Buna ziua. Ideea de a discuta aceste lucruri a fost a moderatorului acestei rubrici, la inceput. Din pacate se pare ca e "tabu". Am cautat in primele 20 de pagini si cu regret am gasit decat ceva cel putin ciudat la pagina a doua : "administrator de imobile angajat ... ?".
Cum sa ma exprim ca sa fiu inteles clar.
Ingrijitoarea blocului e angajata cu contract de munca de 8 ore, beneficiaza de salariul minim pe economie, platim statului prin CEC contributiile si impozitele datorate, facem declaratiile catre pensii, sanatate, somaj, inspectoratul de munca, adm financiara, le insotim cu suport magnetic si, in cel mai fericit caz rezolvam plimbatul hartiilor in doua zile. (un birou unic ne-ar strica la silueta ?) Ingrijitoare nu lucreaza decat 4 ore !
Avem administrator si contabil care, desi lucreza in cvasipermanenta (nu se poate sa nu aibe cineva , ceva de rezolvat, indiferent de ora), nu vor "sa se imbogateasca" pe spinarea noastra, a pensionarilor si deci au o conventie civila care nu are nimic de a face cu coeficientul de ierarhizare si pentru care platim NUMAI impozitul pe venit la CEC si transmitem declaratia la adm financiara.
Si ne-am ales un cenzor cu mandat din 4 in 4 ani, ca asa e mai comod, care lucreza cca 4 zile a 16 ore cand verifica actele inainte de afisarea listelor de plata, care apoi mai lucreaza 2 ore la finele lunii (printeaza OPH, Declaratii si incarca dischete), tine la curent intreaga administratie cu noutatile aparute in domeniu si caruia ii varsam impozitul de 10 % la CEC si declaratia ca i-am achitat la administratia financiara. "Transpira" mai mult la finele anului financiar.
Presedintele nostru face munca patriotica (82 ani)..
Incercand sa pastrez o oarecare legalitate, ma adresez in scris administratiei financiare, care nici nu vrea sa auda de altfel de raporturi de munca decat de cele cu contract de munca total sau partial. Cum e mai bine ? Multumesc.
Doresc sa va mai spun cate ceva despre titlurile mesajelor, dar iar imi veti zice iarasi ca sunt oftopic.
Domnule locatar B, jurist.
Oare de ce nu va souneti numele ? Oare ce este neclar in ceea ce am scris eu. Aveti aici calculatoru; de salarii, salariul minim il cunoasteti, nu tineti cont de coeficientul de ierarhizare. Vedeti rapid si sumplu la cat se ridica chwltuielile de personal numai din obligatiile privind pemsia, sanatatea, somajul , inspectia muncii. Si la ce serveste oameni buni ? la umflatul exagerat al listei de plata. $5 de ani am contribuit la aceste fonduri. Acum imi tocesc coatele si ma fac ca muncesc. De ce vreti intretinerea tot mai mare ? Nu ;ocuiti la un bloc ?
Duiliu
@Duiliu,
Nu am inteles ce vreti!! Subscriu la cele scrise de @Bordealex si @sacalu09.
Ziceti ca ati cautat in 20 pagini si nu ati gasit mare lucru cu privire la intrebarile dvs. Mai practic ar fi fost sa dati o cautare personalizata - situata la partea superioara a paginii, ceva de genul: angajare cu contract civil si veti gasi mai multe discutii pe aceasta tema.
Oricum, am observat ca certati pe cineva de pe forum - sau gresesc eu?
Ca regula generala, angajarea cu Contract civil pentru prestari de servicii se face numai persoanelor cu activitate intamplatoare (electricianul repara instalatia electrica, instalatorul repara o teava, un muncitor zugraveste o boxa, etc), si, atentie - nu se face nici-o referire la timpul de munca (2 ore/zi, etc.) pentru ca atunci acel contract civil se transforma automat in Contract individual de munca. Intr-adevar, singura contributie pe care o veti retine la sursa si vira la Bugetul de stat este impozitul pe venit (noi retinem si viram dintr-o data 16% din suma bruta negociata). In rest, asa cum ati aratat, ca aveti un angajat sau 100, trebuie sa va deplasati la cele birouri... Bine-ar fi sa fie bine, daca ar fi un birou unic, dar aceasta este alta discutie! Apropo's: asociatia noastra a fost amendata de ITM cu 1500 lei pentru ca a "gasit" la o scara de bloc o femeie de serviciu care lucra fara forme legale. Am contestat PV de amenda, am pierdut procesul la Judecatorie, am pierdut recursul la Tribunal - cu toate ca am avut destule argumente in favoarea noastra...
Personalul angajat este in mod obligatoriu cu contract individual de munca. Pentru activitatile ocazionale, asa cum a spus domnul Grecu anterior este conventie civila.
Domnule Grecu + ati scapat ieftin doar cu 1500 lei.
@Armenteros,
Poate intr-o zi vom avea timp sa discutam. In principiu s-a pornit gresit de la Procesul verbal incheiat de inspectorul de munca, iar ambele instante nici nu s-au uitat la argumentele noastre! Voi incerca sa scanez documentele si cum spuneam, poate purtam o discutie. In fine, acum suntem buni de plata, basca faptul ca trebuie sa angajam acea persoana cu CIM...
Toate bune!