avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 818 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Proprietar insistent cu solicitări de primire acte ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Proprietar insistent cu solicitări de primire acte asociație. Orice proprietar este îndreptățit să facă oricâte solicitări dorește?

Buna ziua,

Unul din proprietarii complexului pe care-l reprezint, transmite solicitari de a i se pune la dispozitie diverse acte si documente ale asociatiei.

Nu le face pentru a verifica asociatia, cin din rautate, rea-vointa si sa enerveze.
Orice proprietar este indreptatit sa faca oricate solicitari catre asociatie?

Mail-ul poate fi considerat mijloc de a transmite o solicitare sau trebuie doar pe foaie si pusa in cutia postala a administratiei?
Ultima modificare: Miercuri, 12 Septembrie 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: flory_mr , utilizator 13:24, 14 Septembrie 2018
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Bogdan_86 a scris:
Ce documente mi s-au cerut, le-am transmis.

Domnule Bogdan, dacă veți citi ce spune Legea 230/2007, la art. 10, alin. 1 și 2, veți vedea că paragrafele de acolo vă obligă să fiți total transparent și să dați spre studiu sau în copie orice act sau informație legată de activitatea Asociației dvs., mai ales despre legalitatea calculelor de pe listele de plată lunare.
Pentru dvs. nu e clar ce spune acel articol 10, referitor la faptul că sunteți obligat să arătați oricând și oricărui proprietar, ORICE DOCUMENT al Asociației, care e și proprietatea acelui vecin pe care-l criticați ?
Apropo, domnule Bogdan (e valabil și pentru alți „șefi” de Asociații de Proprietari), aveți grijă, că de pe 28 Septembrie 2018, când intră în vigoare Legea nr. 196/2018, puteți primi amenzi mari dacă refuzați să puneți la dispoziția proprietarilor, prin foto-copiere, ORICE DOCUMENT AL ASOCIAȚIEI DVS.
Art.28. - (1) Proprietarii din Condominiu au dreptul să fie informați în legătură cu toate aspectele ce privesc activitatea Asociației, să solicite în scris și să primească copii după ORICE document al acesteia. Proprietarii care solicită copii după documentele Asociației de Proprietari vor suporta costul de multiplicare al acestora.
(2) În vederea bunei informări a proprietarilor, Asociația de Proprietari amplasează la loc vizibil un Avizier la care sunt afișate documente în conformitate cu prevederile prezentei legi.
(3) Proprietarii din Condominii au dreptul să primească explicații cu privire la calculul cotei de contribuție la cheltuielile Asociației de Proprietari și, după caz, să o conteste în scris, în termen de 10 zile de la afişarea listei de plată. Președintele Asociației de Proprietari este obligat să răspundă în scris la Contestație în termen de 10 zile de la primirea acesteia.
(4) În cazul în care președintele sau administratorul nu ia toate măsurile necesare în scopul facilitării accesului proprietarilor la documentele contabile sau la orice alt document al Asociației de Proprietari, conform legii, proprietarii au dreptul de a notifica despre aceasta Comitetul Executiv și cenzorul. În cazul ne-soluționării sau a soluționării necorespunzătoare a solicitărilor notificate în maxim 10 zile de la depunerea lor, proprietarii se pot adresa compartimentelor Autorităților Locale prevăzute la art.10.

Eu, la aproximativ 1-2 luni fac Contestații la sumele calculate pe listele de Întreținere, pentru a mi se certifica legalitatea calculelor, mai ales pe baza Legii 230/2007, art.10, alin.2, dar și a art. 48.1, listele de plată afișate la Aviziere ne-fiind deloc explicite, așa cum obligă legea !
CITEZ DINTR-UN ARTICOL EXPLICIT:
„Asociaţiile de Proprietari trebuie să arate cum calculează sumele lunare de plată, altfel riscă amenzi de mii de lei. Conform Legii 17/04.03.2016, Asociaţiile de Proprietari sunt obligate să afişeze lângă lista de plată a cheltuielilor, și modalitatea de calcul ce stă la baza sumelor lunare de achitat de către proprietari.
În situația în care această obligaţie nu este îndeplinită, președintele Asociaţiei poate fi amendat cu sume de până la 3.000 de lei. Prin urmare, Asociaţiile de Proprietari sunt obligate să afişeze lunar modalitatea de calcul ce stă la baza sumelor de plată lunare aferente proprietarilor de apartamente - această obligație de a demonstra calculul corect și legal pe listele de plată lunare afișate la Aviziere în sarcina președintelui de Asociație. Iată ce spune legea: „Asociaţia de Proprietari, prin grija preşedintelui Asociaţiei, va afişa lunar, la vedere, lângă lista de plată a cheltuielilor Asociaţiei de Proprietari, modalitatea de calcul în urma căreia au rezultat sumele lunare de plată ale proprietarilor.
Modalitatea de calcul va conţine şi va arăta explicit toate costurile şi sumele care formează totalul de plată al proprietarilor, respectiv modul de calcul şi de repartizare a acestor cheltuieli către proprietari“, se arată în art. 48.1 din Legea nr. 230/2007 privind Asociațiile de Proprietari.
Legea mai spune că dacă modalitatea de calcul a sumelor lunare de plată ce revin proprietarilor de apartamente nu este afişată, se aplică o amendă cuprinsă între 500 şi 3.000 de lei (aplicarea sancţiunilor se face de către angajați ai Ministerului de Interne, primari, prefecți sau împuterniciţii acestora).”
DETALII: www.gds.ro/Local/2016-03-21/presedintele-de-asociatie,-obligat-sa-arate-cum-calculeaza-intretinerea
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Catre flory
Dvs.sunteti din categoria celor la care faceti referire initiatorul topicului.
Aici s-a dorit o cale legala pentru a elimina persoanele care solicita poate zi de zi aceleasi documente.
Credeti ca daca este cineva ales presedinte, din indemnizatia ce o primeste, trebuie sa-si cumpere tehnica de calcul ca pentru o firma (desktop/laptop, imprimanta multifunctionala) sau se va cumpara pe asociatie toate acestea. Cine aproba o investitie de cca.5000 lei? Nu credeti ca astfel de cheltuieli greveaza bugetele proprietarilor? Chiar si solicitarile nejustificate, inseamna cheltuieli financiare si chiar timp pentru presedinte sau administrator. Pentru timpul alocat unor astfel de rapunsuri, conducerea asociatiei ar trebui remunerata cu norma intreaga, functie de pregatire, experienta, oare ce asociatie isi permite?
Fara sa jignesc pe nimeni, legea noua care va intra in vigoare mi se pare ca este facuta dupa "chipul si asemanarea pensionarilor" obisnuiti cu ghiseele si statul pe la cozi. Legiuitorul putea sa prevada si o alternativa de informare IT-ista mai moderna cum am descris-o mai sus , dar se pare ca ingropam era facebook-ului si ne intoarcem la epoca platilor in numerar la ghiseele bancilor si a furnizorilor de utilitati .In calitate de presedinte de asociatie , ca sa afisez toate cele prevazute la o scara de 45 apartamente imi trebuie un panou de afisare de 3x2 m cat o vitrina de hipermarket. Si in fond unii dintre proprietari se vor uita la formulele de calcul ca si mata -n calendar. De fapt astia sunt cei care fac parte din categoria celor pentru care s-a deschis topicul. Si care ar fi diferenta dintre a afisa la avizier toate detaliile sau a posta informatiile pe o platforma soft electronica? A doua varianta e mai putin transparenta? Cine si-ar mai dori sa fie presedinte la atributiile pe care i le confera noua lege? Functia de presedinte au transformat-o intr-o meserie la care nu aspira nimeni si asociatia de proprietari s-a transformat structural si contabil intr-un mic SNC.
Ultima modificare: Joi, 13 Septembrie 2018
lungdan, utilizator
lungdan...asa este.
miki50 a scris:

Catre flory
Dvs.sunteti din categoria celor la care faceti referire initiatorul topicului.
Aici s-a dorit o cale legala pentru a elimina persoanele care solicita poate zi de zi aceleasi documente.
Credeti ca daca este cineva ales presedinte, din indemnizatia ce o primeste, trebuie sa-si cumpere tehnica de calcul ca pentru o firma (desktop/laptop, imprimanta multifunctionala) sau se va cumpara pe asociatie toate acestea. Cine aproba o investitie de cca.5000 lei? Nu credeti ca astfel de cheltuieli greveaza bugetele proprietarilor? Chiar si solicitările nejustificate, inseamna cheltuieli financiare si chiar timp pentru presedinte sau administrator. Pentru timpul alocat unor astfel de rapunsuri, conducerea asociatiei ar trebui remunerata cu norma intreaga, functie de pregatire, experienta, oare ce asociatie isi permite?

Deja postarea și lamentarea dvs. e inutilă, odată ce paragrafele de legi sunt extrem de explicite - „proprietarii au acces la orice documente al Asociației, acestea fiind și proprietatea lor, știind că ei le plătesc șefilor și angajaților o indemnizație”.
N-aveți ce să faceți, odată ce v-ați ales această meserie ingrată ... eu n-aș dori în veci să fiu președinte sau administrator într-o Asociație de peste 50 de proprietăți !
Aici nu discutăm pe teorii sau pe vrute ... aici vorbim de transparență, că doar actele Asociației n-or fi proprietatea dvs., ci a tuturor proprietarilor, știind că ei vă asigură un salariu, vă conformați textelor legii, pentru că judecătorii judecă după litera legii și în spiritul ei, nu după lamentări ale dvs.
Așa cum dvs. alegeți să-i dați în judecată pe proprietari pentru diferite pretenții (invocând câteva articole de legi), tot așa și proprietarii vă cer pe baza altor articole de legi să le arătați toate actele cerute, pentru a nu crea suspiciuni, inclusiv Instanțelor.
UNDE-I LEGE, NU-I TOCMEALĂ ... Vedeți că falsa noastră președintă (ne-proprietară) a fost somată încă din Aprilie 2014 de către comandantul Poliției Municipale să ne dea acces la ORICE document al Asociației noastre, dar infractoarea asta a refuzat mereu s-o facă, spunându-ne că ea nu dă actele decât la cererea Instanțelor de Judecată !!!???
Vedeți somația Poliției trimisă către falsa noastră președintă, pentru a ne da actele cerute, dar ... [ link extern ]
Important e faptul că eu am cerut în contestațiile și petițiile mele mele inclusiv să mi se dea spre consultare contractele de mandat și de muncă, procesele verbale cu deciziile Comitetului Executiv și hotărârile Adunărilor Generale, devize, facturi și multe alte înscrisuri, pentru a le folosi ca probe în spețele noastre, dar nu mi s-a răspuns niciodată.
Așa procedați și dvs., refuzând să dați spre copiere orice act al Asociației dvs. ? Eu, dacă aș avea proces cu dvs., v-aș acuza direct în Instanță că-mi încălcați dreptul constituțional la apărare și la informații, prin faptul că nu-mi dați spre studiu și spre copiere ORICE DOCUMENT al Asociației !

Mie mi s-a dat dreptul de către Instanțe să studiez și să fac poze cu telefonul în dosarele mele civile, și dvs. refuzați să fiți transparenți, dându-le proprietarilor dreptul să se apere cu înscrisuri din cadrul Asociației, pentru a dovedi ilegalitățile ?

Alte discuții în legătură

Copii acte asociatie Dana Marin Dana Marin Am solicitat presedintelui asociatiei de proprietari sa-mi puna la dispozitie actele asociatiei, mai putin cele contabile. Imi permite legea sa fac copii dupa ... (vezi toată discuția)
Legistatie de obligare administratorilor pentru publicarea facturilor Shareban Shareban Mai multi locatari dorim sa preluam copii de pe facturile folosite pentru calculul intretinerii si sa le ducem la o firma autorizata pentru un control. Suntem ... (vezi toată discuția)
Daca presedintele unei asociatii este singurul care are acces ... Vali P. Vali P. Daca presedintele unei asociatii este singurul care are acces la adresa de mail facuta special pentru acea asociatie, iar administratorul si cenzorul nu au ... (vezi toată discuția)