii (cu dovada legala) a starii tehnice a unui vahicol, nu poate exista nici o baza legala privind raspunderea legala pentru accidentele produse. Cele doua notiuni sunt indisolubil legate una de cealalta pe drumurile publice.
Ultima modificare: Marți, 16 August 2022
ola-nicolas, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Mda, acum dupa ce ati vazut baza legala, ati dat-o pe filozofia actului juridic. Mergeti la avocatul poporului sa va ajute, cu o neconstitutionalitate.
Asa dupa cum vad, se poarta discutia de dragul discutiei. Pe cine il intereseaza problema (fie ca avocat profesionist) fie doar ca simplu utilizator, ar trebui sa se informeze intr-un mod mult mai serios asupra unei probleme legale. De aceea justitia romana este perceputa atat de rau, atat in tara, cat si in Europa, si / sau in lume. Nu este nevoie de nici-o exceptie de neconstitutionalitate, ci doar de interes. In OU 195/2002, art. 6, al. 6 este definita notiunea de autovehicul: "6. autovehicul - vehiculul echipat cu motor în scopul deplasării pe drum. Troleibuzele şi tractoarele rutiere sunt considerate autovehicule. Mopedele, vehiculele care se deplasează pe şine, denumite tramvaie, tractoarele folosite în exploatările agricole şi forestiere, precum şi vehiculele pentru efectuarea de servicii sau lucrări, care se deplasează numai ocazional pe drumul public, nu sunt considerate autovehicule".
Putin mai jos, la al. 21, este definita notiunea de moped: 21. moped - vehiculul cu două, trei sau patru roţi, a cărui viteză maximă prin construcţie nu depăşeşte 45 km/h şi care este echipat cu un motor cu ardere internă, cu aprindere prin scânteie, cu o capacitate cilindrică ce nu depăşeşte 50 cm3 sau cu un alt motor cu ardere internă ori, după caz, electric, a cărui putere nominală este de cel mult 4 kW".
Asadar, tinand cont de definitiile de mai sus, rezulta ca subsemnatul este in posesia unui moped, avand viteza maxima de 25 km/h (cu limitator de viteza) sau 42 km/h (in lipsa limitatorului de viteza) si puterea maxima a motorului electric de tractiune de 3.9 kW, care in conformitate cu definitia de la al. 6 nu este considerat autovehicul, si deci are acelasi regim cu caruta (sau cu un alt vehicul, inafara autovehiculului) din punctul de vedere al obligativitatii RCA si / sau RTP atunci cand circula pe drumurile publice.. Am marcat cu aldine, caractere cursive si am subliniat concluzia, pentru a fi vizibila oricui s-ar afla in aceeasi situatie cu mine. Altminteri, imi pare rau ca am facut un cont inutil pe acest forum, in speranta ca voi gasi un raspuns calificat. Consider asadar subiectul inchis, ceea ce ar trebui sa faca si moderatorul, pentru a nu permite mai departe interventii de genul:
Mda, acum dupa ce ati vazut baza legala, ati dat-o pe filozofia actului juridic. Mergeti la avocatul poporului sa va ajute, cu o neconstitutionalitate.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Cam multa emfaza pentru niste prostii si minciuni, asa ca mai pun o data legislatia:

OUG 195/2002
21. moped - autovehicul care face parte din categoria mopedelor potrivit Regulamentului (UE) nr. 168/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 ianuarie 2013. Este asimilat mopedului cvadriciclul ușor, astfel cum este prevăzut în Regulamentul (UE) nr. 168/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 ianuarie 2013;
Articolul 76
(1) Vehiculele înmatriculate sau înregistrate, cu excepția celor cu tracțiune animala, care circulă pe drumurile publice, trebuie să aibă asigurare obligatorie pentru răspundere civilă în caz de pagube produse terților prin accidente de circulație, conform legii.
(2) Poliția rutieră dispune măsura reținerii certificatului de înmatriculare sau înregistrare și retragerea plăcuțelor cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare a vehiculelor neasigurate, aflate în trafic, eliberând dovada fără drept de circulație.
(3) Dacă deținătorul vehiculului nu face dovada asigurării acestuia, după 30 de zile de la data aplicării măsurii prevăzute la alin. (2), poliția rutieră dispune radierea din evidență a vehiculului.

Legea 132 din 2017
Articolul 2
.......................
4. asigurat - proprietarul sau utilizatorul unui vehicul sau unui tramvai a cărui răspundere civilă delictuală este preluată contractual de un asigurător RCA în baza contractului RCA valabil pentru prejudiciile produse terțelor persoane din accidente de vehicule/tramvaie;

Articolul 3 Obligativitatea încheierii contractului RCA
Persoanele fizice sau juridice care au în proprietate vehicule supuse înmatriculării sau înregistrării în România, precum și tramvaie au obligația să se asigure pentru cazurile de răspundere civilă ca urmare a prejudiciilor produse prin accidente de vehicule în limitele teritoriale prevăzute la art. 2 pct. 18.

Ordin 1501/2006
Capitolul V Înregistrarea vehiculelor
Articolul 23
(1) Se înregistrează la nivelul primarilor comunelor, ai orașelor, ai municipiilor și ai sectoarelor municipiului București numai tractoarele agricole sau forestiere, remorcile destinate a fi tractate de către acestea, troleibuzele, mopedele și cvadriciclurile ușoare așa cum sunt prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 168/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 ianuarie 2013 privind omologarea și supravegherea pieței pentru vehiculele cu două sau trei roți și pentru cvadricicluri, omologate potrivit legii, pentru care Regia Autonomă «Registrul Auto Român» a emis cartea de identitate a vehiculului, mașinile autopropulsate pentru care Regia Autonomă «Registrul Auto Român» a emis atestatul tehnic, precum și tramvaiele și vehiculele cu tracțiune animală.

Chiar ca trebuie inchis acest subiect, denaturat de @ola-nicolas.
[ link extern ]
[ link extern ]
[ link extern ]
Ultima modificare: Miercuri, 24 August 2022
latka, moderator

Alte discuții în legătură

Conducere pe drumurile publice motocultor catalinuxxl catalinuxxl Bună seara . Posed un motocultor de 7,5cp plus o remorca confectionata manual .Motocultor ul sau remorca nu sunt inregistrate la primarie , nu au certificat ... (vezi toată discuția)
Rca moped bugsbunny_ro bugsbunny_ro Buna, as dori sa stiu daca legea prevede asigurare RCA pentru mopede. Am fost oprit in trafic, iar Politia mi-a solicitat asa ceva ... nu aveam si am ... (vezi toată discuția)
Inregistrarea carutelor la primarie luticus luticus Este necesara inregistrarea carutelor la primarie pentru a circula pe drumurile publice ? (vezi toată discuția)