avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 231 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... recalculare cote intretinere pe ultimii 3 ani de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

recalculare cote intretinere pe ultimii 3 ani de administrator neatestat

este legal sa faca acest lucru ?
in primul rand din aceste recalculari eu am o situatie fericita in care ar trebui sa-mi fie returnati - in contul intretinerii 182 lei .
cenzorul existent are insa de dat 1400 lei si chiar si numai din acest motiv nu a semnat listele de intretinere , presedinta fiind amenintata ca ar putea ramane tap ispasitor , nu le-a semnat nici ea .
este legala afisarea unei liste de intretinere fara aceste semnaturi ?
este legala recalcularea aceasta ? nu este obligatoriu sa fie facuta de catre un expert contabil ?
este legal ca din plata unor restante la intretinere , banii sa fie dirijati spre niste cheltuieli care nu sunt urgente ?
daca va amintiti eu v-am expus subiectul " teava de apa rece pe conducta separata " intru-cat locatarii s-au interesat in diverse locuri si au inteles ca este ilegal sa taie tevile de apa rece originale ale blocului lasand alti locatari fara apa , au lasat-o mai moale cu strangerea banilor pentru acest proiect . drept urmare adm si presedinta sunt hotarate sa faca aceasta teava separata chiar luand din banii de intretinere .
multumesc.
Ultima modificare: Miercuri, 26 August 2009
mezzo 61, utilizator
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 12:31, 8 Septembrie 2009
oricat ar parea starea materiala a locatarilor , nu este nici pe departe dezastruoasa .din 14 apartamente - 11 au centrala proprie ,asta insemnand ca exista contract individual cu distrigaz inca din 2003 , majoritatea .din 2004 s-a incheiat contractul cu radet .
in alta ordine de idei , scoala incepe luni , tine 12 zile si costa 300 lei . intru-cat intentia mea este sa aduc blocul pe linia de plutire si numai blocul acesta , pot cere asociatiei sa-mi plateasca scoala ? partea proasta este ca maine e ultima zi de inscriere si trebuie dati 60 de lei , restul ramane de dat luni .
stau si ma gandesc ca poate aveti dreptate cu amanarea pana la iesirea dosarul de asoc de proprietari ,pana atunci se rezolva si cu listele astea recalculate si cu teava de apa ...
Pai vedeti? Plus ca revin asupra opiniei mai sus exprimate. Inainte de a face cursul angajati-va ca administrator, ca asa cum a stat asta de-i acum administrator, nu moare blocul daca n-oti sta putin si Dv. fara atestat. Ca sa vedeti daca merita banii investiti in curs.
N-as fi de parere sa va bagati sluga la darloaga, adica sa pretindeti sa va plateasca asociatia cursul pentru ca poate veni o vreme cand veti dori sa mai luati, poate, si alte administratii. Si o faceti pe banii si pe timpul Dv. Nu datorati nimanui nimic.
mezzo 61 a scris:

prima intrebare era daca este legala recalcularea listelor de intretinere pe ultimii 3 ani , de catre adm blocului - care nu are atestat si a fost ales pentru ca nu dorea nimeni altcineva si locatarii nici nu erau dispusi sa plateasca o firma de administrare .


Este legal sa se recalculeze listele oricand se constata ca au fost gresit calculate.
Daca aveti un administrator fara atestat nu este in regula, trebuie sa se atesteze. Dar daca acesta nu recalcula listele , va mai interesa daca este atestat sau nu ? Adica celelalte atributiuni le indeplineste corect, profesional ?
Apoi spuneti ca acest administrator "a fost ales". Cine l-a ales ? Administratorul nu se alege in adunarea generala ci este angajat de comitet si presedinte. Dar dintre membrii comitetului poate cineva va preia atributiunile administratorului fara a avea atestat.
Nu este legal ca asociatia sa va plateasca scolarizarea deoarece dv obtineti un atestat care va da dreptul sa administrati orice asociatie de proprietari, nu numai aceasta a dv.
dupa cum vedetti , chiar intr-o discutie , parerile despre plata scolii sunt in defavoarea mea .daca eu iau 200 de lei salariu / luna , voi munci degeaba 1, 5 luni ca sa-mi platesc acest atestat care imi trebuie doar sa rezolv corect , sa cunosc modul de rezolvare a unor probleme care acum se rezolva dupa ureche .
cu alegerea unui adm , a fost cam asa . cine vrea sa faca aceasta munca , pentru care il platim cu acesti 200 lei , adica cu o suma infima pentru starea de datornic a blocului . ala nu , ala nu , din 14 apartamente , s-au gandit ei ca eu am masina si stare materiala incat sa doarma linistiti , insa era o alegere gen " s-a intalnit hotu' cu prostu ' " si am decis sa las pe altii. desi a fost aleasa aceasta persoana care a dorit , ea se ocupa de rezolvari gen curatenie sau chemat/ platit instalator , refacut listele astea si nicidecum de rezolvarea problemelor cu datornicii .sau macar din banii care se strang sa plateasca facturile si restantele lor la singurele utilitati de care dispunem .desi se strang si bani de reparatii
Nu trebuie sa priviti asa problema. In momentul in care veti obtine respectivul atestat veti fi angajata cu contract de munca si se va tine cont de salariul minim garantat, in viogoare de la 01 Ianuarie 2009(600RON), si de norma de timp pe care veti angajata.
De asemenea in functie de studiile pe care le detineti la acesta se va aplica coeficientul de ierarhizare(personal administrativ incadrat in functii pentru care conditia de pregatire este:1. liceala = 1,2; 2. postliceala = 1,25). In aceste conditii salariul unui administrator, angajat cu norma intreaga(8ore), nu poate fi mai mic de 720RON!
Si nu priviti pe termen scurt recuperarea "investitiei" facute. Poate la un moment dat, cum spunea si elga50, veti putea peralua si administratia altor Asociatii!
Va recomand sa cititi si www.avocatnet.ro/content/art...
Succes! :)

Alte discuții în legătură

Despre salariul femeii de serviciu si al administratorului ndan57 ndan57 Buna ziua, as dori daca se poate o informatie despre salariul minimaplicat acum deoarece stiu ca in cazul unui CIM femeia de serviciu(sau un angajat) trebuie ... (vezi toată discuția)
Schimbare incadrare la asociatie de proprietari siveora19 siveora19 Un presedinte de la o asociatie de proprietari solicita un raspuns la urmatoarea intrebare: Poate comitetul executiv printr-o decizie conf art.29 alin 2 din ... (vezi toată discuția)
Cine plătește atestarea administratorului asociației de proprietari: asociația sau el? Adrijaan Adrijaan Cine plateste atestarea administratorului de la asociația de proprietari, asociatia sau el personal trebuie sa achite ? Administratorul nostru invoca art. ... (vezi toată discuția)