Am cumpărat o mașină înmatriculată, care ulterior s-a dovedit a fi furată. Cum este posibil să fie înmatriculată o astfel de mașină și ce pot face ca să-mi recuperez banii?
Bună ziua
vă scriu în speranța că voi primi un răspuns din partea unei persoane autorizate în acest domeniu.
Am cumpărat în ianuarie 2018 un autoturism Mercedes cu volan pe dreapta înmatriculat în România la prețul de 14000 euro . Când am văzut anunțul masina era cu numere de Anglia . I-am spus proprietarului ca mă interesează mașina dar doresc ca el sa o înmatriculeze în România tocmai în ideea ca va trece print-un RAR , masina va fi verificata de Politia Romana și nu voi avea vreo surpriză. Toate bune și frumoase mașina a fost înmatriculată în județul Argeș , am făcut toate documentele legale contract de vânzare cumpărare, am fost și la reprezentanta Mercedes Pitesti pentru verificare și totul a fost ok. Am mers cu mașina pana în Grecia unde acolo urma sa fie pusă pe vapor pana în Cipru precizez ca locuiesc în Cipru de 6 ani. A doua zi m-au sunat din port ca nu pot pune mașina pe vapor deoarece apare ca furata în bazele lor de date. Am încremenit la telefon și a doua zi a trebuit sa iau avionul sa mi explice cum e posibil așa ceva. Mașina era declarata furata pe date de 9 ianuarie 2018 iar contractul de vânzare cumpărare a fost făcut pe data de 4 ianuarie 2018.
Demersurile pe care le-am făcut pana în prezent : am vorbit cu fostul proprietar și i-am zis ca îl voi da în judecata ca mi-a vândut o mașină furata . El a zis ca nu are nici o problema deoarce masina a fost înmatriculata legal. Am făcut o plangere la RAR București si am primit răspuns oficial din partea lor, ca la data respectiva mașina nu figura furată ,prin urmare s-au spălat pe mâini. Am făcut o petiție la Direcția de Permise Auto și Inmatriculări Vehicule și încă una la Politia Română unde aștept un răspuns. Problema este ca se va deschide un proces impotriva mea în Grecia pe motiv ca am condus o mașină furata și ca pot face pușcărie intre 6 luni și 5 ani. Am făcut presiuni asupra fostului proprietar sa înțeleg de la cine a cumpărat mașina.
Mașina a fost luată tot de la un român care a cumpărato de la o firma din Anglia probabil prin credit. Am luat legătura și cu firma care vrea sa o revendice și am explicat ca sunt victima Statului Român și a celui Britanic. Intrebarea mea e cum este posibil sa fie înmatriculată o mașină care încă nu e proprietatea ta. Instituțiile Române nu cer un act prin care sa arate ca ea este scoasă din circulație în Anglia? Nu știu nu sunt avocat dar undeva este o zală ruptă care le permite instituțiilor statului sa își bata joc de oameni de buna credință.
Acum eu nu știu încotro sa o iau pe cine sa dau în judecata ,cine îmi plătește mie mașina și toate cheltuielile pe care le-am făcut pana acum. Plus ca a trebuit sa împrumut mașina pentru ca "a mea" sta în port de 6 săptămâni. Va rog frumos dacă îmi puteți da o direcție..Mulțumesc anticipat
Va multumesc foarte mult pentru indrumare. Pentru moment astept raspuns din partea firmei din UK pentru a gasi o solutie amiabila si rapida de a intra in posesia masinii. Daca raspunsul lor este nefavorabil mie atunci voi face demersuri pentru deschiderea unui proces in Romania unde voi avea nevoie si de un avocat.
Intre timp am primit raspuns la petitia mea facuta catre RAR in care ei spun citez: "Conform inregistrarilor din sistemul informatic al RAR la datele mentionate anterior autoturismul nu a figurat ca fiind urmarit in bazele de date puse la dispozitia noastra de catre Inspectoratul General al Politiei Romane". Am facut o petitie si catre Inspectoratul General al Politiei Romane si una catre DRPCIV.
Intrebarea mea este daca eu deschid proces impotriva fostului proprietar, el nu se poate disculpa ca Institutiile Statului ( Politia Romana ,DRPCIV si RAR) i-au inmatriculat masina si prin urmare el nu are nici o vina? Nu ar fi mai bine sa deschid proces direct impotriva Institutiilor Statului? Nu vreau sa irosesc ani prin tribunale vreau sa merg direct la cei raspunzatori si tind sa cred ca Politia Romana este raspunzatoare deoarece masina trebuia sa aiba un certificat de export ceea ce nu a avut. In plus au acces si la datele Schengen unde puteau vedea situatia masinii.
Sigur ca nu cunosc procedura din acest motiv intreb.
Demos
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Stimate PRoxy78,
Dna avocat Vizitiu are dreptate, nu mai tergiversati cu actiunea, este un timp pt reflexie dar, în astfel de cazuri, imediat dupâ aceea, trebuie sâ vinâ timpul actiunii.
Prioritâtile dvs sunt: A) Urgenta 1) plângere penalâ în Ro contra vânzâtorului;
B) Urgenta 1) apârare în Grecia.
Schimburile de scrisori, E-mail-uri, etc..., cu societatea de leasing le continuati dar pe planul 2.
Nu vâ legânati în speranta câ veti putea debloca masina fârâ s-o plâtiti (a doua oarâ, sic)!
A) În primâ urgentâ depunerea unei plângeri penale în Ro împotriva vânzâtorului, statul nu are nici o vinâ, plângerea de furt din partea societâtii de leasing din RUMB este ulterioarâ actului de V-C!
Deci, delararea furtului masinii (prin data ei) este singurul fapt important din aceastâ afacere.
Sper câ la rândul lui, actul de V-C, a fost declarat la administratia fiscalâ în Ro în intervalul 04-09/01/2018!!!
B) Urgenta 1) actiunea concomitentâ de apârare în Grecia
Chiar dacâ achizitionati plâtind a 2-ua oarâ masina, actiunea statului grec împotriva dvs va continua, în stadiul actual al afacerii dvs, pe teritoriul grec sunteti un infractor (traficant de masini furate)!!!
Sâ nu vâ imaginati câ o actiune judiciarâ internationalâ se va stinge cu o simplâ cumpârare!
Societatea de leasing a declarat în RUMB un FURT, nu o pierdere, o disparitie de vehicul, etc..., ea nu-si poate schimba declaratia fâcutâ fârâ sâ se vadâ implicatâ într-un trafic international de vehicule!
Vehiculul declarat furat a fost poprit la câpâtul celâlat al continentului si dupâ aceea revândut dvs, în stadiul actual al situatiei dvs în Grecia, un traficant de masini furate?!?
Multumesc. Nu pot fi deacord cu faptul afirmatia ca STATUL nu are nici o vina! Pai cine inmatriculeaza autoturismul? Nu este o entitate separata sau particulara cea care inmatriculeaza un autovehicul, este STATUL prin autoritatile abilitate, Inspectoratul General al Politiei Romane, Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare Vehicule si RAR!!! Pai cine ar trebui imi garanteze mie, cetateanul ,,x,, ca o masina este inmatriculata legal in tara?! Si aceasta inmatriculare se face in baza unor date (actele de provenienta ale autoturismului) NU?
Actele din UK in cazul meu, printre care si actul de export permanent din uk, fara de care , tu care aduci masina din Anglia nu poti vinde masina! Asta daca, nu cumva exista un act de coruptie pe acest traseu! Aici cred ca este responsabil STATUL!
Din ceea ce ne declarati dvs asta rezultâ, vâ citez: Nu pot fi deacord cu faptul afirmatia ca STATUL nu are nici o vina! Pai cine inmatriculeaza autoturismul? Nu este o entitate separata sau particulara cea care inmatriculeaza un autovehicul, este STATUL prin autoritatile abilitate, Inspectoratul General al Politiei Romane, Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare Vehicule si RAR!!! Pai cine ar trebui imi garanteze mie, cetateanul ,,x,, ca o masina este inmatriculata legal in tara?! Si aceasta inmatriculare se face in baza unor date (actele de provenienta ale autoturismului)"
Raspunsul este NU aveti dreptate din urmâtoarele motive:
1) Dvs ati cumpârat un vehicul inmatriculat în Ro si ati decis sâ plecati cu el circulând cu numerele de inmatriculare ale vânzâtorului, Deci neglijând complet legea si etapele ulterioare semnârii unui contract de V-C de vehicul.
2) Nu s-a fâcut înscrierea vehiculului pe numele dvs (deci si radierea prealabilâ, fapte care ar fi durat si plângerea depusâ în RUMB pt furt ar fi putut bloca masina în Ro). Deci, vânzâtorul, care, face parte în mod cert dintr-o bandâ, stia câ dvs veti pleca cu masina pe numele lui si a dat mânâ liberâ acolitilor lui.
3) Când vehiculul a fost înmatriculat în Ro (deci pe numele vânzâtorului) nu exista plâgere de furt!
Concluzie: Statul român nici nu stie câ existati! Cel care existâ si care este înregistrat ca posesor al masinii în Ro, la RAR, politie etc... este vânzâtorul dvs!
Statul Ro are el pâcatele lui dar în cazul de fatâ, vina o împârtiti cu vânzâtorul dvs!!!
Din aceastâ cauzâ toti contributorii s-au grâbit sâ vâ sfâtuiascâ sâ vâ bateti pt a demonstra buna dvs credintâ, atât în Ro cât si în UE (printr-o plângere penalâ în Ro, etc...)!
Deasemenea, dacâ sfaturile de pe acest site nu vâ convin sau nu sunt dirijate în sensul care dvs î-l doriti, sunteti liber, puteti sâ le aplicati sau NU (noi nu ne vom simti lezati)!
O duminicâ plâcutâ.
Mulțumesc ..voi vedea pana la urma ce va ieși din aceasta situație
O duminica plăcută
Demos a scris:
Din ceea ce ne declarati dvs asta rezultâ, vâ citez: Nu pot fi deacord cu faptul afirmatia ca STATUL nu are nici o vina! Pai cine inmatriculeaza autoturismul? Nu este o entitate separata sau particulara cea care inmatriculeaza un autovehicul, este STATUL prin autoritatile abilitate, Inspectoratul General al Politiei Romane, Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare Vehicule si RAR!!! Pai cine ar trebui imi garanteze mie, cetateanul ,,x,, ca o masina este inmatriculata legal in tara?! Si aceasta inmatriculare se face in baza unor date (actele de provenienta ale autoturismului)"
Raspunsul este NU aveti dreptate din urmâtoarele motive:
1) Dvs ati cumpârat un vehicul inmatriculat în Ro si ati decis sâ plecati cu el circulând cu numerele de inmatriculare ale vânzâtorului, Deci neglijând complet legea si etapele ulterioare semnârii unui contract de V-C de vehicul.
2) Nu s-a fâcut înscrierea vehiculului pe numele dvs (deci si radierea prealabilâ, fapte care ar fi durat si plângerea depusâ în RUMB pt furt ar fi putut bloca masina în Ro). Deci, vânzâtorul, care, face parte în mod cert dintr-o bandâ, stia câ dvs veti pleca cu masina pe numele lui si a dat mânâ liberâ acolitilor lui.
3) Când vehiculul a fost înmatriculat în Ro (deci pe numele vânzâtorului) nu exista plâgere de furt!
Concluzie: Statul român nici nu stie câ existati! Cel care existâ si care este înregistrat ca posesor al masinii în Ro, la RAR, politie etc... este vânzâtorul dvs!
Statul Ro are el pâcatele lui dar în cazul de fatâ, vina o împârtiti cu vânzâtorul dvs!!!
Din aceastâ cauzâ toti contributorii s-au grâbit sâ vâ sfâtuiascâ sâ vâ bateti pt a demonstra buna dvs credintâ, atât în Ro cât si în UE (printr-o plângere penalâ în Ro, etc...)!
Deasemenea, dacâ sfaturile de pe acest site nu vâ convin sau nu sunt dirijate în sensul care dvs î-l doriti, sunteti liber, puteti sâ le aplicati sau NU (noi nu ne vom simti lezati)!
O duminicâ plâcutâ.
Problema masina uk
catalins2
Buna ziua , am un prieten care a cumparat in uk o masina , pe care vrea sa o aduca in ro si sa o inmatriculeze , problema este ca la 2 zile dupa ce a cumparato ... (vezi toată discuția)