Observ ca nu ai primit inca niciun raspuns avizat.
Nu sunt nici avocat si nici specialist. iar parerea mea este ca ar trebui sa iti angajezi un avocat (orienteaza-te spre cineva cu experienta in astfel de cazuri) si sa speculezi urmatoarele doua aspecte:
1. La data achizitiei (4 ian) bunul nu era declarat furat si nici nu ai avut cunostinta de acest fapt, in concluzie esti cumparator de buna credinta;
2. La prima inmatriculare in Romania a unui vehicul rulat, este obligatorie emiterea - de catre RAR - a unui Certificat de Autenticitate. Cred ca acest certificat se afla la dosarul de inmatriculare de la DRPCIV. Prin urmare, emiterea unui act oficial - de catre o autoritate a statului - care certifica altceva decat realitatea ar trebui sa fie ori un fals cu buna stiinta ori o neglijenta grava in serviciu.
Nerelevant, RAR, eliberare act si contracost!
Rar-ul este un organism de verificare tehnicâ,
Dvs vorbiti de un contract de V-C si de o plângere de furt, în alt stat, din partea unei societâti de leasing.
Acum totul depinde de timing, în delta timp de 5 zile între data de 04 a contractului de V-C si data de 09 a plângerii, dvs ati înregistrat masina pe numele dvs sau nu?!?
În functie de acest lucru mai multe actiuni devin posibile:
1) Veti putea da în judecatâ statul român, sau nu (în caz de înregistrare in interval = NU)!
2) Va trebui sâ dati în judecatâ vânzâtorul vehiculului pentru vinderea unui vehicul furat, vânzâtor care va pleda buna credintâ dar va râmâne în culpâ si va fi obligat la rândul lui sâ-l dea în judecatâ pe adevâratul fâptas al furtului, cel care a fâcut contractul de leasing.
Acesta din urmâ fiind în culpâ pe mai multe capete de acuzare: a vândut fârâ drept de vânzare masina si nici nu a rambursat valoarea remanentâ societâtii de vânzare prin leasing (contractele respective au clauze de cumpârare anticipatâ a masinilor obtinute prin leasing).
Oricum, va trebui întâi sâ vâ apârati în Grecia, pledând buna credintâ si fâcând proba cu acte a feloniei vânzâtorului dvs (cazul inmatriculârii masinii în intervalul de 5 zile) sau proba feloniei vânzâtorului si proba incompetentei statului român care a permis inmatricularea si punerea deci în circulatie a unei masini furate (inmatriculare dupâ 09).
Pâstrati toate dovezile de cheltuieli pt câ acestea vor trebui probate în procesele ulterioare (contra stat si/sau vânzâtor).
Ar fi fost mai simplu sâ fi verificat, în RU (existâ posibilitatea de a o face pe Internet), sau sâ fi cerut un certificat de non-gaj pt Franta sau actul de vânzare initial pt Germania.
Teapa asta este totusi un clasic!!!