avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 463 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Dreptul de a nu plati cota indiviza si cheltuielile pe ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Dreptul de a nu plati cota indiviza si cheltuielile pe persoana

Hristos a inviat!

In ce conditii am dreptul ca proprietar de a nu plati cota indiviza si cheltuielile pe persoana?


Multumesc frumos pentru un raspuns urgent!
Cel mai recent răspuns: Ionut.ion , utilizator 09:19, 24 Iunie 2019
Gabi Chirila a scris:

Hristos a înviat!

Am fost de 3 ori să vorbesc cu președinta de bloc. Nu era acasă.
L-am rugat pe soțul dânsei să îmi pună o copie a procesului verbal în cutia de scrisori., dar nu am primit nimic. Bănuiesc că nici nu există proces verbal.
Administratorul își poate mări salariul dacă nu există acest proces verbal ?

Adunarea Generală nu a fost legală fără să aveți un proces verbal scris și afișat la Aviziere, dar să fie înregistrat și datat.
Știți că art. 53 spune că Fondul de Salarii (și alte Fonduri Comune), precum și angajarea conducerii și a personalului din cadrul Asociației se stabilește prin vot DOAR de către Adunarea Generală anuală:
Art. 53. - Adunarea Generală a proprietarilor MEMBRI ai Asociației de Proprietari are următoarele atribuţii:
a) alege şi revocă din funcţie preşedintele, ceilalţi membri ai Comitetului Executiv şi cenzorul;
b) adoptă şi modifică Statutul şi Regulamentul Condominiului;
c) adoptă, modifică sau revocă hotărâri;
d) adoptă şi modifică Bugetul de Venituri şi Cheltuieli;
e) adoptă hotărâri privind executarea lucrărilor de întreţinere, reparaţii, modernizare, consolidare şi reabilitare termică şi eficienţă energetică a Condominiului;
g) adoptă hotărâri asupra fondului anual de salarii şi indemnizaţii;
h) adoptă hotărâri asupra cuantumului indemnizaţiilor, precum şi asupra numărului şi funcţiilor personalului încadrat cu contract individual de muncă sau contract de prestări servicii în cadrul Asociaţiei de Proprietari (...) şi asupra valorii şi a modalităţilor de contractare, în limita Bugetului de Venituri şi Cheltuieli;
j) stabileşte sistemul de penalizări pentru restanţele afişate pe lista de plată ce privesc cheltuielile Asociaţiei de Proprietari, conform prevederilor legale în vigoare;
k) mandatează preşedintele şi Comitetul Executiv pentru angajarea şi eliberarea din funcţie a administratorului, cenzorului sau a altor angajaţi ori prestatori (...)”
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
I0nutz83 a scris:

Nu. Faptul că nu v-au răspuns nu înseamnă automat că exista o ilegalitate, este doar o presupunere a dvs.
Ați făcut cerere scrisă ? Dacă nu, ei pot sa spună ca nu le-ați cerut nimic.
Faceți cerere scrisă, au timp de 10 zile să vă răspundă, dacă nu, vă adresați Primăriei.
Aceștia sunt pașii legali, restul e cancan.

Sfatul dat e eronat, în cazul în care nu s-a afișat la Avizier niciun proces verbal al Adunării Generale în maxim 7 zile de la desfășurarea Adunării Generale (SĂ FIE O FOTO-COPIE DATATĂ), aceasta fiind o obligație a președintelui Asociației.
Citez din Legea nr. 196/2018:
Art. 49. - (3) Pentru adoptarea hotărârilor în Adunarea Generală a Asociaţiei de Proprietari se au în vedere următoarele:
d) proprietarul, MEMBRU al Asociaţiei, poate fi reprezentat în Adunarea Generală de către un membru al familiei sau de către un alt reprezentant care are o împuternicire scrisă şi semnată de către proprietarul în numele căruia votează;
e) un MEMBRU al Asociaţiei de Proprietari poate reprezenta cel mult un MEMBRU absent, dacă prezintă împuternicire scrisă şi semnată de către proprietarii în numele cărora votează. O copie a împuternicirii se ataşează procesului-verbal al şedinţei;
f) preşedintele, membrii Comitetului Executiv, administratorul, cenzorul sau alt membru al familiilor acestora nu pot primi mandat pentru a reprezenta un alt proprietar în cadrul Adunării Generale;
h) administratorul, reprezentantul administratorului, soţul/soţia acestuia şi alţi membri ai familiei sale, dacă sunt MEMBRI ai Asociaţiei la care acesta este angajat, nu au drept de vot în probleme referitoare la activitatea administratorului.
(4) Hotărârile Adunărilor Generale se iau în cadrul Adunării Generale, convocată sau reconvocată. În Statutul propriu al Asociaţiei de Proprietari pot fi prevăzute şi alte condiţii de luare a hotărârilor, dar nu cu mai puţin de jumătate plus unu din voturile celor prezenţi la Adunarea Generală convocată sau reconvocată. Pentru situaţiile care vizează numai proprietarii unui tronson sau ai unei scări, hotărârile sunt luate prin acordul scris al majorităţii proprietarilor scării sau tronsonului respectiv, membri ai Asociaţiei de Proprietari, pe bază de Tabel Nominal.
(5) Hotărârile Adunărilor Generale se consemnează, numai în timpul şedinţei, în Registrul Unic de procese-verbale al Asociaţiei de Proprietari, se semnează de către toţi membrii prezenţi ai Adunării Generale, de cenzor şi SE AFIȘEAZĂ LA AVIZIER.
(6) În condiţiile prevăzute la art. 28, cu cel puţin 3 zile înainte de Adunarea Generală, proprietarii au acces la toate documentele referitoare la execuţia bugetară pe anul trecut şi la proiectul de Buget al Asociației pe anul în curs, precum şi la ORICE alte documente necesare bunei desfăşurări a Adunării Generale.
(7) Procesul-verbal al şedinţei Adunării Generale, care descrie evenimentele în desfăşurare, hotărârile adoptate şi rezultatele voturilor, va fi redactat de un membru al Asociaţiei numit secretar al Adunării Generale prin votul majorităţii celor prezenţi. În termen de 7 zile de la data la care a avut loc Adunarea Generală, procesul-verbal al Adunării Generale se aduce la cunoştinţa TUTUROR proprietarilor, prin grija preşedintelui Asociaţiei de Proprietari, prin afişarea unei foto-copii datate la Avizierul Asociaţiei de Proprietari.
Buna ziua!

Nu am gasit in lege unde sunt protejata ca proprietara de primarie.

Mi-ati putea spune unde gasesc?

Multumesc anticipat pentru un raspuns urgent!
ART. 28 din legea 196/2018
În scopul facilitarii accesului proprietarilor la documentele contabile sau la orice alt document al asociatiei de proprietari, conform legii, proprietarii au dreptul de a notifica despre aceasta comitetul executiv si cenzorul/comisia de cenzori. In situatia nesolutionarii sau a solutionarii necorespunzatoare a solicitarilor notificate in termen de 10 zile de la depunerea acestora, proprietarii se pot adresa compartimentelor prevazute la art. 10.
ART. 10
(1) Autoritatile administratiei publice locale organizeaza in cadrul aparatului de specialitate al primarului un compartiment specializat in sprijinirea, indrumarea si controlul asociatiilor de proprietari.
(2) Autoritatile administratiei publice locale, prin compartimentele prevazute la alin. (1), asigura, la cerere, informarea asociatiilor si proprietarilor din condominii cu privire la cadrul normativ privind organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari.
(3) Compartimentele prevazute la alin. (1) informeaza asociatiile de proprietari cu privire la interdictiile prevazute in regulamentul local de urbanism sau in regulamentele de interventie aferente zonelor de interventie prioritara, aplicabile condominiilor, stabilite in cadrul programelor multianuale destinate cresterii calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor, de reabilitare termica si de reducere a riscului seismic al constructiilor existente, precum si cu privire la obligativitatea montarii contoarelor pentru individualizarea consumurilor la nivel de proprietate individuala, conform legislatiei in vigoare.
(4) Compartimentele prevazute la alin. (1) exercita controlul asupra activitatii financiar-contabile din cadrul asociatiilor de proprietari, din oficiu ori la solicitarea unuia sau mai multor membri ai asociatiei de proprietari.
ART. 52
(1) Daca o hotarare a adunarii generale este contrara legii, statutului sau acordului de asociere a asociatiei de proprietari ori este de natura sa prejudicieze interesele proprietarilor, acestia sau orice persoana care se considera vatamata intr-un drept al sau pot/poate ataca in justitie respectiva hotarare.
(2) Actionarea in justitie in conformitate cu prevederile alin. (1) nu intrerupe executarea hotararii decat in cazul in care instanta dispune suspendarea acesteia.
Ultima modificare: Luni, 24 Iunie 2019
Ionut.ion, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contractul de mandat al unui cenzor de asociație de proprietari nu a fost votat în adunarea generală. este acela un contract nul (ilegal) ? flory_mr flory_mr Cum se procedează în cazul în care un cenzor nu are Contractul de Mandat votat în Adunarea Generală, conform Legii 196/2018 (de fapt, acolo se votează ... (vezi toată discuția)
Intrebari despre interactiunea cu asociatia de proprietari Marian S. Ionescu Marian S. Ionescu Buna ziua. Am si eu cateva intrebari. 1. Cine are dreptul legal sa foloseasca avizierul? Ca proprietar, pot sa pun informari cu privire la interactiunea cu ... (vezi toată discuția)
Listele de plată sunt ilegal calculate dacă nu au la bază hotărâri ale adunărilor generale anuale, convocate conform legii nr. 196/2018, art. 47, 48 și 53 ! flory_mr flory_mr Am găsit pe Internet un articol extrem de explicit care arată obligațiile unui administrator de Condominiu, în care aproape la fiecare articol se arată ... (vezi toată discuția)