avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 486 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Data afisare lista intretinere
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Data afisare lista intretinere

Buna ziua,

Asociatia a avut cutuma pana acum (asa stabilise administratorul, care se apucase de administrare de vreun an) ca lista spre exemplu pe februarie sa fie afisata la jumatea lunii martie. Asta inseamna toate facturile venite in februarie (unele pentru consumurile din ianuarie)...erau afisate la avizier la jumatatea lui martie. Ba mai mult pentru factura de apa din februarie (cosnumul din ianuarie) lua apometrele citite la inceputul lui martie (consumul din februarie), probabil si asta fiind un motiv de taraganare a listei.

Ce vreau sa fac eu e sa aduc lista la normalitate..adica daca am facturile pe martie pana in 20-22 martie venite..sa afisez lista pe 23. astfel se aduna mai repede banii de la proprietari..si fondul de rulment nu e mereu intins..la maxim..adminul fiind mereu in lipsa de bani pentru a achita facturile.

Am gasit In HG. 1588/2007 Art. 25. - (1) administratorii au obligatia de a afisa lista de plata in termen de maximum 5 zile de la data primirii ultimei facturi expediate prin posta.

Pe mine ma intereseaza care ar fi cutuma si legislatia. Cand e posibil sa afisezi lista la Avizier? Eu vreau cat mai repede...Adminul vrea cat mai tarziu..acum imi invoca faptul ca vom avea afisate 2 liste afisate in martie (lista pe februarie si pe martie) si ca asta ar fi ilegal, dar nu stie sa zica ce lege se incalca. Eu ii arat Art 25 si el sustine ca noi suntem acum in legaliatte.
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 11:10, 20 Martie 2017
Da, asa avem si noi. Factura care va aparea acum o pun pe lista Martie, si pentru considerentul ca prefer sa am facturile la inceputul ciclului lunar, decat sa astept cu sufletul la gura apartitia facturilor.

Probabil ca la dvs nu se tine o fisa a furnizorului, altfel v-ati fi lamurit mai demult.
In fine, normal este ca un furnizor sa factureze un consum de utilitati imediat dupa data sfarsitului de luna, sa zicem pana in data de 5-10 a lunii urmatoare efectuarii consumurilor. La fel si pentru mentenanta liftului, sevicii de curatenie spatii comune - daca faceti acest lucru prin firma.
Eu acum va intreb cu salariile cum procedati? La noi Statele de plata se intocmesc dupa data de 05 a lunii urmatoare efectuarii prestatiei si se achita in jurul datei de 10 - si cred ca asa procedeaza toata lumea.

Ce va pot sfatui eu: puneti pe o fisa 3-4 facturi in ordinea emiterii acestora, indiferent ca le-ati achitat sau nu. Incercati sa identificati perioada de facturare - aceasta presupunand ca acea factura reprezinta consumul lunii respective si care ar trebui sa fie decontata pe lista de plata a acelei luni.
Asa trebuie procedat cu fiecare furnizor.
Daca va incurcati, puteti merge la unul dintre furnizori (sau la toti) si incercati o discutie la contabilitatea lor, sa vedeti cum procedeaza acestia (puteti cere un formular al fisei de cont al asociatiei).
Apoi, acasa, incercati "alinierea" evidentei dvs. cu furnizorii - ca acestia nu prea gresesc, sunt profesionisti, nu instalatori reciclati... (cu scuze)!
La asociatie trebuie sa tineti evidenta facturilor sosite si modul lor de plata pentru ca, vedeti, va incurcati.
Eu v-am spus si repet, chiar acum definitivez repartizarea costurilor pentru lista de plata FEBRUARIE 2017, desigur toate utilitatile si serviciile furnizate taman in luna FEBRUARIE 2017, lista pe care maine o voi afisa.
La noi oarece probleme ar fi doar la energie electrica si gaze naturale la care facturile vin cam aiurea, insa v-am spus, le tinem evidenta si nu avem cum sa gresim.

Mult succes!
Nu avem salariati. Avem contracte cu Cenzorul si Adminul ce se ocupa teoretic de tot (incasare, mentenanta tehnica, serviciu curatenie) . Ca presedinte fac totul probono, si am ajuns fac si lista cu intretinerea achizitionand licenta softului pe asociatie, pentru ca cel ce-i tinea adminului evidenta in acelasi soft, nu a dorit sa ne dea acces la ce introdusese in ultimul an..asa incat ne-am despartit...(in fine..s-a despartit adminul de el); eu doream ca baza de date sa fie a asociatiei sa ramana peste ani..sa putem scoate fise pe apartamente fara sa stam la mana nu stiu cui...telefonul fara fir. Configurand practic totul de la zero singur..am inceput sa citesc facturile..datele de emitere..datele de citire ale contoarelor etc; am vrut sa aduc lista sa fie afisata cat mai repede..am facut conturi online la toti furnizorii posibili, si uite asa am aflat cele de pe topicul asta.

Am verificat si ce era din urma..cu mai mult de 1 an..de cand a preluat actualul Admin, fraiele...si tot asa se intampla. 3 saptamani intarziere; cum spuneam ultimele facturi erau emise pe 20-22 ale lunii X (consumurile din luna anterioara lunii X). si ei afisau lista abea pe 15 luna urmatoare numind-o Lista pe X.

Am inceput in soft cu lista lunii Februarie. Zilele astea ar trebui sa afisez Martie (eliminand taraganarea de 3 saptamani)..care tocmai m-am lamurit ca nu e tocmai ok...pentru ca pe factura radet scrie februarie..apa e tot din februarie etc. Imi pare rau ca nu m-am lamurit mai repede..macar incepeam cu luna corecta. Probabil ar iesi discutii prin scara..cum de avem 2 Liste numite Februarie.
Ultima modificare: Duminică, 19 Martie 2017
mdDentist, utilizator
Revin.

Adminul..la discutia telefonica in care l-am informat ca trebuie sa intram in normalitate si sa nu mai taraganam lista 3 saptamani s-a facut foc si para ca nu e corect ce facem noi..ca el nu poate sa afisze lista decat dupa 31 a lunii cand ia extrasul de cont...ca lista trebuie afisata numai dupa ce se inchide luna si luna se inchide pe 31...ca el trebuie sa puna situatia soldurilor si alea nu se pot face decat cu luna inchisa; bun..i-am spus ca le afisam pe alea la finle lunii cand inchide luna...dar el nu si nu ca o sa se vada-n lista..ba ca iau unii pensii pe 15 si o sa apara restantieri..daca o afisam noi zilele astea in loc de 15 luna viitoare.

Softul Asociatiei care tine si partea contabila are o optiune...Inchide Luna si recomanda afisarea listei imediat in preajma operatiei.

Deci cum e cu data in care se afiseaza lista..si inchisul lunii?
Eu inteleg ca inchisul lunii e un fel de borna in contabilitate in care sa ai bagat in soft toate chitantele, facturile..evidenta din contul de banca. Dar astea se introduc zilnic...si poti avea grija ca in ziua in care scoti lista sa ai totul bagat. el spune ca ia extrasul la finele lunii si nu putem prinde comisioanele..tranzactiile etc; I-am replicat ca de aia am facut internet banking..sa iau extrasul oricand vreau.

Nu se poate afisa lista dupa ce ai toate facturile (in cazul nostru 20-22)..si inchisul lunii sa si-l faca la finele lunii?

Acum m-a mai sunat sa-mi spuna ca lista are la baza nu numai facturile ci si registrul jurnal..registrul de casa si alea trebuie sa fie inchise.
Ultima modificare: Luni, 20 Martie 2017
mdDentist, utilizator

Ca sa nu "faceti" doua liste cu aceeasi denumire, avand in vedere ca asociatia este foarte mica, puteti sa "diluati" cheltuielile celei de-a doua liste pe o perioada de 2-3 luni - depinzand si de capacitatea Fd. de rulment de a achita facturile la timp..
Pentru ca acum stiu cu ce soft lucrati, vorbiti la telefon cu furnizorul sa va invete chestia cu seriile la facturi si chitante si ce mai doriti pe-acolo. Programul va sugereaza ceva in acest sens, cred ca se poate lucra si cu acestea. Eu il folosesc de aprox. 6 ani si nu-mi mai amintesc cum s-a facut initializarea - pentru ca aici este faza ce-a mai urata... In rest puteti sa ma intrebati ce doriti despre program si functionarea acestuia.
Stima!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Ce se intampla daca nu platesc fondul de rulment ? id012012 id012012 Am mai intreabat anterior daca se da inapoi acesti bani de fond rulment, si am inteles ca acest fond se recupereaza doar in momentul in care exista un nou ... (vezi toată discuția)
Fond de rulment Pilu Pilu Buna ziua, as dori sa intreb daca fondul de rulment care trebuie platit la asociatiile de proprietari/locatari este obligatoriu, prin lege, sau facultativ. ... (vezi toată discuția)
Fond rulment, proaspat proprietar aditza26 aditza26 Luna trecuta am semnat actele pentru un apartament, astfel am devenit proprietar. Dupa toate aranjamentele cu fostul proprietar, acesta m-a intrebat cum ... (vezi toată discuția)