avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1171 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Liste de intretinere neafisate, obligatie de plata
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Liste de intretinere neafisate, obligatie de plata

Daca administratorul si presedintele nu afiseaza lista cu cheltuieli si a fondului de reparatii esti obligat sa platesti intretinerea?Mentionez ca adunarea generala a estimat o valoare fixa de plata lunara pe toata perioada anului si ca absolut toate utilitatile sant platite de propietari. Practic nu stim pentru ce platim.
Ultima modificare: Marți, 16 Mai 2017
SCLIPEINICU, utilizator
Cel mai recent răspuns: SCLIPEINICU , utilizator 11:04, 14 Iunie 2017
Da.Fostul administrator si fostul presedinte are acces la actele asociatiei,isi continua activitatea intr-un spatiu oferit de primarie si incaseaza taxa fixa lunara fara sa fi afisat vreodata lista cu cheltuielile asociatiei si a fondului de reparatii. Mentionez ca asociatia de propietari este compusa din 37 de blocuri cu 1350 de apartamente. Propietarii nu vor sa mai auda de aceasta ciudata asociatie de propietari de care nici nu aveau nevoie si care nu a respectat in totalitate legea 230/2007 .In aceiasi masura se face vinovata si primaria care nu a sanctionat neregulile sesizate si gasite. Adunarea generala nu a mai validat niciun comitet executiv si comisie de cenzori iar pe administrator la demis. Sa reusit ca asociatia sa nu mai poata functiona si astfel adunarea generala a constatat suspendarea activitatii. Se doreste dizolvarea asociatiei.Cum sa procedam ? Folosirea in continuare a stampilei de catre cei demisi nu este infractiune?
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Daca administratorul a fost demis in ce baza incaseaza banii?
Si din moment ce a fost demis si nu mai vor sa auda de asociatie de ce mai platesc proprietarii taxa respectiva?

Administratorul este angajatul asociatiei, trebuie sa aiba un contract individual de munca incheiat cu asociatia si inregistrat in Revisal.

Sau este angajatul primariei?

Daca nu este secret, in ce localitate se afla aceasta asociatie "mamut"?

Cati proprietari din 1350 au participat la adunarea generala?
Adunarea gen a fost convocata pe stadion, in vreo sala de sport?
Cati membri erau in comitetul executiv?

In primul rand este dificil de gestionat o astfel de asociatie. Este dificil intr-un bloc dar in 37!

Daca aveti toate utilitatile contractate direct cu furnizorii si va gospodariti singuri pe parti comune (curatenie, ;lumina pe scara, etc.) de ce mai platiti taxa pe care nu stiti de ce si pentru ce o platiti?

Ca sa discutam la obiect, in blocul dvs cati proprietari sunteti si cati platesc taxa fara sa stie de ce o platesc cuiva care nu are niciun drept sa o incaseze?

In privinta administratorului sesizati Inspectoratul Teritorial de Munca local cu privire la exercitarea unei activitati ilegale, din moment ce nu mai are c.i.m. prin demitere. Faceti o sesizare si la ANAF cu acelasi obiect.

Aveti in vedere ca incetarea c.i.m. sl administratorului trebuia facuta cu indeplinirea conditiilor codului muncii altfel va puteti pomeni cu un litigiu de munca care se va transa in instanta de judecata.
Ultima modificare: Marți, 16 Mai 2017
cyan, moderator
Aceasta asociatie de propietari se afla in orasul videle .Asociatia functioneaza din ianuarie 2013. Inca de la inceput o mare parte din propietari aproximativ 600 nu au platit aceasta taxa motivand ca pentru ce sa plateasca. Pe parcurs si alti propietari nu au mai platit-o. Dupa trei ani,in 2016,presedintele da in judecata sute de propietari solicitand si penalizare.Culmea este ca judecatoria videle da cistig de cauza presedintelui si nu propietarilor care au invocat prevederile legii 230/2007 referitoare la afisarea lunara a tuturor cheltuielilor si a fondului de reparatii.Daca judecatoria nu tine cont de legea 230/2007 si de legea 17/2016 atunci dupa ce lege ne-o judeca? Propietarii care inca mai platesc taxa o platesc de frica mai ales ca la zeci de propietari daca nu la o suta sa dat incuvintarea executarii silite. Sa creeat o suveica formata din presedintele asociatiei de propietari si administrator,cu reprezentantul primariei si cu partinirea judecatoriei care nu tine cont ca ne numim asociatie de propietari, care trebuie sa funtioneze dupa legile specifice ei. Cred ca judecatorul considera ca daca adunarea generala a hotarat plata acestei taxe normal ca ea trebuie platita dar nu a luat deloc in calcul ca adunarea generala nu a hotarat ca sa nu se afiseze listele lunare cu cheltuielile asociatiei. Daca pe 23/03/2017 presedintele si administratorul au fost demisi mai aveau dreptul ca in luna aprilie sa faca cereri la judecatorie de incuvintarea executarii silite ?Mentionez ca judecatoriei i sa depus procesul verbal al hotararii adunarii generale din 23/03/2017 dar cred ca nu a tinut cont de el pentru ca nu sa opus cererilor de incuviintare a executarii silite. In blocul meu sant 12 apartamente dintre care 5 care nu au platit deloc taxa. Administratorul a fost angajatul asociatiei de propietari .La prima adunare generala legal constituita (la a treia incercare) dupa infiintarea asociatiei au participat aproximativ 35 de persoane.Sa ales un comitet executiv din 5 membrii,o comisie de cenzori compusa din 3 membrii,sa ales administratorul si din comitetul executiv sa desemnat cine este presedinte si cine este vicepresedinte. La ultima adunare generala din data de 23/03/2017 legal constituita{la a patra incercare) au fost 26 de membri si reprezentantul primariei . Aceasta adunare generala a avut loc la insistentele reprezentantului primariei care in urma numeroaselor sesizari a constatat ca asociatia de propietari funcioneaza ilegal de un an de zile fara comisie de cenzori si fara comitet executiv, Mai existau presedintele si administratorul care sa dovedit in cadrul sedintei ca nu avea nici atestat de la primarie. Problema este ca nu stim ce sa ne mai facem in contextul ca si la politie sau depus zeci de sesizari dar fara niciun rezultat .Am ajuns la concluzia ca poate doar DNA sa mai faca lumina in acest caz, tinandu-se cont de amploarea faptelor.
Ultima modificare: Miercuri, 17 Mai 2017
SCLIPEINICU, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Opinia mea este sa sesizati
- DNA la nivel central, [ link extern ]
- Consiliul Superior al Magistraturii, relatiicupublicul@csm1909.ro, ij@inspectiajudiciara.ro
- ITM Teleorman (pentru administrator fara c.i.m.) itmteleorman@itmteleorman.ro
si Inspectia Muncii nivel central (fax 021 302 70 64, 021 252 00 97)
alte autoritatile locale

Discutati cu ceilalti proprietari din bloc sa va infiintati asociatia de proprietari proprie, in primul rand va veti gospodari singuri si veti lua hotarari numai pentru blocul dvs..
Judecatoria nu va poate respinge dosarul de infiintare a asociatiei intrucat nu exista temei legal. Nu aveti ce patrimoniu sa impartiti cu nimeni sau alte datorii.

Aveti grija ca la sedinta de constituire a asociatiei sa nu voteze si proprietari deja decedati, zona fiind binecunoscuta in astfel de fenomene paranormale.;)

Ultima modificare: Sâmbătă, 20 Mai 2017
Admin, administrator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Lista de cheltuieli este obligatorie si este prevazuta in ca fiind un document contabil in OMEF 1969/2007, Anexa 2 si are codul 14-6-28. Mai sunt si alte acte contabile obligatorii descrise in acest ordin. Iar administratorul are obligatiile prevazute de art.22, alin,(7) din H.G.1588/2007. Eu nu am putut rezolva aceste probleme decat numai in justitie. Pentru fiecare incalcare a legislatiei am deschis actiune in instanta si asa am rezolvat o mare parte din probleme, legate de lista de cheltuieli lunare. Primaria nu se baga, ba chiar sustine incalcarea legii. Am dovezi scrise in acest sens.
Ultima modificare: Joi, 18 Mai 2017
db03uie, utilizator

Alte discuții în legătură

Asociatie de proprietari pe 37 blocuri cu 1350 apartamente SCLIPEINICU SCLIPEINICU Activa din ianuarie 2013 Adunarea generala hotareste plata unei taxe lunare fixe,alege comitetul executiv,alege comisia de cenzori,se stabileste cine este ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract de mandat pentru cenzor doina99 doina99 Buna ziua Va rog sa-mi spuneti ce temei legal avem pentru rezilierea contractului d e mandat al cenzorului care face greseli grave in mod ... (vezi toată discuția)
Proces civil intentat de un locatar impotriva conducerii asociatiei de propietari rodica_post rodica_post S-a intentat un proces in instanta civila de catre un locatar din condominiu impotriva Asociatiei de Propietari . Obiectul actiunii este ... (vezi toată discuția)