Buna ziua.
O intrebare, care pentru unii poate insemna o banalitate iar pt altii este o dilema.
Voi expune simplu urmatorul caz, in care imobilul este nou construit, iar acesta are la subsol, un spatiu destinat de constructor si amenajat cu locuri de parcare. Locurile de parcare subterane, sunt in numar de 30, iar tot imobilul are 60 de apartamente.
Locurile de parcare subterane sunt cumparate de o parte din proprietari, adica de un numar de 30. Ceilalti proprietari au locuri de parcare in parcarea exterioara amenajata in jurul blocului.
Intrebarea care se pune este: cum se va trece la regie acest spatiu de parcari de la subsol, care este de marime considerabila, raportat la dimensiunile imobilului?
Cine si cum va suporta cheltuielile pt aceasta suprafata utila mare?
Va multumesc.
Stima.
adriandimitiu:
Nu sunt inginer de cadastru si nu stiu ce inseamna dpdv tehnic " nr cadastral diferit". Am scris ca e diferit pentru ca sunt cifre diferite, in sensul ca nr arata cam cum a scris marian_bucur mai sus (difera cifrele de dupa U), doar ca la mine nu scrie ca parcarea subterana e suprafata utila.
Problema e ca nu e imobil diferit, in realitate. Scara si liftul sunt comune cu apartamentele. Tevile cladirii trec prin parcarea subterana si cand se sparge una, ai masina varza-cu-carne Apa pluviala din curte si de pe cladire inunda parcarea subterana ( cateodata, la ploi serioase, refuleaza si conducta stradala in parcarea subterana). Iluminatul e comun cu toata cladirea, protectia la incendiu e mai stricta pentru intreaga cladire din cauza parcarii subterane, dar e un interes comun, etc.
Ar fi simplu sa spui ca ce e in subteran e problema proprietarilor din subteran pt ca e alt imobil, dar nu ar fi corect.
Problemele de administrare din subteran nu sunt determinate de masinile parcate, ci de necesitatea inspectarii permanente a tuturor instalatiilor cladirii si de supravegherea unei cai de acces in cladire.