este legal sa faca acest lucru ?
in primul rand din aceste recalculari eu am o situatie fericita in care ar trebui sa-mi fie returnati - in contul intretinerii 182 lei .
cenzorul existent are insa de dat 1400 lei si chiar si numai din acest motiv nu a semnat listele de intretinere , presedinta fiind amenintata ca ar putea ramane tap ispasitor , nu le-a semnat nici ea .
este legala afisarea unei liste de intretinere fara aceste semnaturi ?
este legala recalcularea aceasta ? nu este obligatoriu sa fie facuta de catre un expert contabil ?
este legal ca din plata unor restante la intretinere , banii sa fie dirijati spre niste cheltuieli care nu sunt urgente ?
daca va amintiti eu v-am expus subiectul " teava de apa rece pe conducta separata " intru-cat locatarii s-au interesat in diverse locuri si au inteles ca este ilegal sa taie tevile de apa rece originale ale blocului lasand alti locatari fara apa , au lasat-o mai moale cu strangerea banilor pentru acest proiect . drept urmare adm si presedinta sunt hotarate sa faca aceasta teava separata chiar luand din banii de intretinere .
multumesc.
Hotarati in adunarea generala inlocuirea tevilor de alimentare cu apa rece si montarea de apometre pe bransamentele fiecarui apartament. Dupa care stabiliti fondul de reparatii/investitii necesar acestei lucrari. Va trebui sa exacutati bransamente la toate apartamentele insa cele cu restante le lasati inchise. In acest fel nu mai este nici o problema sa le taiati pe cele vechi si ati rezolvat dupa cum sperati si problema restantierilor.
Cat priveste recalcularea ea se poate face dar daca proprietarii o contesta va trebui certificata evident de o expertiza contabila. Daca nu vor sa plateasca se va ajunge in instanta - pentru ca le veti taia apa in baza unei datorii pe care ei nu o recunosc.
Legat de masura impotriva restantierilor (cu teava paralela de apa rece) unde vor fi amplasate robinetele prin care veti bloca fluxul de apa catre acestia? :)
teava asta de apa rece va porni din subsol prin casa scarii asa cum este trasa si teava de gaze si probabil va fi trasa pana la usa fiecarui apartament unde va exista un robinet si un apometru - aceasta lucrare este evaluata la 128 lei ori 14 apartamente . apoi lucrarea in fiecare apartament in functie de modul in care fiecare considera , este evaluat la ap de 4 cam , la 200 lei
situatia este intr-adevar incurcata, insa este fara iesire . aceasta administratie este preocupata de anumite lucrari gospodaresti fara sa urmareasca scopul initial , acela de a termina cu datornicii .care sunt in numar de 4 , cu 67; 233 ; 44 ; 73 - 417 MILIOANE datorii .la bloc de 14 apartamente . aceasta datorie este majoritara la radet , furnizor cu care nu mai avem contract din 2004 .
Legea 230 va oferta multe posibilitati de a iesi din aceasta incurcatura. Nimic nu este imposibil in aceasta situatie. Faceti, de exemplu, un tabel convocator cu minim 20% din proprietarii inscrisi in Asociatie si organizati o AG cu o ordine de zi pe care veti trece aceste probleme si le veti discuta.
Totusi daca administratorul nu este atestat cum este angajat?
nu a vrut nimeni aceasta administratie cu aceste probleme care s-au perpetuat .mie mi s-a propus de anul trecut si deasemeni si anul acesta . administratorul este angajat cu conventie cel putin pana ne transformam in asoc de proprietari .salariul pentru adm este 200 lei , poate parea extrem de putin , insa in conditii normale face doar lista de plata si plateste factura la apa nova , deoarece pentru factura de gunoi , vine casiera acasa .
Dar gaze si RADET nu aveti? Astea nu le platiti sau nici nu le aveti?
Daca sunteti convinsa ca puteti sa va intelegeti cu comitetul executiv, pe viitor, e laudabil ca vreti sa va implicati ca administrator, dar daca, asa cum vad, de pe-acum aveti probleme de comunicare....mai bine asteptati infiintarea Asociatiei de Proprietari, faceti cursul intre timp, e de facut si o expertiza...si apoi angajati-va. Acolo sunt o multime de incurcaturi pe care, ca administrator nu le veti putea descurca daca nu aveti concursul binevoitor al celor din comitet si al presedintelui.
Cand veti ajunge administrator sa ne mai scrieti si sa ne spuneti cum lucrati, platita cu 200 lei....:)