avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 465 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... informatie
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

informatie

Buna dimineata,
As dori sa-mi spuneti si mie, daca se poate ca la o asociatie de proprietari sa se platesca salariul pe o luna de 2 ori, mai exact, s-a schimbat comitetul si pe luna august au primit salariul si administratorul vechi si cel nou, eu stiam ca se poate cate 50% la fiecare.
Va multumesc pentru ajutor si pentru timpul acordat.
Adriana.
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 10:51, 18 Octombrie 2009
adriana totan a scris:

Buna dimineata,
As dori sa-mi spuneti si mie, daca se poate ca la o asociatie de proprietari sa se platesca salariul pe o luna de 2 ori, mai exact, s-a schimbat comitetul si pe luna august au primit salariul si administratorul vechi si cel nou, eu stiam ca se poate cate 50% la fiecare.
Va multumesc pentru ajutor si pentru timpul acordat.
Adriana.

Da, este posibil si legal ca intr-o luna sa apara pe lista de plata cheltuieli duble facute cu salarizarea administratorului in cazul angajarii atui administrator.
Sa va explic.
Din data de 31 august inceteaza contractul de munca al administratorului. Dar conform contractului de munca acesta are dreptul legal la 22 zile concediu de odihna pe care nu l-a luat in anul respectiv. Se fac formalitatile de incetare a contractului de munca, se achita salariul pentru august (luna in care a muncit) si se achita suma pentru concediu de odihna care este egala cu salariul pe o luna. Asa ca pe data de 15-18 septembrie , cand apare lista de plata suma repartizata pe proprietari cu salariul administratorului pentru august este dubla decat de obicei (incluzand si baii pe CO).
Noul administrator intra "in paine" la 1 septembrie si in lista de pe 15-18 octombrie va apare suma aferenta salariului acestuia pentru luna septembrie.
E doar un exemplu, dar mai sunt si alte situatii.
Ultima modificare: Joi, 15 Octombrie 2009
Adriantot, moderator
Se poate asta si in cazul in care se schimba modalitatea de plata a salariatilor.
Vechiul administrator e platit pe listele din august pentru prestatia din luna iulie
muncit iulie...............platit in august
Noul administrator e platit pe listele din august pentru munca prestata in august
muncit august............platit august
Practic sunt doua plati in luna august, dar munca a fost pe doua luni diferite vechiul in iulie, noul in august).
Asta inseamna ca in prima luna de functionare, de acum multi ani sau cand o fi fost aceasta prima luna a vechiului administrator acesta sa nu fi fost platit si deci nici Dv. la acea data sa nu fi platit pe lista suma aferenta salariului administratorului si prin inertie o platiti acum.
......................
In acest caz este corect si e posibil sa mai existe si alte schimbari de acest gen in listele din august, dar pe care Dv. nu le sesizati.
Inteleg ca s-a schimbat comitetul si acesta sa fi schimbat modalitatea de punere a cheltuielilor pe liste.
Ultima modificare: Joi, 15 Octombrie 2009
elga50, moderator
@adriana totan
Administratorul fiind angajat cu contract de munca se supune Codului Muncii la fel ca orice alt salariat.
Prin urmare:
-vechiului administrator- i se calculeaza zilele de concediu si daca nu doreste sa beneficieze de ele i se platesc de catre Asociatie impreuna cu lichidarea pentru zilele lucrate si neachitate pana la data incetarii contractului de munca. Banii ii primeste la data stabilita in contract pentru plata salariilor.
- noul administrator - isi primeste banii pe zilele lucrate in luna tot la data stabilita in contract pentru plata salariului.
Un exemplu concret:
Data platii salariilor: 20 a lunii
Incetarea contractului vechiului administrator: 15 a lunii
Zile de concediu neefectuat vechiul administrator: 5 zile
Inceperea contractului noului administrator: 15 a lunii
Plata vechiului administrator:
5 zile de concediu+ nr de zile lucrate (20 a lunii precedente-15 luna curenta)
Plata noului administrator:
20 luna curenta - 15 luna curenta= 5 zile
Plata salariilor ambilor:
20 luna curenta!
:)
E de verificat la asociatie daca administratorii au CIM sau nu...in ambele variante de raspuns este corecta plata salariilor administratorilor.
Chiar daca nu au administrat efectiv amandoi condominiul in aceeasi perioada consider ca este posibil ca amandoi sa fie platiti daca au avut contract de munca; fiind o perioada de tranzitie de la un administrator la altul poate a fost o luna in care administratorul cel nou a fost stagiar iar cel vechi l-a strunit in ce priveste bucataria interna a asociatiei dvs.

Alte discuții în legătură

Semneaza sau nu presedintele pe acte la asociatie de locatari (anl)? ContSters69724 ContSters69724 Am si eu o nelamurire. O reclamatie facuta de o asociatie de locatari a unui bloc ANL, impotriva unui locatar, catre proprietarul blocului, se face doar cu ... (vezi toată discuția)
Datorii asociatie gaby123456789 gaby123456789 Solicit si eu sprijin in urmatoare speta: ASOCIATIA DE LOCATARI a fost infiintata in anul 2005, pentru locatarii cu chirie din blocul ANL in care ... (vezi toată discuția)
Cheltuieli intretinere anl cocochannel cocochannel Buna ziua! M-ar interesa foarte mult sa stiu cine si cum face calculul intretinerii la ANL-uri. Vreau sa va spun ca locuiesc intr-o garsoniera ANL,1 an an de ... (vezi toată discuția)