Armenteros a scris:
Stimata doamna
Absurda sau nu, legea trebuie respectata si intotdeauna am sa militez pentru asta, mai ales ca suntem pe un site unde lumea cauta solutiile legale, nu pareri personale sau situatii din strada.
M-am pronuntat eu cumva, pe undeva, ca legea ar fi absurda? Am spus doar ca timpul minim pentru CIM cu timp partial de munca este 2 ore si ca nu poti face CIM pentru 15 minute pe zi. Asta in plan teoretic! Sau poate nu stiu eu bine si atunci invat. Nu e o problema pentru mine, dar vreau sa mi se spuna unde gasesc aceasta informatie pe care trebuie sa o invat.
Suntem pe un forum unde noi, cei care am facut si
facem o munca necatalogata ca specialitate decat intr-un amarat de atestat, si poate nici pe acela nu-l avem, noi astia nespecialistii nu dam intotdeauna si nici macar deobicei si nici macar cateodata pareri personale adunate din strada, ci ne bazam pe o experienta proprie care pana una alta a dat roade, iar daca am gresit cumva incercam sa ne corectam, sa invatam unii de la altii.
Iar eu recunosc ca am invatat cate ceva de pe acest forum de la oameni care, mi-am dat seama in timp, ca stiu mai mult ca mine, concomitent cu raspunsuri date altora care stiau mai putin ca mine si incercand sa-i fac sa inteleaga rostul vreuneia sau alteia din problemele pe care le aveau.
Eu, ca si administrator, nu am nicio problema, pentru ca nu eu angajez personalul din cadrul asotiatiei. Chiar zilele trecute am fost la un presedinte care este multumit de ceea ce i-am spus ca vreau sa fac si l-am avertizat: "Nu va puneti pielea in saramura de dragul ca asociatia sa iasa mai ieftin". Legea spune ca trebuie CIM chiar si in situatia absurda de un minut pe zi.Iar ceea ce am postat anterior este rezumatul unei discutii cu un avocat specializat pe cazuri ce au legatura cu asociatiile de locatari/proprietari.
As spune la fel ca @adriantot, nu conteaza cu cine stai de vorba, important este sa cunosti varietatea situatiilor pe care le vei intampina in viata unei asociatii si sa stii ce ai de facut sau ce pareri sa impui. Ca
nu raspunzi personal de cum vrea asociatia sa-si angajeze sau nu personalul este adevarat, dar atunci nu mai da sfaturi presedintelui sau daca le dai va trebui sa ti le asumi si te poti afla in situatia sa vina un locatar sa te intrebe despre un CIM de 15 minute zilnic si va trebui sa-i arati actul normativ. Nu-l vei putea trimite la specialistul care te-a sfatuit si pe tine, ca nu va accepta.
Nu uitati ca si dl. Grecu, din pacate, a patit-o cu amenda. Am avertizat intr-un post, sters ulterior, pe faptul ca ITM-urile din Bucuresti si din tara sunt indemnate de finante sa treca la controlul asociatiilor de locatari, proprietari si sa nu ierte pe nimeni.
@Adam Grecu iti va povesti ce si cum cu femeia de serviciu, ce si cum cu amenda, daca va avea timp si dorinta de a o face.
Mesajul a fost sters
nu pentru ca prin el anuntai ceva, ci pentru ca nu ai dat sursa informatiei si eu, una, atat timp cat voi fi moderator, voi sterge orice mesaj care aduce a zvon, care sadeste panica si degringolada.
Nu vreau sa fie un mesaj de panica, insa este pacat ca un presedinte sa plateasca o amenda pentru ca a vrut ca asociatia sa iasa mai ieftin. Tocmai din acest motiv, sa evit presedintii sa imi faca acele conventii civile, am demarat procesul de infiintare a unei firme.
Orice presedinte de asociatie trebuie sa stie ca se poate astepta oricand la un asemenea control si nu sa afle ca se fac campanii de control ale ANAF. Un presedinte de asociatie trebuie sa se informeze asupra contractelor pe care le face in asociatie din cititul legilor si din informatia pe care o poate obtine la sursa, la sectia financiara. E foarte simplu.
Cat despre conventie civila, daca nu e persoana fizica autorizata nu-i poti face nici asa ceva.
Eu am pus o intrebare la care nu mi-ai raspuns. Ce contract, conventie si ce pretentii de pregatire ai la un om (ca e locatar din bloc sau de aiurea) ca sa-ti sape gradina din jurul blocului. E o lucrare pe care o faci o data pe an, cu cineva tocmit.
Ii ceri actele de PFA?
Cu un PFA lucrezi ca si cu un SRL, fara sa mai faci conventii prestari servicii sau contracte civile.
Contractul de lucrare e altceva, el implica termeni si conditii de lucrare si de garantie asupra lucrarii. Cu aceste persoane lucrezi pe baza de factura emisa si chitanta, pentru care aceste persoane platesc TVA sau treaba lor ce platesc, nu intereseaza asociatia in niciun fel.
Cu conventie prestari servicii sau contract civil nu mai implici factura decat pentru materiale si o folosesti (CC sau CPS) pentru manopera ocazionala pentru care asociatia plateste impozit pe care il declara in formularul 100 la rubrica "conventii prestari servicii sau contracte civile" ;)
Si mai sunt asemenea aspecte... Destule.
Faptul ca vrei sa-ti faci firma de administratie si sa lucrezi legal e laudabil si eu, una, iti doresc mult succes! :)