Va rog din suflet sa ma indrumati sa procedam cum e legal...Pe scurt: datorita faptului ca de la 01 februarie 2017 salariul minim pe economie a crescut la 1450,00 lei si pentru ca asociatia noastra are angajat un administrator cu CIM pentru o norma intreaga de 8 ore/zi(este administrator,contabil si casier),cei din C.Executiv,au hotarat sa convoace o Ad.Generala in cadrul careia sa supuna la vot faptul ca acest administrator genereaza costuri prea mari pentru cele 170 de apartamente si drept consecinta vor sa faca un Contract de Administrare cu o firma specializata in asa ceva.Acum,eu in calitate de presedinte al acestei asociatii de proprietari,va rog sa ma indrumati si sa-mi spuneti daca ceea ce doresc unii membri ai C,Executiv este corect si legal,ce spune Codul Muncii in raport cu aceasta situatie?Actualul administrator ar urma sa intre in somaj,putem sa-l concediem ca sa angajam o firma care sa faca aceleasi lucruri?Intram in conflict de munca cu actualu ladministrator,putem fi chemati in judecata?Va rog sa ma ajutati sa procedam corect,mai ales ca acest administrator pe care il avem,este foarte eficient,insa sunt cateva persoane care pur si simplu nu-l mai doresc cu aceasta remuneratie,iar domnul nu doreste sa presteze pe un salariu mai mic,la un program de 4 ore/zi.De altfel,eu am mai spus despre dumnealui si cu alt prilej ca di punct de vedere profesional,nu are nimeni ce-i reprosa,insa...Va multumesc!#-o
Dati-mi voie sa va contrazic. Asociatia nu este obligata sa contracteze serviciile firmei de administrare la pachet cu serviciile altor firme de tot felul. Firma de administrare poate face recomandari in cazul in care i se solicita acest lucru dar asociatia, respectiv CE, intotdeauna va decide cu cine lucreaza dupa ce vede cateva oferte, compara si alege. Si eu am firma de administrare si stiu ce spun. Ceea ce sustineti dumneavoastra nu este universal valabil. O firma de administrare poate face treaba la fel de buna ca si un administrator angajat. Depinde doar de cine conduce firma si ce imagine doreste sa aiba pe piata.
Referitor la costuri nu este sigur ca veti gasi o firma care sa lucreze mai ieftin decat administratorul angajat ( vorbesc strict in cazul prezentat aici).
Stiti cum se spune , nu este pădure fara uscaturi .
Asociatia datorita problemelor la instalatiile sanitare la recomandarea firmei de adm a propus un contract de prestari servicii in care intra si desfundarea tualetelor, schimbarea bateriilor , a garniturilor si a furtunurilor flexibile de la baterii si binenteles prezentarea la avarii la un cost de 350 lei pe luna era un cost pt. contract bun .
Numai ca cu timpul instalatorii fac fel si fel de gafe si au perceput si sume de bani pt. lucrarile din contract care erau trecute pe listele de cheltuieli si platite in doua trei zile de la lucrarea interioara de catre firma de adm. inainte de incasari.
Fostul presedinte anul trecut inainte sa plece a facut un act additional la contractul cu inst. pt. citirea apometrelor pt. suma 1oo lei .
Evident ca am facut atunci la noul presedinte o sesizare cu privire la abuzul fostului presedinte si nu s-a luat nici o masură .Cum v-am scris anul acesta s-a facut reparatii la subsol cu fond de reparatii de 25.000 lei lucrare din care 10.00 lei au fost dati in prima luna lucrare care s-au intins pe timp de sase luni , evident ca I-am facut iarasi o sesizare președintelui cu privire la activitatea firmei de adm. cat si pt. cum au decurs lucrarile si abuzul de a taxa lucrare gratuite in care ceream rezilierea contractelor , raspunsul C. E. a fost halucinant , ca neintemeiat .
Ca sa nu mai spun ca firma de instalatori are patru firme tot de prestari servicii de inatalatii pt. ce are nevoie de patru firme ca sa mai spun ca scurgerea menajera nu era trecuta la prioritati dar adm . a deturnat o lucrare care era pt. ridicarea subsolului a venit in A.G. si a venit pe ultima suta de metri sa spuna ca sunt costuri mari si mai bine amanam si facem scurgerea care a fost facuta in 2012 tot de aceași reprezentanti . Stim cu toti ca Adm. conduce sedintele din Asociatiile de Proprietari iar daca la sedinta participa proprietari care nu cunosc si se aproba ce spune adm.
Nu stiu ce imagine doreste aceasta firma de adm pe piata ( are peste 60 blocuri in special garsoniere unde datorita pietei sunt schimbari mari si chiriasi multi cum se spune propice pt. tepe ) dar stiu un lucru ca banii sun interesul principal iar calitatea serviciilor mediocra .
Administratorul este proprietar/ locatar in bloc? Daca raspunsul este DA, se impune sa Nu renuntati la el. Daca sunt cateva persoane din 170, izolati-le.
Daca vor "firma" explicati-le ca aceasta va presta doar activitatea de casierie/ contabilitate/ plati.
Daca se hotareste de catre adunarea generala (organ suprem de conducere al asoc.) renuntarea la administrator, dati-va demisia cu toate ca din cate se observa puneti suflet pentru mica comunitate din care faceti parte ...NU MERITA!
Atentie la cvorum! SUCCES!