avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 465 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cum schimbam presedintele comisiei de cenzori si ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cum schimbam presedintele comisiei de cenzori si administratorul?

Buna ziua,
Blocul in care stau se confrunta cu diverse probleme si as vrea sa fac ceva in privinta aceasta pentru ca nu prea are cine.
Sa incep cu inceputul:
Administratorul sta in aceasta functie de 16 ani.
AP s-a infiintat abia acum 2 ani. Nu stiu cum si in ce fel s-au facut alegerile pentru comisi de cenzori, presedinte si din nou administrator pentru ca la mine la et.8 nu au ajuns informatiile.
Problema este ca de 16 ani de zile administratorul ,sotia lui ,presedintele comisiei de cenzorisi presedintele ales de ei si-a facut de cap pe banii nostri.
Nu multi vecini comenteaza lucrul acesta sa auda si ei de frica sau eu stiu de ce...
Cert este ca am cateva intrebari si tare as vrea sa primesc si raspunsuri la ele sau macar sfaturi.
1. Daca din comisia de cenzori faceau parte 2 cenzori si un presedinte al comisiei si acestia 2 isi dau demisia presedintele comisiei mai este presedinte?
2. Cum pot cere sa se verifice toate actele AP si cui ma adresez (pentru ca exista multe nereguli in ele ,dar a fost un caz in care a II-a cand a venit un expert contabil la verificat nu a mai gasit "nimic") ?
3. Cum putem inlocui administratorul?
4. Noul admistrator (daca se va alege altul ) trebuie sa fie deja scolit sau se poate angaja unul din afara AP?
Va multumesc din suflet.
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 13:45, 15 Noiembrie 2009
D-na Elga, revin la dvs. cu o problema mai veche. Va spuneam ca am actionat in instanta presedintele asociatiei de proprietari pt ca a refuzat sa actioneze conform legii atuci cand i-am solicitat convocarea comitetului executiv pt a lua masuri cu privire la reparatia unei terase. N-a facut nimic, am reparat pe banii mei si dupa aia l-am dat in judecata. S-a facut expertiza judiciara, mi-au dat dreptate, s-a stabilit valoarea lucrarii. Aici s-au oprit lucrurile. Din expertiza aia nu rezulta cat vine de plata fiecarui proprietar implicat. M-am interesat si am trimis la asociatie dosarul cu expertiza si am solicitat administratorului sa calculeze cat revine de plata fiecarui proprietar. Acesta s-a spalat pe maini spunand ca nu au acte din care sa rezulte cota-parte indiviza ce revine fiecărui proprietar din
proprietatea comună. Acuma, sunt 2 probleme aici: conform legii 230, asociatia de proprietari se face pe condominiu=cladire, nu pe 17 blocuri de exemplu. Dvs. cum aveti asociatia? Este pe o singura cladire, sau pe mai multe? La noi sunt 17 blocuri prinse. Iar a doua problema: cum poate functiona legal asociatia asta, daca nu detine acte fundamentale pt infiintarea unei asociatii de proprietari? Art. 6 din lege prevede foarte clar ce trebuie sa contina acordul de asociere. CUm sa procedez mai departe? Eu am vorbit cu avocatul meu si i-am spus sa solicite prin instanta asociatiei sa faca toate calculele necesare ca eu sa-mi pot recupera suma investita. (cca 9000 lei). Presedintele asociatiei a cerut expertiza judiciara asupra lucrarii, nu eu, iar acum raportul de expertiza este in favoarea mea. Dar el spune ca expertiza nu este corecta, ca n-o recunoaste, dar refuza sa plateasca o alta expertiza. E evident ca vrea sa se sustraga de la plata. Am vorbit si la Primarie despre acest aspect dar astia-s pe nicaieri. De la Protectia consumatorului mi s-a spus sa cer audienta la Prefect si sa chem si o televiziune locala pt ca e campanie electorala si nu le va conveni taraboi. Dar legal, cum sa mai procedez? Eu am pierdut o gramada de bani din cauza acestui presedinte de asociatie incompetent si sunt intr-o situatie financiara critica. Ba mai mult, m-a si agresat fizic ([ link extern ] )
O asociatie de proprietari poate fi facuta pe un bloc (cu mai multe scari), pe o scara sau pe mai multe blocuri.
Orice fel de asociere s-ar face, trebuie hotararea data de judecatoria de care apartine asociatia respectiva si prin care se instituie caracterul de persoana juridica.
Acest caracter se capata prezentand la judecatorie un dosar care cuprinde statutul, acordul de asociere, actul de constituire, PV al AG in care s-au ales comitetul, presedintele, deci toata procedura de constituire a AP.
.................................
Cheltuiala cu reparatia trebuie recuperata de la proprietarii scarii Dv. daca aceasta lucrare s-a facut numai pe scara Dv., proportional cu cota-parte indiviza.
Este simplu.
Dv. trebuie sa atasati la cererea catre presedinte copia expertizei cerute de el.
................
In cazul in care se impotriveste puteti chema in justitie asociatia, daca este asociatie de proprietari sau pe presedinte, ca persoana, daca este numai asociatie de locatari. Avocatul Dv. stie mai bine cum sa faca.
................
Eu cred ca este vorba numai de rea-vointa si aceasta manifestare trebuie pedepsita, plus ca trebuie sa va recuperati banii de la ceilalti proprietari.
Costurile cu reparatia terasei se impart pe scara unde s-au executat, asa cu spune @elga.
Dar pe dv nu ar tebui sa va intereseze si afecteze modul cum hotarasc cei ce conduc asociatia sa repartizeze aceste costuri. Important este sa vi se achite costurile reparatiei.
Acum cativa ani am avut o situatie cand proprietarul si-a facut singur reparatia dupa mai multe sesizari scrise la asociatie. Apoi a actionat in instanta. Procesul a durat dar dupa 2 ani asociatia a fost obligata sa plateasca o suma dubla proprietarului care a facut lucrarea. Suma s-a dublat datorita cheltuielilor de judecata si actualizarii sumei initiale.
Cei din conducerea asociatiei s-au certat cateva sapatamani pe modul de repartizare dar pana la urma s-a stabilit sa se repartizeze suma pe suprafata utila a fiecarui apartament din scara respectiva. S-a incheiat o intelegere cu proprietarul ce facuse lucrarea si i s-au achitat banii cam intr-un an, pe masura ce se incasau de la ceilalti.
Evident ca este rea vointa... nu vor sa imaprta niciun cost... am prezentat administratorului dosarul de expertiza si mi-a spus ca nu detine actele apartamentelor, cotele parte indivize, etc, pt a imparti costurile pe apartamente. si atunci ma intreb cine le-a dat personalitate juridica, daca nu au minimum de documente care le-ar fi trebuit pt a se constitui intr-o asociatie de proprietari. Mai am o nelamurile: asociatiile se mai fac pe "blocuri"? Legea 230 specifica destul de clar faptul ca o asociaţie de proprietari este o forma de asociere autonoma si
nonprofit a majoritatii proprietarilor dintr-un condominiu. Iar condominiul este definit in aceeasi lege ca "clădire-bloc de locuinţe - proprietatea imobiliara formata din proprietati individuale definite, apartamente sau spatii cu alta destinatie decat aceea de locuinte si proprietatea comună indiviza. Poate fi definit condominiu si un tronson cu una sau mai multe scari, din cadrul cladirii de locuit, in conditiile in
care se poate delimita proprietatea comuna". Se vorbeste deci la singular, "cladire", "bloc".

Alta problema: aceeasi lege prevde sanctiuni pt comitet si presedinte. Am fost la Primaria orasului si le-am solicitat in scris sa ia masurile prevazute de lege si au dat din colt in colt: "Cine sa-i amendeze?", desi legea spune clar: primarul sau imputernicitii acestuia... Nu stiu ce sa mai fac... mi-e groaza cand vad atata incompetenta in institutiile statului...
Ultima modificare: Duminică, 8 Noiembrie 2009
cristi_adv, utilizator
Si atunci, administratorul cum imparte cheltuielile curente care se fac pe cota-parte indiviza? Ori minte, ori face pe prostul!:rtfm:
Singura Dv. sansa este asa cum v-a spus si @adriantot.....sa dati asociatia in judecata.
Si e bine sa luati legea in mana si normele de aplicare si sa-l intrebati pe administrator, punct cu punct, cum imparte facturile si cheltuielile administrative, salariile si celelalte reparatii pe liste. Am impresia ca acolo nimeni nu stie nimic....
Si mai vedeti si daca asociatia este de proprietari ca s-ar putea sa aveti surprize...!
.................
Da, o asociatie de proprietari se poate face si pe o scara de bloc cu conditia sa aiba contoare de bransament pentru toti furnizorii de servicii, apa, gaz, electricitate.

Alte discuții în legătură

Adunare generala odishor odishor Buna ziua Presedinta asociatiei noastre de proprietari care numara 14 blocuri, organizeaza adunarea generala a asociatiei cu fiecare bloc in parte, motivand ... (vezi toată discuția)
Ajutor pentru un presedinte incepator de asociatie ciucuadrian ciucuadrian Buna seara! Va rog frumos sa-mi indrumati si mie [b]inceputul[/b] carierei de presedinte. De unde sa incep, pentru ca nu prea stiu! Orice sfat care este bun ... (vezi toată discuția)
Penalizare curatenie bloc DANIELAmull DANIELAmull Revin cu alte 2 intrebari, sper ca ultimile: la asoc mea s-a pus o taxa pe neprezentarea la curatenia din jurul blocului de 30 lei/ familie. De fiecare data ... (vezi toată discuția)