avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 742 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cum e corect - renuntare la administrator, angajare ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cum e corect - renuntare la administrator, angajare firma

Va rog din suflet sa ma indrumati sa procedam cum e legal...Pe scurt: datorita faptului ca de la 01 februarie 2017 salariul minim pe economie a crescut la 1450,00 lei si pentru ca asociatia noastra are angajat un administrator cu CIM pentru o norma intreaga de 8 ore/zi(este administrator,contabil si casier),cei din C.Executiv,au hotarat sa convoace o Ad.Generala in cadrul careia sa supuna la vot faptul ca acest administrator genereaza costuri prea mari pentru cele 170 de apartamente si drept consecinta vor sa faca un Contract de Administrare cu o firma specializata in asa ceva.Acum,eu in calitate de presedinte al acestei asociatii de proprietari,va rog sa ma indrumati si sa-mi spuneti daca ceea ce doresc unii membri ai C,Executiv este corect si legal,ce spune Codul Muncii in raport cu aceasta situatie?Actualul administrator ar urma sa intre in somaj,putem sa-l concediem ca sa angajam o firma care sa faca aceleasi lucruri?Intram in conflict de munca cu actualu ladministrator,putem fi chemati in judecata?Va rog sa ma ajutati sa procedam corect,mai ales ca acest administrator pe care il avem,este foarte eficient,insa sunt cateva persoane care pur si simplu nu-l mai doresc cu aceasta remuneratie,iar domnul nu doreste sa presteze pe un salariu mai mic,la un program de 4 ore/zi.De altfel,eu am mai spus despre dumnealui si cu alt prilej ca di punct de vedere profesional,nu are nimeni ce-i reprosa,insa...Va multumesc!#-o
Ultima modificare: Luni, 6 Februarie 2017
elga50, moderator
Cel mai recent răspuns: labloc , utilizator 20:53, 9 Februarie 2017
Mirela Savulescu a scris:

Ii puteti desfiinta locul de munca.
Din ce inteleg, exista o justificare financiara.
Intocmiti un proces verbal pentru desfiintarea postului, ii dati preaviz conform legii si apoi ii incetati contractul de munca.


Si e legal sa-i desfiintam locul de munca ,ca apoi sa angajam o firma care sa faca exact aceleasi lucruri?
Daca gasiti o firma care sa presteze aceleasi servicii la un cost similar sau mai mic, sa ma anuntati si pe mine :)
Da, se numeste externalizare. Daca costurile sunt mai mici atunci este o justificare foarte ok pentru desfiintarea postului. Insa, asa cum au scris si ceilalti, trebuie sa aveti grija la ce firma alegeti si care sunt costurile.
Daca administratorul de care sunteti multumit ca-si face treaba, accepta solutia propusa de elga50, este varianta cea mai buna pt. d-voastra. C.Ex, angajeaza administratorul. Daca majoritatea din comitet cere reducerea salariului acestuia, trebuie sa respectati votul lor exprimat in sedinta lunara de C.Ex. si propuneti-le decizia spre dezbatere in ad. gen. din trim 1 pt. reducerea anvelopei salariale cu suma care-i multumeste. Pana atunci hotarati urgent tot in sedinta de comitet ca unul sau doi membri ai acestuia care se gandesc mai mult la binele asociatiei, sa treaca la actiune si sa gaseasca rapid(max.1- 2 saptamani) acea firma care sa-i satisfaca in totalitate. Insa atentie ! Daca initiatorii acestei solutii nu gasesc ce-si doresc, sa nu cumva sa ramaneti fara admin. actual si sa platiti mai mult la firma. Cu respect.
Daca faci o comparatie la indemnizație intre administrator & si firme de administrare evident ca firmele de administrare fiind cu contract de prestari servicii au un cost mai mic dar o calitate mai proasta o sa vedeti asta in timp ca nu a-ti castigat nimic .
Firmele de adm. vin la pachet cu firme de instalatori care inseamna alt contract de prestari servicii care au costuri de reparative mari , ca firmele de adm. se mai amesteca in alegerea Comitetului Executiv ca sa isi asigure linistea si banii .
De ex. la noi firma prestatoare de instalatoiri care lucreaza cu firma de adm. trebuia sa inlocuiasca scurgerea menajera din subsol ,dupa o zi de lucrare I-am intrebat cate iesiri fac la canalizare la noi la scara poi tot una , aceași firma a facut in 2012 aceași lucrare dar au redus iesirile la strada la una fiind doua iesiri , practic muncitorii faceau aceași lucrare ca in 2012 .Firma de adm. nu supravegheaza lucrarile din Asociatie si nu sant la curent cu problemele Asociatiei .

Alte discuții în legătură

Legalitatea functionarii administratorului si a cenzorului cu contract de prestari servicii. floyd floyd Buna seara tuturor celor de la Avocatnet.ro. Anul trecut la Ad.Gen. a Asoc.de Propr. a condominiului in care detin o proprietate, a fost ales un alt Com.Exec. ... (vezi toată discuția)
Cum platim salariu administrator? DORUSTA DORUSTA Buna ziua. De curând AG a angajat o firma care să administreze asociaţia. Administratorul a spus că ne va costa în jur de 30 de lei pe apartament. Dar ... (vezi toată discuția)
Contract prestari servicii incheiat de administrator danielharaga danielharaga Buna ziua, Ajutati-ma ,va rog , cu un raspuns .... Este vreo problema daca administratorul asociatiei de proprietari a incheiat un contract de prestari ... (vezi toată discuția)