avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 867 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Plata cote de intretinere
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Plata cote de intretinere

Pana la ce data pot plati fara a mi se calcula penalizari daca pe lista scrie: data intocmirii 26.08.2016, data afisarii 01.09.2016 si data scadenta 21.09.2016?
Cel mai recent răspuns: Georgeta2016 , utilizator 15:18, 11 Septembrie 2016
Dl Adam Grecu eu am inceput cu o intrebare simpla si cu date concrete scrise pe lista de intretinere de unde rezulta clar si data afisarii si data scadenta. Am inteles din raspunsuri si va multumesc pentru ele ca trebuie sa adaug 30 zile la data scadenta de pe lista. Cu toate acestea mi s-au trecut penalizari pe luna trecuta fara justificare pentru ca asa vrea firma Sc SCOMET si pentru ca ei nu dau explicatii nimanui.

Sa va mai dau un ex din raspunsul primit de la PMB-Politia Locala citez: "Proprietarilor ap. .. le-au fost intocmite pv de constatare si sanctionare in cf cu ..." iar proprietarul ap a prezentat un pv de debransare din data de 17.05.2016. Mentionez ca acesti proprietari cu ajutorul presedintelui si al firmei Sc SCOMET nu au platit caldura si apa calda in perioada oct2015-aprilie 2016 respectiv 1 ap o perioada mai lunga. Cum se numeste acest lucru daca nu furt? Ceilalti care au CT inclusiv presedintele si comitetul nu platesc nimic pentru tevile care trec prin apartamentele lor si nici pentru spatiile comune.
De ce firma Sc Scomet a acceptat scoaterea acestor apartamente de la plata caldurii si a apei calde fara sa respecte legea, respectiv fara pv de debransare de la radet?
Ultima modificare: Miercuri, 7 Septembrie 2016
Adriantot, moderator
Eu va spun ca toate problemele dvs. nu apartin firmei de administrare ci asociatiei, conducerii, com. de cenzori.
Cunosc destule exemple si la noi in oras, unde administrarea asociatiilor se face prin firme specializate si pentru ca au conduceri foarte slabe sau "interesate", fac tot felul de matrapazlacuri.
In aceasta perioada, la noi, "calul de bataie" sunt asociatiile administrate de persoane fizice sau de PFA-uri, iar acele firme puternic ancorate in sistem, nu au nicio problema, cu toate ca si pe-acolo se petrec fel de fel de neconformitati. Baietii "ung" bine presedintii si - trai nineaca...

Daca aveti probe solide, incercati sa convocati o AG extrordinara (20% din membri), schimbati com. ex. si cenzorii, hotarati sa se faca verificari si pentru ca unele probe sunt relativ recente, incercati recuperarea diferentelor constatate de la impricinati, concomitent cu actionarea acestora in justitie. Stiu ca este greu, dar aceasta-i viata....
Aici pe plan local, am incercat sa ajut o asociatie aflata in situatia dvs., insa "mi-am batut cuie in talpa", asa ca m-am linistit, interesele si combinatiile sunt prea "sus".

Este bine ca ati inteles "gimnastica" cu data scadenta.
Va urez succes!
Multumesc pentru urare! Am schimbat aseara presedintele si comitetul dar poate ne puteti ajuta in continuare cu ce trebuie sa predea vechiul presedinte in conditiile in care firma care face lista si incasari momentan pana vedem contractul si conditiile de reziliere ramane aceeasi?
Presedintele vechi sa predea tot ce are catre noul presedinte.
Daca asociatia are un sediu unde-si desfasoara activitatea, ar trebui ca acolo sa fie toate actele, dosarele, situatiile... Presedintele vechi poate avea la el doar stampila asociatiei pe care o preda noului presedinte. In rest poate intocmi un PV semnat de vechiul si noul presedinde prin care se arata ca i s-au predat unele dosare, cartea tehnica a blocului, de exemplu, actele de infiintare a asociatiei...
Doamna,
Ce va pot spune - luati-o mai usurel cu schimbatul firmei. Deocamdata.
Firma trebuie sa execute in deplina legalitate tot ce este prevazut in contractul de prestari de servicii. Daca spun "tot", atunci lucrurile au sa mearga foarte bine.
Asa cum am mai spus si cu alte prilejuri, o firma de administrare as. prop. sau o firma de intocmit repartizarile cu caldura in baza repartitoarelor de costuri, trebuie sa respecte legislatia in vigoare, altfel se pot trezi cu amenzi foarte mari, iar daca sesizarile continua, pot sa-si piarda si licentele de functionare - si nu cred ca, chiar vor acest lucru.

In fine, schimbarile trebuie facute treptat, luati contractul de prestari de servicii si-l cititi, poate va mai ajuta cineva in aceasta directie, eventual indreptati lucrurile prin acte aditionale. Daca lucrurile revin la normal, nu are sens sa schimbati firma care de bine-de rau, are toata situatia asociatiei la zi.
Apelati la noi pentru orice neclaritate si in masura in care ne pricepem, va vom ajuta!

Alte discuții în legătură

Afisare liste intretine cu intarziere de 4 luni yotantzy yotantzy Buna ziua , Locuiesc in Sos .Viilor Nr.92 Bl.4 A si B , blocul este administrat de Firma SCOMET , listele de intretinere se afiseaza cu 4 luni in urma ,pe ... (vezi toată discuția)
Lipsa bani asociatie de proprietari Georgeta2016 Georgeta2016 Buna ziua, ieri am aflat de la cenzor ca exista o gaura=lipsa de 19000 lei adica 190000000 milioane vechi in gestiunea asociatiei de proprietari si ea exista ... (vezi toată discuția)
Calcul penalitati nutzzu nutzzu Buna ziua.As dori sa stiu modul de calcul al penalitatilor pentru sumele de bani neachitate la intretinere intrucat am solicitat acest lucru administratorului ... (vezi toată discuția)