avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 510 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... contestatie pt verificarea metrologica
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

contestatie pt verificarea metrologica

buna! duminica pe data de 21 mi-a fost retinut permisul pt viteza,era restrictie d 50 si eu aveam 104.fiind incepatoare si avind permisul p 8 luni nu am stiut sa obiectez nimic.am primit 90 zie d retinere a permisului si dovada d 15 zile si o amenda d 270 in 48 ore.amenda am platito si am semnat si procesul verbal.va rog sa imi supuneti daca pot face conestatie.am inteles de la cineva ca se pote face o verificare metrologica,nu stiu prea bine despre ce este vorba .va rog sa imi spuneti ce pot face.astept un raspuns cit mai repede ca imi expira dovada si nu mai pot fac nimic. va multumesc!
Cel mai recent răspuns: madriann , utilizator 11:53, 19 Octombrie 2009
NU luaţi în seamă "lupii moralişti"... Să ştiţi că oricine poate greşi şi Iisus a zis "cine se crede fără de păcat să dea primul cu piatra".
Faceţi contestaţie, e dreptul dumneavoastră, mergeţi cu certificat de grefă la poliţie şi luaţi-vă permisul pe perioada procesului, care în condiţiile actuale de grevă a magistraţilor poate dura muuuult şi bine.
La proces aveţi în vedere prevederile OG 2/2002, textul îl găsiţi pe net şi ce este mai jos.
NORMA DE METROLOGIE LEGALA NML 021-05 din 23 noiembrie 2005
"Aparate pentru masurarea vitezei de circulatie a autovehiculelor (cinemometre)" *)
EMITENT: BIROUL ROMAN DE METROLOGIE LEGALA
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 1.102 bis din 7 decembrie 2005

---------
*) Aprobata prin Ordinul nr. 301 din 23.11.2005 din Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1102 din 07.12.2005

3.8.2. Amplasarea cinemometrelor radar care functioneaza in regim stationar trebuie facuta astfel incat sa se evite pozitionarea lor in apropierea surselor puternice de radiatii electromagnetice (emitatoare de radio sau televiziune, linii electrice de inalta tensiune, etc).

4. Cerinte privind utilizarea cinemometrelor
4.1. Cinemometrele trebuie intretinute, transportate, instalate si utilizate in stricta conformitate cu prevederile manualului de utilizare aprobat. Operatorii au obligatia de a se asigura in legatura cu corecta instalare si functionare a cinemometrelor si de a nu le utiliza daca exista dubii in ceea ce priveste corectitudinea efectuarii masurarilor.
4.2. Masurarile si inregistrarile care constituie probe pentru aplicarea prevederilor legislatiei rutiere in vigoare, trebuie sa fie efectuate numai de catre operatori calificati. Instruirea operatorilor se va efectua in conformitate cu reglementarile specifice in vigoare, elaborate de institutia abilitata sa detina si sa utilizeze cinemometrele.
4.3. Cinemometrele vor putea fi utilizate legal numai daca au fost verificate metrologic, au fost marcate si sigilate in conformitate cu prevederile prezentei norme si sunt insotite de buletine de verificare metrologica in termen de valabilitate.
4.4. Masurarile efectuate cu ajutorul cinemometrelor nu pot constitui probe pentru aplicarea legislatiei rutiere daca nu sunt respectate cerintele 4.1. ... 4.3. din prezenta norma, precum si in urmatoarele cazuri:
- daca masurarile au fost efectuate in conditii de ceata, ploaie, ninsoare sau furtuna;
- daca cinemometrul este destinat numai utilizarii in regim stationar, iar masurarile au fost efectuate cu cinemometrul in miscare,
- daca, in momentul masurarii, in raza de masurare a aparatului se deplaseaza simultan mai multe autovehicule, iar autovehiculul vizat nu poate fi pus clar in evidenta.
Pertinent si corect ce a spus "eugen68octav"...si as mai completa cu :
-in instanta sa solicitati prezentarea ce catre politie a cel putin 10 fotograme succesive inainte si dupa secunda in care vi s-a dat viteza, mai ales cind ati mai avut si alta masina in preajma......
-in zona Braila-Galati (pe dig) vedeti daca nu exista retele de inalta tensiune la mai putin de 5-600 m de locul unde a fost amplasat radarul.....radarele folosesc microunde (cu frecvente peste 10 gigahertzi),unde sensibile la interferentele cu alte cimpuri magnetige ale altor surse....de exemplu pe DN 1 la iesirea din Barcanesti,catre Paralela 45 si Ploiesti,la 3 m de marginea asfaltului este o retea de de 5000 volti sub care cei cu radarul stau fara nici o "jena"-i-am si fotografiat acum o luna......
-daca in instanta,politia va prezinta o poza care are litera T pe ea,aceasta este poza de "autotest",iar valorile trecute pe ea nu sint reale...lucru care se intimpla cind s-a dat drumul la radar "in scurt"(sau in botul masinii) si aparatul isi face automat autotestul (cam 3-5 secunde),dupa care e in stare de functiune...autotestul este perioada in care oscilatorul ajunge la parametrii de lucru si frecventa pe care o emite este "corecta", putind fi trimisa antenei.
-ATENTIE...mai nou..cei de la radar,pornesc radarul "in botul masinii" prin metode "neortodoxe".......oscilatorul este in functiune,dar firul dintre oscilator si antena este scos din mufa antenei si cind se apropie victima...se reintroduce firul in antena...asa se masoara viteza victimei,dar in secunda 1 poti avea o viteza inimaginabila (tu mergi cu 70 si iti apare 120),dupa care apare viteza reala pe care o ai....; aceasta metoda duce la decalibrarea rapida a radarului,care la verificarea metrologiga nu mai trece......acelasi lucru se poate face si punind un intrerupator pe cablul dintre oscilator si antena......Daca banuiti un astfel de lucru,puteti sa va intoarceti la masina radarului si sa solicitati operatorului sa va arate legatura dintre oscilator si antena (eventual sa aveti un telefon cu camera/aparat foto cu care sa va asigurati o dovada) si daca mai aveti pe cineva in masina ca martor care sa vada masluirea radarului...
-ATENTIE...s-au smecherit si politistii...acopera radarul (antena) cu o cutie sau orice altceva care ecraneaza antena ca sa nu mai imprastie unda,detectorul nesesizind-o astfel,decit atunci cind acea cutie este luata de pe antena....; cind va apropiati, acoperitoarea de antena este indepartata si ati picat pe bec....viteza inregistrata este cea reala,fara a mai fi"afectata de viciu",tehnic radarul neavind nimic "artizanal" .......singura chestie care ati putea-o comenta fiind numai lipsa de "fair play"la felul in care e utilizat radarul.......
-Agentul constatator este si cel care aplica sanctiunea.....; in situatia asta cel care intocmeste procesul verbal nu este acelasi care a si constatat depasirea vitezei.........
-In P-V sa scrieti cu mina dvs daca aveti sau nu obiectii de facut la acel "p-v"....eu personal l-am facut pe un politist sa anuleze un p-v,fiindca a scris in locul meu.....si urmariti daca vi s-a trecut in p-v lovalizarea exacta a drumului (DN,DJ,DC) cu km la care ati fost depistat,ora si minutul,directia(de la -catre)....
-Pe DN1,de la Sinaia la Bucuresti,au ramas in functiune singurele radare fixe GATSO cu bucla inductiva ingropata in asfalt (din tara)......;mai nou (caz concret) cei de la dispecerat privesc pe aceste camere si in momentul cind cineva trece cu viteza prin camera,datele "victimei" sit trimise prin radio unui echipaj mobil aflat in teren dupa camera,echipaj care te opreste,iti intocmeste p-v-ul in care se face mentiunea ca viteza a fost inregistrata cu camera fixa ,iar ei bineinteles ca au si poza-martor........
-"Viata are prioritate".......
In locul dvs, as formula si depune plangere contraventionala,exista un ordin prin care conform normelor metrologice se aplica urmatoarea toleranta, la viteze de pana la 100km/h =3 km
La viteze de peste 100 km/h cum este cazul dvs, toleranta este de 4 km,deci aplicandu-se acest ordin instanta de judecata va trebui sa anuleze masura suspendarii ,ca fiind nelegalaq si nefondata si sa va mentina si/sau modifice sanctiunea amenzii si a punctelor amenda.
Deasemenea nu este inutila lectura cu atentie a procesului verbal de contraventie de catre un specialist stiut fiind faptul ca de cele mai multe ori procesele verbale au vicii privind procedura si modul de intocmire si consemnare.
Buna seara,
Azi am primit PV prin posta si am cateva probleme pe care as vrea sa vi le insir:
1. nu este descifrabil in PV viteza cu care am fost inregistrata, nici nr aparatului de radar cu care am fost inregistrata!
2. amenda este de 360 ron, adica 6 puncte si penalizare de 4 puncte...este corect?
3. ca martor este trecut o persoana pe care nu o cunosc, probabil celalalt politist,
4. apar mentiunile facute de mine (adica citez: ("nu a avut aceasta viteza si nu a fost convinsa") scrise de catre dl. politist

Ce mai, vreau sa fac contestatie, deoarece nu mi se pare corecta balbaiala politistilor, care nici macar nu reusesc sa scrie citet articolul care prevede fapta savarsita...
Rog sa ma ajutati cu un sfat...
mai mult as dori sa imi recomadati un avocat din Braila (acolo am savarsit fapta...) sau sa se recomande El/Ea, ca sa anulez acest PV balbait!
Nu este vorba de amenda, nici de puncte de penalizare, avand in vedere ca nu am mai avut nici un punct de la intrarea legii cu punctajul, dar mi se pare nedrept sa te ia la pescuit!
Multumesc pt ajutor,
Iudits

In ideea de a nu va face de ras la redactarea contestatiei, "imi permit" sa corectez cateva "legende" :"> :
Danbv a scris:

-in instanta sa solicitati prezentarea ce catre politie a cel putin 10 fotograme succesive inainte si dupa secunda in care vi s-a dat viteza,

De ce nu 100? :D (camera de pe Python II are 60 cadre pe secunda)
Nu aveti nici o baza legala sa faceti astfel de solicitari. Instanta va cere sectiei de politie respective dovada ( proba video, plansa foto). In functie de numarul lor si de ce va aparea pe ele, aveti ocazia sa va pregatiti o aparare decenta.
Danbv a scris:

-daca in instanta,politia va prezinta o poza care are litera T pe ea,aceasta este poza de "autotest",iar valorile trecute pe ea nu sint reale...

Gresit, poza va avea cu siguranta un "T" (target), reprezinta viteza autoturismului monitorizat, iar valorile pot fi foarte "reale" :magic: .

Danbv a scris:

-In P-V sa scrieti cu mina dvs daca aveti sau nu obiectii de facut la acel "p-v"....

Din motive decente, obiectiile sunt consemnate in PV de catre agent, pe baza declaratiilor presupusului contravenient. Nu aveti nici o lege care sa va dea dreptul sa faceti asemenea "solicitari".

ninu a scris:

La viteze de peste 100 km/h cum este cazul dvs, toleranta este de 4 km,deci aplicandu-se acest ordin instanta de judecata va trebui sa anuleze masura suspendarii ,ca fiind nelegalaq si nefondata si sa va mentina si/sau modifice sanctiunea amenzii si a punctelor amenda.


Va trebui? :"> In baza carui articol de lege?
In regim stationar, eroarea este de +/- 3% pentru viteze de peste 100km/h, 4% in regim mobil. Oricum ar fi, la fel ca si eroarea, este o chestie relativa (poate fi eroare pozitiva sau negativa ;) ) si ea, singura, nu constituie un motiv suficient pentru anularea PV. Am asistat la o asemenea "smecherie" - 103 km/h in localitate. Raspunsul judecatoarei a fost ca viteza ar putea fi si de 106 km/h in loc de 99km/h =D> -> be gone! :D
@iudits:
Succes!
Ultima modificare: Miercuri, 7 Octombrie 2009
madriann, utilizator

Alte discuții în legătură

Contestatie in instanta- suspendare permis de conducere Nina1 Nina1 Buna seara In urma depunerii in instanta a unei contestatii pentru suspendarea permisului de conducere am primit citatie pentru prezentare la primul termen. ... (vezi toată discuția)
Plangere contraventionala nicolaecristian nicolaecristian buna ziua! ma aflu in proces cu ipj pentru depasirea vitezei cu peste 50, la dosar ei au depus pentru proba cu inscrisuri, fotografia radar, buletinul ... (vezi toată discuția)
Contestatie radar mrAndreiS mrAndreiS Salut. Am vazut ca sunt multi avocati inregistrati pe forum si ca in general raspund la intrebari. Am si eu cateva legate de suspendarea permisului. Deci, ... (vezi toată discuția)