avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 496 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Procedura în faţa instanţei ... Am cumpărat o mașină înmatriculată, care ulterior ...
Discuție deschisă în Procedura în faţa instanţei penale - reguli, acte, termene, căi de atac

Am cumpărat o mașină înmatriculată, care ulterior s-a dovedit a fi furată. Cum este posibil să fie înmatriculată o astfel de mașină și ce pot face ca să-mi recuperez banii?

Bună ziua
vă scriu în speranța că voi primi un răspuns din partea unei persoane autorizate în acest domeniu.
Am cumpărat în ianuarie 2018 un autoturism Mercedes cu volan pe dreapta înmatriculat în România la prețul de 14000 euro . Când am văzut anunțul masina era cu numere de Anglia . I-am spus proprietarului ca mă interesează mașina dar doresc ca el sa o înmatriculeze în România tocmai în ideea ca va trece print-un RAR , masina va fi verificata de Politia Romana și nu voi avea vreo surpriză. Toate bune și frumoase mașina a fost înmatriculată în județul Argeș , am făcut toate documentele legale contract de vânzare cumpărare, am fost și la reprezentanta Mercedes Pitesti pentru verificare și totul a fost ok. Am mers cu mașina pana în Grecia unde acolo urma sa fie pusă pe vapor pana în Cipru precizez ca locuiesc în Cipru de 6 ani. A doua zi m-au sunat din port ca nu pot pune mașina pe vapor deoarece apare ca furata în bazele lor de date. Am încremenit la telefon și a doua zi a trebuit sa iau avionul sa mi explice cum e posibil așa ceva. Mașina era declarata furata pe date de 9 ianuarie 2018 iar contractul de vânzare cumpărare a fost făcut pe data de 4 ianuarie 2018.
Demersurile pe care le-am făcut pana în prezent : am vorbit cu fostul proprietar și i-am zis ca îl voi da în judecata ca mi-a vândut o mașină furata . El a zis ca nu are nici o problema deoarce masina a fost înmatriculata legal. Am făcut o plangere la RAR București si am primit răspuns oficial din partea lor, ca la data respectiva mașina nu figura furată ,prin urmare s-au spălat pe mâini. Am făcut o petiție la Direcția de Permise Auto și Inmatriculări Vehicule și încă una la Politia Română unde aștept un răspuns. Problema este ca se va deschide un proces impotriva mea în Grecia pe motiv ca am condus o mașină furata și ca pot face pușcărie intre 6 luni și 5 ani. Am făcut presiuni asupra fostului proprietar sa înțeleg de la cine a cumpărat mașina.
Mașina a fost luată tot de la un român care a cumpărato de la o firma din Anglia probabil prin credit. Am luat legătura și cu firma care vrea sa o revendice și am explicat ca sunt victima Statului Român și a celui Britanic. Intrebarea mea e cum este posibil sa fie înmatriculată o mașină care încă nu e proprietatea ta. Instituțiile Române nu cer un act prin care sa arate ca ea este scoasă din circulație în Anglia? Nu știu nu sunt avocat dar undeva este o zală ruptă care le permite instituțiilor statului sa își bata joc de oameni de buna credință.
Acum eu nu știu încotro sa o iau pe cine sa dau în judecata ,cine îmi plătește mie mașina și toate cheltuielile pe care le-am făcut pana acum. Plus ca a trebuit sa împrumut mașina pentru ca "a mea" sta în port de 6 săptămâni. Va rog frumos dacă îmi puteți da o direcție..Mulțumesc anticipat
Ultima modificare: Marți, 13 Martie 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Valentin ciofu , utilizator 15:52, 16 Februarie 2023
Ce este interesant ca RAR a eliberat certificat de autentificare contra cost . Din ce m-am informat RAR nu are acces la baza de date Schengen dar Politia Romana are acces la toate datele privind istoricul mașinii. Asta cred că s-a făcut " o intervenție ".... deci nu mai poți avea nici o garanție în instituțiile implicate în înmatricularea mașinilor.

gfloare a scris:

Observ ca nu ai primit inca niciun raspuns avizat.
Nu sunt nici avocat si nici specialist. iar parerea mea este ca ar trebui sa iti angajezi un avocat (orienteaza-te spre cineva cu experienta in astfel de cazuri) si sa speculezi urmatoarele doua aspecte:
1. La data achizitiei (4 ian) bunul nu era declarat furat si nici nu ai avut cunostinta de acest fapt, in concluzie esti cumparator de buna credinta;
2. La prima inmatriculare in Romania a unui vehicul rulat, este obligatorie emiterea - de catre RAR - a unui Certificat de Autenticitate. Cred ca acest certificat se afla la dosarul de inmatriculare de la DRPCIV. Prin urmare, emiterea unui act oficial - de catre o autoritate a statului - care certifica altceva decat realitatea ar trebui sa fie ori un fals cu buna stiinta ori o neglijenta grava in serviciu.


Nerelevant, RAR, eliberare act si contracost!
Rar-ul este un organism de verificare tehnicâ,
Dvs vorbiti de un contract de V-C si de o plângere de furt, în alt stat, din partea unei societâti de leasing.
Acum totul depinde de timing, în delta timp de 5 zile între data de 04 a contractului de V-C si data de 09 a plângerii, dvs ati înregistrat masina pe numele dvs sau nu?!?
În functie de acest lucru mai multe actiuni devin posibile:
1) Veti putea da în judecatâ statul român, sau nu (în caz de înregistrare in interval = NU)!
2) Va trebui sâ dati în judecatâ vânzâtorul vehiculului pentru vinderea unui vehicul furat, vânzâtor care va pleda buna credintâ dar va râmâne în culpâ si va fi obligat la rândul lui sâ-l dea în judecatâ pe adevâratul fâptas al furtului, cel care a fâcut contractul de leasing.
Acesta din urmâ fiind în culpâ pe mai multe capete de acuzare: a vândut fârâ drept de vânzare masina si nici nu a rambursat valoarea remanentâ societâtii de vânzare prin leasing (contractele respective au clauze de cumpârare anticipatâ a masinilor obtinute prin leasing).
Oricum, va trebui întâi sâ vâ apârati în Grecia, pledând buna credintâ si fâcând proba cu acte a feloniei vânzâtorului dvs (cazul inmatriculârii masinii în intervalul de 5 zile) sau proba feloniei vânzâtorului si proba incompetentei statului român care a permis inmatricularea si punerea deci în circulatie a unei masini furate (inmatriculare dupâ 09).
Pâstrati toate dovezile de cheltuieli pt câ acestea vor trebui probate în procesele ulterioare (contra stat si/sau vânzâtor).
Ar fi fost mai simplu sâ fi verificat, în RU (existâ posibilitatea de a o face pe Internet), sau sâ fi cerut un certificat de non-gaj pt Franta sau actul de vânzare initial pt Germania.
Teapa asta este totusi un clasic!!!
Ultima modificare: Miercuri, 14 Martie 2018
Demos, utilizator
Masina urma sa fie înmatriculată în Cipru unde locuiesc și muncesc. La un interval de 2 săptămâni după ce am cumpărat masina (adica pe data de 4 ianuarie am făcut contractul V-C ), am plecat spre Grecia pentru a o pune pe vapor și in port mi s-a spus ca e este declarata furata din data de 9 ianuarie. Deci masina nu figura in baza de date furata la momentul achiziționării. Ce concluzie am tras eu acum in urma celor citite si a altor persoane care au luat teapa ca mine este ca fostul proprietar a fost pe mana cu cel care i-a vândut masina iar după ce el a scăpat de ea l-a anunțat pe cel din Anglia ca poate sa o declare furata pentru a scăpa de credit...alta situație nu văd pentru ca datele sunt prea apropiate una de cealaltă

Demos a scris:

Nerelevant, RAR, eliberare act si contracost!
Rar-ul este un organism de verificare tehnicâ,
Dvs vorbiti de un contract de V-C si de o plângere de furt, în alt stat, din partea unei societâti de leasing.
Acum totul depinde de timing, în delta timp de 5 zile între data de 04 a contractului de V-C si data de 09 a plângerii, dvs ati înregistrat masina pe numele dvs sau nu?!?
În functie de acest lucru mai multe actiuni devin posibile:
1) Veti putea da în judecatâ statul român, sau nu (în caz de înregistrare in interval = NU)!
2) Va trebui sâ dati în judecatâ vânzâtorul vehiculului pentru vinderea unui vehicul furat, vânzâtor care va pleda buna credintâ dar va râmâne în culpâ si va fi obligat la rândul lui sâ-l dea în judecatâ pe adevâratul fâptas al furtului, cel care a fâcut contractul de leasing.
Acesta din urmâ fiind în culpâ pe mai multe capete de acuzare: a vândut fârâ drept de vânzare masina si nici nu a rambursat valoarea remanentâ societâtii de vânzare prin leasing (contractele respective au clauze de cumpârare anticipatâ a masinilor obtinute prin leasing).
Oricum, va trebui întâi sâ vâ apârati în Grecia, pledând buna credintâ si fâcând proba cu acte a feloniei vânzâtorului dvs (cazul inmatriculârii masinii în intervalul de 5 zile) sau proba feloniei vânzâtorului si proba incompetentei statului român care a permis inmatricularea si punerea deci în circulatie a unei masini furate (inmatriculare dupâ 09).
Pâstrati toate dovezile de cheltuieli pt câ acestea vor trebui probate în procesele ulterioare (contra stat si/sau vânzâtor).
Ar fi fost mai simplu sâ fi verificat, în RU (existâ posibilitatea de a o face pe Internet), sau sâ fi cerut un certificat de non-gaj pt Franta sau actul de vânzare initial pt Germania.
Teapa asta este totusi un clasic!!!

Ultima modificare: Miercuri, 14 Martie 2018
ContSters463957, utilizator
Eu zic asa, masina a fost luata cu credit auto poate anul trecut, cand nu s-a mai platit ratele la ea iar cei din uk au facut demersurile pentru confiscarea sa oriunde ar fi. Romania, grecia, uk,
Si fie asa s-a nimerit ca pe data de 9 cei din uk sa o declare "cautata" in bazele interpol, ori cum a fost inmatriculata pe 4 le-a aparut ca masina s-a instrainat neffind legal in uk sa o vanda, astfel au si blocato imediat.
Astfel ca pana la data de 9 masina era in regula, si putea fi inmatriculata oriunde si trecuta prin orice rar.

Problema este ca statul roman accepta imatricularea acestor masini, intrucat ar trebui o baza de date ca in UK sa verifice inainte daca masina respectiva este in leasing sau nu,
Si din pacate foarte multi sunt inselati prin metoda aceasta

Cred ca zilnic sunt confiscate astfel de masini in Romania
[ link extern ]

[ link extern ]

[ link extern ]

[ link extern ] /

[ link extern ] /
Ultima modificare: Miercuri, 14 Martie 2018
henrimm, utilizator
Pentru a vâ putea ajuta ar trebui sâ scâpâm de ambiguitatea între termeni!
Singura informatie concretâ pânâ cum: act de V-C pe 04/01, declaratie de furt pe 09/01.
Ori, ca sâ circuli, poti sâ circuli cu numerele RUMB, cu numere Ro definitive sau provizorii pe nume propriu sau cu numere (definitive sau rosii) pe numele vânzâtorului.
Care este situatia?
Dvs ati înmatriculat masina cu numere definitive în Ro si dupâ aceea ati plecat spre Cipru, sau ati plecat cu ea cu numerele vânzâtorului sau ati plecat din tarâ cu masina purtând numere rosii, etc...?!?
Masina a fost declaratâ la taxe si impozite, etc..., etapele pt inmatricularea definitivâ fiind multiple.
Aveti dreptate, proximitatea datelor de V-C cu cea de depunere a plângerii este concludentâ vis-à-vis de caracterul premeditat, deci de o "înselâciune caracterizatâ", dar fârâ probe nu suntem decât în domeniul supozitiilor.

Alte discuții în legătură

Am cumpărat o mașină din uk și nu pot s-o înmatriculez, deși am trecut rar-ul fără probleme, pentru că acolo figurează ca vehicul pentru distrugere. ce pot face? Dragomiricatudor Dragomiricatudor Buna ziua. Ma confrunt cu o problema. Am o masina cumparata din Marea Britanie. Am pregatit dosarul de inmatriculare, am trecut RAR-ul fara probleme si am mers ... (vezi toată discuția)
Am fost înșelat la cumpărarea unei mașini din uk, de fapt era cumpărată în leasing. sunt șanse să-mi recuperez banii? henrimm henrimm Buna seara! De cateva zile ma confrunt cu o mare problema, Mai exact\" Am cumparat de o saptamana o masina adusa de cineva din UK, Am verificat masina la ... (vezi toată discuția)
Problema masina uk catalins2 catalins2 Buna ziua , am un prieten care a cumparat in uk o masina , pe care vrea sa o aduca in ro si sa o inmatriculeze , problema este ca la 2 zile dupa ce a cumparato ... (vezi toată discuția)