avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 775 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Procedura în faţa instanţei ... Mi s-au facturat exagerat de mulți kW față de cât ...
Discuție deschisă în Procedura în faţa instanţei penale - reguli, acte, termene, căi de atac

Mi s-au facturat exagerat de mulți kW față de cât am consumat și nu-mi permit să plătesc factura. Ce pot face în situația disperată în care sunt?

Pe data de 30 noiembrie 2018, am dat index-ul pentru cele doua imobile pentru care am contract cu RCS-RDS. Al doilea index nu a fost primit deoarece nu il accepta sistemul. Pe 4 decembrie valoarea facturii era de 822 lei cu toate ca aici consumul mediu era de 50-60 KW. Fac sesizare si este trimisa la Enel DD . Pe 20 decembrie vin doi lucratori si gasesc indexul 785. Pe 11 ianuarie 2019 primesc raspuns RCS-RDS prin care ma anunta ca au primi raspunsul cerut urmand sa faca corectarile de rigoare. Pe 17 ianuarie primesc de la aceiasi persoana raspuns ca nu au primit nimic de la Enel DD. Cer relatii la RCS-RDS si mi se spune sa merg la sediu din oras, aici sunt anuntata ca trebuie sa platesc factura altfel ma deconecteaza. Index-ul vechi era 752 iar cel nou 2165. Cum pot plati un index de 2165 cand indexul afisat de contoar indica la ora actuala 815 ? M-am gandit sa ii chem in instanta pentru inselaciune dar nu stiu valoarea taxei de timbru....ma poate ajuta cineva cu un sfat juridic ?
Ultima modificare: Vineri, 18 Ianuarie 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Zuza13 , utilizator 14:23, 24 Ianuarie 2019
Dacă n ati inteles e treaba Dvs.Am precizat că.doamna trebuie sa faca amânarea plății,nu inteleg de ce repetati ce am scris eu.Eu nu am spus că i au facturat 2000 de lei.La index ma refeream.Daca doar da indexul cum spuneti Dvs si asteapta sa se regleze de la sine ,luna următoare ii va veni factura normal pe ultima luna si restante cei 800 si ceva de lei.

Shakur28 a scris:

Care estimare mica doamna draga, cred ca suma de 1200 de lei este mai mare decat 822 de lei cat are doamna in conditiile in care factura reala trebuia sa o am de 250 de lei. Unde precizeaza doamna Sufletdecaine ceva de un consum de 700-800 de kw cand dansa se refera la index de 752 respectiv 815, doamna a spus clar in primul post ca ”aici consumul mediu era de 50-60 KW”. Va intreb si unde specifica doamna ca i-au facturat 2000 si ceva de kw cand tot in prima postare spune ca ”Index-ul vechi era 752 iar cel nou 2165”, asta inseamna 1413 kw facturati. De ce problema nu se rezolva asa usor, pentru ca ne panicam pentru nimic? Trebuie facuta reclamatie la organele competente daca se va ajunge la debransare si doamna va fi pusa sa plateasca rebransarea (nu stiu la cat timp fac debransari RDS),dar nu cred ca se va ajunge aici daca se face o cerere de amanare de plata sau pentru plata asalonata. Problema se va rezolva automat in urmatoarea factura daca doamna transmite indexul la numarul de tel si in data specificata pe factura, este imposibil sa se mearga luna de luna pe un index fals.

Of of.... nimic nu am inteles.

Zuza13 a scris:

Of of....n ati inteles nimic.Va explic eu:problema doamnei este ca consumul ei nu este si n a depășit vreodată 700-800 kw...iar ei i au factura 2000 si ceva de kw...n ai cum sa faci o asemenea estimare.Iar în ce privește rezolvarea problemei,nu se rezolva asa usor,după cum vedeți deja s a pierdut sesizarea pe care a facut o.Solutia nu este sa dea indexul si sa astepte.Nu se va rezolva nimic.Situatia Dvs nu se compara cu a dansei.Nu este vorba de o estimare mica.Eu am sfătuit o cum sa rezolve .Eu asa am rezolvat .Si am avut cam aceeasi problema.In instanță durează foarte
mult ....




Ultima modificare: Marți, 22 Ianuarie 2019
Zuza13, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Faceti o cerere pentru amânare de plata si o cerere pentru recalculare.Nu așteptați.Nu o sa recalculeze ei de la sine.E clar ca e o greseala.undeva .Ca sa fiti sigura ca se rezolva.Daca nu faceti cererea de recalculare si treceți si indexul respectiv de 700-800,s ar putea sa va vina cu factura restanta....ar trebui să se rezolve asa.Daca nu,va rămâne sa mergeți în audiență la director

Sufletdecaine a scris:

Cu ceva timp in urma ( eram client Enel ) am mai trecut printr-o situatie asemanatoare, tot dupa o regularizare nu am reusit sa dau index-ul, am sunat la Enel telverde, am discutat cu o d-na, a verificat iar a doua zi s-a rezolvat dar acum situatia e cu susul in jos, am facut sesizare RDS-RCS, a ajuns la Enel Distributie Dobrogea, au venit in prezenta mea, au luat index-ul, l-au trimis la RCS-RDS, acestia nu recunosc, merg personal la Enel DD, primesc raspuns RCS-RDS +dovada ca au primit raspunsul urmand sa se rectifice greseala. Dar primesc iar un raspuns ca nu au primit nimic de la Enel DD, vor face o noua adresa, vor veni lucratorii. Au venit, nu eram acasa si in lipsa mea nu puteau intra( oare d-na de la regularizare cum a intrat, eram la piata, o vecina m-a anuntat), dau telefon azi si o d-na foarte intepata mi-a raspuns ca trebuie sa astept 10-15 zile.....M-am gandit si la instanta, cu o hotarare poate se rezolva, trec la Enel si renunt la serviciile RDS-RCS, ....Am omis, am facut si o sesizare la Autoritatea Nationala pentru Reglementarea Energiei Bucuresti.

Doamnă, va rog frumos să nu mai susțineți că nu am inteles eu că vă faceți de râs singură, este mult mai corect să recunoașteți ca Dvs in primul comentariu la adresa mea ați încercat să mă faceți să înțeleg cu informații redate eronat. Va rog să îmi citați unde ați făcut Dvs referire la INDEX 2000 când in realitate ați scris "iar ei i au factura 2000 si ceva de kw", vreți să intuim noi ca Dvs va refereați la index? In mesajul meu v-am prezentat doar informațiile eronate date de Dvs, acum încercați să vă apărați şi să mă atacați tot cu o informatie eronată, îmi puteți arată vă rog unde am scris eu ceva de "facturat 2000 de lei", in care comentariu v-am atras eu atenția pentru asta.

Vă rog frumos să lăsați gradele de superioritate, să coborâți cu picioarele pe pământ si să recitiți comentariile de mai jos cu mult mai multă atenție.

Zuza13 a scris:

Dacă n ati inteles e treaba Dvs.Am precizat că.doamna trebuie sa faca amânarea plății,nu inteleg de ce repetati ce am scris eu.Eu nu am spus că i au facturat 2000 de lei.La index ma refeream.Daca doar da indexul cum spuneti Dvs si asteapta sa se regleze de la sine ,luna următoare ii va veni factura normal pe ultima luna si restante cei 800 si ceva de lei.

Shakur28 a scris:

Care estimare mica doamna draga, cred ca suma de 1200 de lei este mai mare decat 822 de lei cat are doamna in conditiile in care factura reala trebuia sa o am de 250 de lei. Unde precizeaza doamna Sufletdecaine ceva de un consum de 700-800 de kw cand dansa se refera la index de 752 respectiv 815, doamna a spus clar in primul post ca ”aici consumul mediu era de 50-60 KW”. Va intreb si unde specifica doamna ca i-au facturat 2000 si ceva de kw cand tot in prima postare spune ca ”Index-ul vechi era 752 iar cel nou 2165”, asta inseamna 1413 kw facturati. De ce problema nu se rezolva asa usor, pentru ca ne panicam pentru nimic? Trebuie facuta reclamatie la organele competente daca se va ajunge la debransare si doamna va fi pusa sa plateasca rebransarea (nu stiu la cat timp fac debransari RDS),dar nu cred ca se va ajunge aici daca se face o cerere de amanare de plata sau pentru plata asalonata. Problema se va rezolva automat in urmatoarea factura daca doamna transmite indexul la numarul de tel si in data specificata pe factura, este imposibil sa se mearga luna de luna pe un index fals.

Of of.... nimic nu am inteles.

Zuza13 a scris:

Of of....n ati inteles nimic.Va explic eu:problema doamnei este ca consumul ei nu este si n a depășit vreodată 700-800 kw...iar ei i au factura 2000 si ceva de kw...n ai cum sa faci o asemenea estimare.Iar în ce privește rezolvarea problemei,nu se rezolva asa usor,după cum vedeți deja s a pierdut sesizarea pe care a facut o.Solutia nu este sa dea indexul si sa astepte.Nu se va rezolva nimic.Situatia Dvs nu se compara cu a dansei.Nu este vorba de o estimare mica.Eu am sfătuit o cum sa rezolve .Eu asa am rezolvat .Si am avut cam aceeasi problema.In instanță durează foarte
mult ....






Doamna draga, va rog sa nu ascultati de spusele doamnei Zuza13 pentru ca dansa nu prea stie ce inseamna index.
Vineri sau Luni trebuie sa transmiteti indexul prin metoda autocitire prin metodele urmatoare:

Cum transmiți indexul autocitit

Alege Digi Energy, iar indexul autocitit îl transmiți oricând în ultimele 7 zile ale lunii în curs.

prin apel la numărul: 0800410400
direct din contul tău Digi
intră în cont aici
accesează Serviciile Mele
selectează Digi Energy și trimite indexul autocitit.

Sa stie si doamna Zuza13 ca dupa autocitire veti avea pe factura INDEX VECHI 2196 si INDEX NOU 815, apoi RDS-RCS trebuie sa faca recalcularea in care va ramane doar kw reali consumati. Nu inteleg cum poate sustine cineva ca daca doar se da indexul factura urmatoare va veni normal in conditiile in care indexul REAL este mult mai mic decat cel din FACTURA. Cati kw se factureaza doamna Zuza13 daca va avea pe factura ”index vechi 2196, index nou 815”? Luminatine.


Sufletdecaine a scris:

In luna octobrie,index-ul era 752, consumul este de 26 KW, in noiebrie 1413 inventati +31 KW consum, in decembrie, index pe factura 2165 vechi si nou 2196, adica 30 KW , pe 20 decembrie in prezenta Enel DD, indexul era de 785 iar vineri pe 18 Ianuarie, index-ul era de 815, in acea casa nu locuieste nimeni, exista doar un frigider, si activitate doar atunci cand este comemorarea fratelui meu sau a mamei mele....

Ultima modificare: Joi, 24 Ianuarie 2019
Shakur28, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Ca sa va raspund la.ultima intrebare,asa cum în loc de indexul de 700 si ceva pe care l au citit angajații cand au fost la domiciliu doamnei si i au trecut dupa ,2000 si ceva ca index.Nu ii intereseaza pe ei sa verifice.Si degeaba o sa dea doamnă indexul cum o sfătuiți dvs.Ea in sistem apare cu 800 si ceva de lei neachitate.Credeti ca daca doamna nu face o cerere de recalcularea in care sa precizeze indexul,o sa stea cineva sa recalculeze de la sine si sa modifice în sistem?va spun eu ca nu.Da ar trebui să se întâmple cum spuneti dar din pacate in Romania nimic nu se rezolva asa usor.Sunt sisteme diferite monitorizate de diferiți angajați.Nu este un singur angajat care se ocupa de actualizare si modificare sistem plății,index,kw etc....Eu la Digi am avut contract dar n au venit sa.imi instaleze cablu tv si internet dar totusi mi au trimis acasa facturi lunare.Desi nu aveau pe ce.Si nu le a pasat ca nu e logic deoarece eu nu beneficiez de servicii pt a putea fii facturată.Cei de la Digi nu merg pe logica si pe corectitudine. Sper ca v am luminat !

Shakur28 a scris:

Doamna draga, va rog sa nu ascultati de spusele doamnei Zuza13 pentru ca dansa nu prea stie ce inseamna index.
Vineri sau Luni trebuie sa transmiteti indexul prin metoda autocitire prin metodele urmatoare:

Cum transmiți indexul autocitit

Alege Digi Energy, iar indexul autocitit îl transmiți oricând în ultimele 7 zile ale lunii în curs.

prin apel la numărul: 0800410400
direct din contul tău Digi
intră în cont aici
accesează Serviciile Mele
selectează Digi Energy și trimite indexul autocitit.

Sa stie si doamna Zuza13 ca dupa autocitire veti avea pe factura INDEX VECHI 2196 si INDEX NOU 815, apoi RDS-RCS trebuie sa faca recalcularea in care va ramane doar kw reali consumati. Nu inteleg cum poate sustine cineva ca daca doar se da indexul factura urmatoare va veni normal in conditiile in care indexul REAL este mult mai mic decat cel din FACTURA. Cati kw se factureaza doamna Zuza13 daca va avea pe factura ”index vechi 2196, index nou 815”? Luminatine.


Sufletdecaine a scris:

In luna octobrie,index-ul era 752, consumul este de 26 KW, in noiebrie 1413 inventati +31 KW consum, in decembrie, index pe factura 2165 vechi si nou 2196, adica 30 KW , pe 20 decembrie in prezenta Enel DD, indexul era de 785 iar vineri pe 18 Ianuarie, index-ul era de 815, in acea casa nu locuieste nimeni, exista doar un frigider, si activitate doar atunci cand este comemorarea fratelui meu sau a mamei mele....



Ultima modificare: Joi, 24 Ianuarie 2019
Zuza13, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Enel Luminita73 Luminita73 Buna seara,vin cu o problema cu Enelul.In anul 2007 ni s-a schimbat contorul cu unul nou din 6 cifre,fara a avea ultimul numar in casuta rosie cum sunt cele ... (vezi toată discuția)
Bătaie de joc din partea enel miamariaa96 miamariaa96 Bună ziua! Acum un an am încheiat un contract pt furnizare energie electrică cu firma Enel. Contorul a fost schimbat chiar atunci și a plecat de la ... (vezi toată discuția)
Enel si facturile de regularizare savuM savuM buna ziua Vin cu o alta problema pe care o avem cu toti ENEL.In luna februarie am primit o factura de regulalizare in valuare de 2600 ron{ap 3 ... (vezi toată discuția)