avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 585 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Investiție Asociație de proprietari: WC pentru ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Investiție Asociație de proprietari: WC pentru angajați la subsol, în spălătoria blocului. Aveți așa ceva în asociația dumneavoastră?

Da asa este , nu este o gluma . Acum cateva zile a avut loc adunarea generala a asociatiei de proprietari si la citirea acelui Raport prezentat de Presedintele , mi a atras atentia o suma la investitii !
Dupa prezentare Raportului am intrebat despre ce investitie este vorba , raspunsul : se construieste un wc la subsol in spalatorie pentru angajatii din asociatie , dar nu este nicio problema caci pe proprietari nu ii costa nimic , avem fond special de repararii ( din chirii )
Am intrebat despre suma de ce asa de mult - 6000 lei - da ati citit bine , pai 1200 lei s a cumparat o pompa pentru nu stiu ca sa ridice ... apa, materiale ( gresie , flitinguri etc ) vreo 1500 lei si restul manopera !
Va intreb : la Dumneavoastra in asociatie aveti asa ceva ? sau ca pe el l am intrebat daca era necesar asa ceva , poate cineva sa mi raspunda : exista vreo directiva ca asociatiile de proprietari sa dispuna de asa ceva ?
Ultima modificare: Luni, 5 Februarie 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: eugarizan , utilizator 14:39, 7 Februarie 2018
Sesizati primaria cu privire la investitia preconizata in wc. Cred ca si Directia de sanatate publica poate fi implicata.
Sa intelegem ca proprietarii au aprobat construirea wc-ului in subsolul blocului?
Nu ne-ati lamurit cati angajati are asociatia de este necesar construirea unui wc in mod special.
Nici in mall-uri nu sunt construite wc-uri pentru fiecare magazin in parte, angajatii magazinelor merg la toaletele publice. Normal ca nu era sa se construiasca o latrina in spatele blocului!!
cyan , m am gandit si eu sa fac o sesizare la primarie , dar nu mai am incredere in aceasta institutie , nu m am gadit la directia de sanatate , poate mai fac o incercare .
Nu toti proprietarii la adunarea generala au fost de acord ,deci nu au aprobat dar sunt mai multe vuvuzele si nu putem sa i biruim , sunt foarte bine organizati si asa cum am spus , intamplator am aflat de porcaria aia ca nu pot sa i spun altfel .
Cineva ma a sfatuit sa fac o fotografie cand v a fi gata si sa o postez pe retelele de socializare , bine inteles ca nu am sa fac asaceva , dar merita , nu stiu cum sa i determin sa recuperam suma , poate aveti vreo idee .
In ceia ce priveste numarul angajatilor , am spus mai sus , dar nui nimic , repet :
- 6 persoane cu contracte de munca ( 3 cu 8 / ore zi : 1 cu 4 ore / zi si 2 cu 2 ore / zi )
- 2 persoane cu contract de mandat
Oricum eu va multumesc pentru sfaturi si astept in continuare alte opinii .
Nu am vazut mesajul anterior, cu noul sistem de vizualizare a paginilor forumului mai poti "pierde" din mesaje!

- 1 administrator care locuieste in bloc
- 2 femei serviciu externe
-1 casier care locuieste in bloc
- 1 cititor apometre , care este si casier
-1 contabil extern
-1 presedinte din bloc
-1 cenzor din bloc

Din situatia prezentata se intelege ca 6 persoane locuiesc in bloc si numai cele 2 femei de serviciu nu ar locui permanent,

Care sunt cei 3 cu 8 ore/zi? Pot face presupuneri dar nu vreau sa primesc observatii din alte parti!;)

Dintre cei 8 nu vad care ar avea de lucru permanent 8 ore/zi! Ce fac timp de 8 ore?

Cate scari, etaje, apartamente are blocul?
Haideti sa va spun si parerea mea in legatura cu investitia despre care se face vorbire.
In mod NORMAL fiecare bloc trebuia sa fie dotat cu un mic spatiu in care sa fie si un grup social.
Nici nu cred ca trebuie sa mai dau amanunte - acest spatiu este absolut necesar pentru femeia de serviciu (mai nou se cheama ingrijitor de bloc), sa aiba si dansa un locsor unde sa se poata schimba de hainele de strada, unde sa-si tina echipamentul de protectie si celelalte acareturi - maturi, galeti, mopuri, lopeti, materiale de curatenie, etc.
Asa era normal. Cum stim, in "epoca de aur", saracii proiectanti, nu stiau cum sa faca din rahat bici si stiti dvs....
Ei, sa vedeti acum, furia / mp de constructie este si mai apriga. Domnii acestia dezvoltatori nu ar trebui sa primeasca niciun aviz pentru demararea lucrarilor fara a avea , nu stiu, eventual in subsol, un asemenea spatiu, vestiar+grup social. Sunt lucruri elementare si care nu ar trebui sa lipseasca din niciun bloc.
La noi in asociatie nu avem asemenea spatii, special amenajate, exista niste incaperi, asa-zisele uscatoare, situate la ultimul nivel, fara nicio dotare, insa si acestea sunt deja ocupate de catre proprietari care le-au burdusit cu tot felul de acareturi, adica tot ce-i prisoseste omului prin casa: biciclete, trotinete, draperii, tablii, borcane si butoaie de muraturi, saci cu incaltaminte si haine vechi.
In fine, ingrijitorii nostri sunt doua persoane, o femeie si un barbat pe care cu chiu si vai le-am oplosit in cate un colt al unei asemenea spatiu. Pentru necesitati firesti si alte alea, am vorbit cu cate un proprietar de la et. 4, sa se indure sa-i lase la dansii la baie. Oamenii au reactionat foarte frumos si i-au primit.
......................
Daca revenim la cele povestite de Dl. Eugen, se pare ca la dansii ar fi un asemenea loc, dar baietii vor sa-i ridice clasa. Ei aici nici eu nu sunt de acord. Vedeti, "baietii" se acopera cu acordul proprietarilor si odata acoperiti, nu mai aveti ce face, puteti merge la cate primarii doriti.
Repet, daca pana acum asociatia avea un grup social, absolut necesar de altfel, dar acum vor ceva mi bun, am zis ca nu este chiar in regula, insa asa este in viata - mai schimba omul cate ceva prin casa...
Blocul are 4 scari x 44 apartamente = 176 .
Cei cu 8 ore / zi sunt : administratorul care face numai parte tehnica , adica sta dupa cele 2 femei de serviciu , mentionez faptul ca blocul este reabilitat si nu prea ar mai avea treaba 8 ore si asa cum am spus 2 femei de serviciu fiecare cu cate 2 scari .
Nu aveti de ce sa primiti observatii pentru ca am sa va spun eu : programu ar trebui de maxim 6 ore / zi
Casieria o face o persoana cu 4 ore / zi si tot aceeasi persoana citeste la sfarsitul lunii apometrele cu program de 2 ore / zi ,eu am propus in adunarea generala ca aceste servicii sa treaca la administrator .
Pai ce credeti ca au fost de acord ? vuvuzelele si au facut datoria
Domnule Grecu pe undeva aveti dreptate , spuneti va rog blocurile care se construiesc acum dispun de asa ceva ? pai nu prea au avut acordul proprietarilor cand au inceput lucrarea ,am descoperit la adunarea generala cand probabil nu si a dat seama ce spune si eu fiind mai vigilent am prins vrabia din zbor si am intrebat despre ce este vorba .
Parerile impartite , ei fiind mai multi , adica comitetul executiv , comisia de cenzori si vuvuzelele ( am un fix cu acestia ) ne au invins .
Aici doresc eu sa stiu daca pot face ceva intrucat nu au avut aprobarea adunarii generale cand au inceput porcaria , iar suma spun ca o vor lua din fondul de reparatii special - chirii - ori legea spune altceva , asa inteleg eu din lege .
Adica lucrarea trebuia prevazuta in BVC si aprobata de adunarea generala , va rog sa ma contraziceti - mentionez ca lucrare a inceput in luna decembrie - ianuarie si continua ( nu s a terminat ) este vorba de bugetul pe anul 2017 si trebuia aprobata in adunarea din anul 2017

Alte discuții în legătură

Convocare adunare generala ContSters122354 ContSters122354 in urma unor nereguli depistate in asociatie , pot sa convoc o adunare generala extraordinara, cu proprietarii din scara mea? neregulile au fost verificate ... (vezi toată discuția)
Firma de curatenie in loc de femeie de serviciu? Rasarit Rasarit Buna V-as intreba daca in asociatiile dv de proprietari folositi firme de curatenie in loc de femei de servici si la ce fel de costuri se ridica prin ... (vezi toată discuția)
Abuzul de functie al administratorului diana_ghilencea diana_ghilencea Buna ziua, locuiesc intr-un bloc cu patru etaje si adminidtratorul blocului imi tot face probleme in ultima perioada pt ca nu am fost de acord cu plata a 80% ... (vezi toată discuția)