avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 865 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Liste de intretinere neafisate, obligatie de plata
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Liste de intretinere neafisate, obligatie de plata

Daca administratorul si presedintele nu afiseaza lista cu cheltuieli si a fondului de reparatii esti obligat sa platesti intretinerea?Mentionez ca adunarea generala a estimat o valoare fixa de plata lunara pe toata perioada anului si ca absolut toate utilitatile sant platite de propietari. Practic nu stim pentru ce platim.
Ultima modificare: Marți, 16 Mai 2017
SCLIPEINICU, utilizator
Cel mai recent răspuns: SCLIPEINICU , utilizator 11:04, 14 Iunie 2017
Suma de 1000 lei reprezinta taxa neplatita de catre dvs. pentru o familie din x persoane? pentru cat timp? Ati refuzat sa o mai platiti pentru ca nu a fost justificata de catre asociatie?

Ideea este ca trebuie judecata situatia prin prisma faptului ca exista o hotarare a adunarii generale in care s-a stabilit plata unei taxe prin acordul proprietarilor care au participat la AG iar faptul ca nu a fost afisata lista de plata nu exonereaza proprietarii de plata taxei in cauza.
Chiar dvs ati mentionat ca nu ar exista motive pentru care sa platiti asociatiei vreo suma atata timp cat toate utilitatile vi le platiti direct la furnizori iar curatenia se face de catre proprietari.

Tot pentru reamintire, din prima pagina
SCLIPEINICU a scris:

1. Adunarea generala a propietarilor nu a luat nici-o hotarare ca sa nu se afiseze lista cu cheltuielile lunare a le asociatiei 2. Apa, gunoiul, energia electrica, gazele cu care ne asiguram caldura sunt platite prin contract direct la furnizori. Lumina pe scara blocului (2 etaje cu 12 apartamente) este asigurata de propietari prin montarea de becuri alimentate din apartamente. Nu a fost obtiunea propietarilor pentru infiintarea acestei asociatii de propietari ,dar a fost impusa de primarie care sa si ocupat de infiintarea ei, Curatenia o faceam noi propietarii si nu aveam nevoie de femeie de servici. 3. Toate comisiile de cenzori si toti membrii in comitetul executiv si-au dat demisiile pe motiv ca nu li s-au permis sa cunoasca cheltuielile si documentele justificative.


Adunarea generala nu putea lua o hotarare sa nu se afiseze listele de plata intrucat ar fi fost ilegala.
3. Cine nu le permitea cenzorilor si celor din CEx sa cunoasca cheltuielile, presedintele, administratorul?

Trebuie sa faceti o separatie intre hotararile adunarii generale si afisarea listelor de plata.

"In prima adunare generala sa hotarat platirea unei taxe fixe lunare si a unui fond de reparatii. (...)Calculul Taxei = 5lei pentru o persoana,10lei pentru doua persoane,..."

Banuiesc ca este vorba despre adunarea generala pentru infiintarea asociatiei de proprietari.

Ok, s-a stabilit o taxa de 5 lei/pers, dar pentru ce, asta-i intrebarea!

Nu scrie in hotararea ad gen scopul platii taxei respective? Doar nu s-a stabilit o taxa doar ca sa fie!

Poate este o taxa pentru plata salariilor angajatilor asociatiei de proprietari.
"Asociatia are angajati cu CIM 6 persosne, un administrator,un instalator si 4 femei de servici."

Inca de la inceput o mare parte din propietari aproximativ 600 nu au platit aceasta taxa motivand ca pentru ce sa plateasca. Pe parcurs si alti propietari nu au mai platit-o.


Din moment ce exista hotararea primei adunari generala de ce se intreaba proprietarii "pentru ce sa plateasca"?

Am aceasta hotarare a adunarii generale la dosar si este mentionata in motivare


Ce scrie in hotararea AG despre taxa?

Judecatorul atunci ma intrebat daca avem femeie de servici.Am raspuns ca avem.


Trebuia sa raspundeti ca va faceti singuri curatenia si ca femeia de serviciu nu face curatenie in blocul dvs..
Prin confirmarea faptului ca aveti femeie de serviciuati justificat taxa respectiva!

In toti acesti ani femeia de serviciu a facut vreodata sau nu curatenie in bloc?

Ca o paralela, primaria sau consiliul local iau hotarari de interes public privind plata unor taxe locale (impozit proprietate, taxa parcare, etc.) dar care nu sunt afisate la domiciliul proprietarilor, proprietarii trebuie totusi sa plateasca taxele ptr ca exista o hotarare.
In cazul dvs hotararea este luata in adunarea generala chiar de catre proprietari!
Faptul ca nu a fost afisata este alta "mancare de peste" dar taxa trebuie platita atata timp cat a fost stabilita prin hot AG si nu a fost contestata la judecatorie in termen de 45 zile de la adoptare.




Eu am de platit 1000lei din care 400lei penalitati pentru o perioada de 40 luni de neplata a taxei. Notiunea de taxa o folosim noi propietarii. In PV al adunarii generale este denumita cota de contributie si este in functie de numarul de persoane. Scopul acestei contributi era sa acopere toate cheltuielile asociatiei si sa se creeze un fond de reparatii. In functie de valoarea cheltuielilor se observa daca cota de contributie este suficenta sau nu. In functie de cati bani se strangea la fondul de reparatii se puteau face si reparatii .De unde stim noi ce suma sa acumulat la fondul de reparatii? Ce era gresit daca se cunostea valoarea salariilor ,a contributiilor la stat sau la asigurarile sociale. Stiti ce sa intamplat? Administratorul nu a platit aceste dari catre stat acumulandu-se sume uriase si penalitati pe masura,Cine le plateste acum?Cum pot stii propietarii ce suma sa strans la fondul de reparatii?Nu au aflat natura cheltuielilor nici comisiile de cenzori .Unul din vicepresedinti a anuntat politia pentru o neregula observata si politia a constatat o delapidare de 17.832lei doar pe trei luni de incasari. In momentul de fata arhiva pe 2016 se afla iar la politie pentru control .In tot cazul santem asociatie de propietari infiintata dupa legea 230/2007 si nimeni nu ne poate lua dreptul consfiintit de legea 17/2016 de a cunoaste natura cheltuielilor. Hotararea adunarii generale poate exclude legea?
Ultima modificare: Marți, 13 Iunie 2017
SCLIPEINICU, utilizator
Dupa 3 pagini de mesaje incepem sa ne mai luminam ce-i cu taxa asta!

Asadar este vorba despre cheltuieli admnistrative repartizate pe nr de persoane, cheltuieli stabilite in suma fixa.

Atentie ca le amestecati,
"Scopul acestei contributi era sa acopere toate cheltuielile asociatiei si sa se creeze un fond de reparatii."
"Taxa" sau "contributia" este una iar fondul de reparatii altceva.

SCLIPEINICU a scris:

In prima adunare generala sa hotarat platirea unei taxe fixe lunare si a unui fond de reparatii.

Valoarea taxei se stabilea in functie de numarul de persoane din apartament .
Calculul Taxei = 5lei pentru o persoana,10lei pentru doua persoane,15lei pentru trei sau mai multe persoane.

Fondul de reparatii avea o valoare fixa pentru toti.
Fondul de reparatii are valoarea fixa de 5 lei pentru toti propietarii.

Asociatia are angajati cu CIM 6 persosne, un administrator,un, instalator si 4 femei de servici.


Din cate inteleg din aceasta epopee fiecare proprietar avea de plata cate 5 lei de persoana pentru cheltuieli administrative (plata salariilor) si 5 lei pe apartament fond de reparatii.

Cheltuielile administrative se repartizeaza pe cota parte indiviza si nu pe nr de persoane.

Art. 44-HG1588
(1)Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate reprezinta cheltuielile asociatiei cu privire la proprietatea comuna, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrari de intretinere, service, reparatii si, dupa caz, de consolidare, reabilitare, eficienta energetica, modernizare la partile de constructii si instalatii aflate in si pe proprietatea comuna, astfel cum este descrisa in cartea tehnica a constructiei si in acordul de asociere: subsolul; conductele de distributie si coloanele instalatiilor de apa, canalizare, incalzire, energie electrica; casa scarii; podul; spalatoria; uscatoria; terasa; ascensorul; interfonul - partea de instalatie de pe proprietatea comuna; centrala termica proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deseurilor menajere; structura de rezistenta; fatadele; acoperisul si altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociatiei: salarii sau remuneratii pentru administrator, contabil, casier, instalator, electrician, portar, cheltuieli pentru curatenie etc.; indemnizatii acordate membrilor asociatiei de proprietari ori persoanelor alese: presedintele, membrii comitetului executiv si ai comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau polite de asigurari; alte servicii administrative catre proprietatea comuna.

Ce era gresit daca se cunostea valoarea salariilor ,a contributiilor la stat sau la asigurarile sociale.


IPai in adunarea generala de constituire a asociatiei in care s-au stabilit cele 2 contributii trebuia sa se stabileasca si bugetul de venituri si cheltuieli care include si salariile angajatilor.
Proprietarii stabileau o suma maxima pentru salariul admnistratorui si a celorlalti, indemnizatia presedintelui asociatiei.
Contributiile la stat se pot afla simplu cunoscand salariul stabilit in adunarea generala.

Nu ati lamurit cine a impiedicat comisiei de cenzori si comitetului executivaccesul la documentele asociatiei . Vreti sa spuneti ca presedintele asociatiei nu avea acces la documente?
Adunarea generala nu a prevazut si o remuneratie pentru presedinte,Neexistand o motivare, presedintele si ceilalti membrii din comitetul executiv imputerniceste pe administrator sa reprezinte asociatia de propietari in in fata instantelor de judecata.Acesta a fost si visul administratorului.A lucrat fara majoritatea registrelor minim necesare. Sedintele lunare ale comitetului executiv nu se tineau. Fara registru de decizii in care sa se consemneze ceva si fara listele cu cheltuieli din care sa reiasa natura cheltuielilor,ia fost usor administratorului sa-i marginalizeze pe toti. Fara bacaloreat luat dar prin cunoasterea legii 230/2007,a reusit sa-i fenteze pe toti,relevand doar situatiile care-i erau favorabile.De controlat nu ia oprit nimeni pe cenzori sa controleze, dar au controlat ce li sa dat .Pentru ce doreau cenzorii sa controleze se punea conditia sa fie toti de fata ,la o anumita data si ora pe timp limitat .De la infiintarea asociatiei, nu sa facut niciodata un raport al comisiei de cenzori, Legal presedintele poarta toata vina pentru functionarea ilegala a acestei asociatii de propietari. Reprezentantul primariei a fortat convocarea nenumaratelor adunari generale extraordinare pe 2017,afirmand ca asociatia trebuie sa functioneze legal. In ultima adunare generala legal convocata a fost demis atit administratorul cat si presedintele.Motivul......decat sa functioneze asociatia ilegal, mai bine sa numai functioneze deloc.Asa e mult mai legal.
1. In hotararea AG in care s-au stabilit cele 2 contributii, "taxa" si fondul de reparatii, s-a hotararat si sistemul de penalizare?
Este sau nu vorba despre AG de constituire a asociatiei? Exista hotarare cu privire la sistemul de penalizari?

2. Cine a angajat administratorul, primaria sau asociatia de proprietari?
Cand a fost angajat nu i s-au verificat studiile, atestatul?

3. Presedintele de cine a fost ales, de primarie sau de proprietari?

4. "Pentru ce doreau cenzorii sa controleze se punea conditia sa fie toti de fata ,la o anumita data si ora pe timp limitat ."
Cine le punea conditii, administratorul, presedintele, Sf. Duh?
Cenzorii erau dintre proprietari sau era vreo firma?

5. "Dupa trei ani,in 2016,presedintele da in judecata sute de propietari solicitand si penalizare."
vs.
"Neexistand o motivare, presedintele si ceilalti membrii din comitetul executiv imputerniceste pe administrator sa reprezinte asociatia de propietari in in fata instantelor de judecata."

Pana la urma cine a reprezentat in instanta asociatia de proprietari?


Alte discuții în legătură

Asociatie de proprietari pe 37 blocuri cu 1350 apartamente SCLIPEINICU SCLIPEINICU Activa din ianuarie 2013 Adunarea generala hotareste plata unei taxe lunare fixe,alege comitetul executiv,alege comisia de cenzori,se stabileste cine este ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract de mandat pentru cenzor doina99 doina99 Buna ziua Va rog sa-mi spuneti ce temei legal avem pentru rezilierea contractului d e mandat al cenzorului care face greseli grave in mod ... (vezi toată discuția)
Proces civil intentat de un locatar impotriva conducerii asociatiei de propietari rodica_post rodica_post S-a intentat un proces in instanta civila de catre un locatar din condominiu impotriva Asociatiei de Propietari . Obiectul actiunii este ... (vezi toată discuția)