Bună ziua!
Aș vrea să cer fostului angajator fișa postului, regulamentul intern, precum și modul în care a fost calculată suma acordată la lichidare, eventual un fluturas de salariu, sau cum s-o numi...Nu am o vechime mare in firmă, inteleg că de obicei nu se dă acel fluturas de salariu,doar că eu nu cred că am primit cât trebuia până acum și aș vrea să verific modul lor de calcul. Mentionez și faptul că nu am primit până acum nici un exemplar din fișa postului sau din regulament. Nu mi s-a făcut nici protectia muncii, nici medicina muncii. Eu tocmai am plecat din firmă, dar totusi societatea poate fi sancționată pentru lipsa acestora ?
Legat de cele trei zile de CO, inteleg că am dreptul la plata lor, la lichidare?
Încă ceva: îmi spuneați că pot cere orice documente de la fostul angajator, deci pot cere si o adeverință stagiu de cotizare, chiar dacă perioada lucrată e atât de scurtă?
1. Art. 146 alin. (3) din Codul muncii prevede ca, compensarea in bani a concediului de odihna neefectuat este permisa numai in cazul incetarii contractului individual de munca.
Prin urmare, daca nu ati efectuat integral CO, zilele de CO ramase vi se vor compensa in bani.
2. Adeverinta privind stagiu de cotizare se elibereaza de catre casa teritorila de pensii la cererea asiguratului sau imputernicitului acestuia.