Buna ziua.
O intrebare, care pentru unii poate insemna o banalitate iar pt altii este o dilema.
Voi expune simplu urmatorul caz, in care imobilul este nou construit, iar acesta are la subsol, un spatiu destinat de constructor si amenajat cu locuri de parcare. Locurile de parcare subterane, sunt in numar de 30, iar tot imobilul are 60 de apartamente.
Locurile de parcare subterane sunt cumparate de o parte din proprietari, adica de un numar de 30. Ceilalti proprietari au locuri de parcare in parcarea exterioara amenajata in jurul blocului.
Intrebarea care se pune este: cum se va trece la regie acest spatiu de parcari de la subsol, care este de marime considerabila, raportat la dimensiunile imobilului?
Cine si cum va suporta cheltuielile pt aceasta suprafata utila mare?
Va multumesc.
Stima.
Normativul invocat de dvs reglementeaza doar regimul protectiei la incendiu in parcari. De constructii si proprietati se ocupa alte legi de care trebuie sa tinem cont.
E tot asa cum nici Codul rutier nu se preocupa de reglementarea circulatiei pe caile ferate, dar asta nu inseamna ca nu avem trenuri si ca nu exista circulatie feroviara, reglementata de alte legi.
La fel si aici. Subsolul unei cladiri rezidentiale, chiar daca adaposteste si un parcaj subteran, e tot un subsol tehnic: tevile si cablurile din apartamente nici nu apar si nici nu dispar la parter.
Toate tevile, scurgerile si instalatiile cladirii trec tot prin subsol, pe langa si pe deasupra parcarilor subterane.
Prin faptul ca pe terenul de pe podea sunt delimitate locuri de parcare, caracterul tehnic al subsolului nu s-a schimbat si nici nu a disparut, ci i s-a adaugat o functionalitate noua, prin folosirea mai eficienta a spatiului.
Revenind la ce discutam aici, parcarile subterane nu sunt incaperi, ca sa aiba usi, pereti si tavane, ele sunt doar suprafete de teren.
Subsolul arata altfel decat la blocurile din trecut, de acord, dar si-a pastrat in totalitate functionalitatea tehnica si caracterul de proprietate comuna.
Evident, cu exceptia suprafetelor de pe podea atribuite in proprietate exclusiva ce au un scop, bine determinat si exclusiv, parcarea.. ( De aceea nici nu e voie sa tii acolo butoiul de varza murata , de exemplu, oricat de tentant si de irezistibil pare :) )
dlascu
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
cred ca nu ati inteles ce am vrut sa spun. conform acelui normativ la art. 9 avem urmatoarea definitie: h) parcaj subteran — construcție cu unul sau mai multe niveluri, dispusă sub nivelul terenului înconjurător și destinată parcării autoturismelor și remorcilor acestora. Parcajele subterane pot fi închise cu pereți perimetrali și planșee
(anvelopate) sau deschise perimetral (parcări subterane puternic ventilate natural). deci locul unde se parcheaza masinile se cheama parcaj auto subteran nu subsol tehnic al blocului. tot asa il veti gasii si in documentatia tehnica DTAC a blocului si in avizul ISU. totodata exista si pe partea de constructie normativ pentru realizarea acestor parcaje care presupune realizarea unor parametrii mai deosebiti ai structurii si plafonului parcajului fata de subsolul tehnic. pai daca in documentatia DTAC acel loc este denumit parcaj subteran de ce sa l confundati voit cu un subsol tehnic unde nu ai cai de acces, nu ai de ce sa umblii toata ziua in el , nu ai de ce sa-l iluminezi toata ziua si mai ales nu ai de ce sa - l speli regulat. mai mult vad ca faceti confuzie intre caile de acces in imobil si caile de aces in parcaj. de ce ar trece proprietarii din imobil care nu au masini prin acest parcaj ca sa ajunga la apartamentul lor?
Am inteles perfect ce vreti sa spuneti si apreciez ca va straduiti sa gasiti argumente legale in sprijinul parerii dvs.
Intrebarile pe care le-ati scris pot avea sens atunci cand privesti din punctul de vedere al proprietarilor fara parcari in subteran.
Din nefericire, e tarziu sa le adresati aici , pe forum. Ele trebuiau adresate agentului de vanzari ori notarului inainte de a cumpara apartamentul, pentru a obtine raspunsurile corecte si a sti efectiv ce inseamna cheltuielile de administrare a unui asemenea imobil rezidential, cu parcari subterane.
Din fericire, parerile noastre de nespecialisti, emise aici pe forum, nu conteaza prea mult. Conteaza numai parerile specialistilor, in cazuri concrete.
Ca urmare, va recomand sa consultati un avocat inainte de a lua orice decizie in sensul opiniei dvs de mai sus care sa aiba implicatii financiare.
Calcul cota parte
bamaad
Am un apartament parter cu SU 80mp cu [b]grădină[/b] de 150mp, 1 boxa 15mp, 1 loc de parcare subteran, 1 loc de parcare suprateran; toate prinse în CVC, ... (vezi toată discuția)