Am notificat asociația de proprietari ca nu o sa mai locuiesc la adresa pe o perioada nelimitată pentru a fi scutit de plățile uzuale lunare.
Nu am știut ca se mai percepe taxa de administrare, iar dupa 3 ani, cand m-am întors s-a strâns o suma destul de mare la care s-au adăugat și penalizări pentru fiecare zi de întârziere timp de 3 ani.
Sunt de acord ca a fost vina mea ca nu m-am informat, dar este legal sa se adauge majorări/penalități la acesta taxa ?
La alte cheltuieli înțeleg, ca exista o terța parte, care aplica majorări, dar de ce trebuie sa plătesc si penalizări pentru salariul celor de la asociație pe langa suma adunată ?
Mulțumesc si aștept un răspuns de la cineva competent si care poate argumenta răspunsul.
Acum ca sunteți mai informat, cred că ați putea aborda problema prin a recunoaște culpa, a verifica modul în care au fost calculate penalitățile și a încerca o reducere a acestora, având în vedere că ați fost în eroare, nu ați știut că datorați aceste plăți.
Poate găsiți înțelegere, bănuiesc oricum că penalitățile nu sunt prea mari.
Pentru achitarea cheltuielilor administratorul are obligatia sa afiseze lista de intretinere. Daca nu este afisata de unde stiu proprietarii care sunt cheltuielile pe care treb sa le plateasca? In lista de intretinere trebuie sa fie afisate distinct cheltuielile curente, restantele si penalitatile.
@Francis Greber , am plătit toata suma datorata din prima clipa in care am aflat la asociație.
Suma datorata este aproape egala cu penalizarea.
Nu mi s-a facut nicio reducere si nu am știut ca pot cere asa ceva din moment ce nu am stiut de acesta taxa sI nici nu am fost anunțat.
Se mai poate face ceva acum ?
Mulțumesc
@Cyan nu e afișat nimic. Oamenii se duc direct la asociație si acolo afla suma. Plătești si pleci. Daca ai curiozitatea poti cere tabelul dar iti spune ca doar seful de scara il primește si e obligat sa-l afișeze ...
Legea spune foarte clar ca se aplica penalitati la "ORICE suma cu titlul de restanta"
Tot legea spune ca penalitatile nu pot depasi debitul -deci este o masura echilibrata si pentru restantier.
Nu este ok sa plecati 3 ani fara la lasati o persoana de legatura sau un numar de telefon de contact.
In cazul unei avarii in apartamentul Dvs, cum ar fi trebuit sa procedeze asociatia?
@Stady , mi-am asumat greșeala si am plătit.
Am spus mai sus ca cineva verifica lunar sau mai des daca e totul in regula .
O notificare in usa sau afișată la " avizier " era suficient.
Mulțumesc pentru clarificări.
Stady, am spus 3 ani ca sa dau un exemplu de situație.
E vorba de mai putin .