Buna ziua! Vin si eu catre dumneavoastra cu doua intrebari. Precizez ca sunt un simplu proprietar, asa ca, nu sunt la curent cu toate interpretarile legii 1962018.
De curand, mai exact acum 2 saptamani, am observat ca de pe lista de intretinere afisata la scara mea, lipseste copilul de 1 an care locuieste la alt apartament. Curioasa, am intrebat presedintele asociatiei, iar acesta mi-a raspuns ca asa este lege de 3 ani, si anume ca locatarii cu varsata 0-3 ani, nu se mai trec deloc la intretinere si ca asa s-a procedat cu toti ce 10-15 copii care s-au incadrat in acesta grupa in perioada 2017-si pana in prezent. Am citit, tot din curiozitate legea, dar nu am gasit nicaieri aceasta mentiune. L-am informat pe presedinte si acesta mi-a raspuns ca nu stiu eu legea. Ieri a afisat noile liste cu acelasi nr de persoane. Am dat mail firmei care se ocupa de administrarea imobilului, iar acestia mi-au raspuns ca nu este vina lor, deoarece ei primesc toate informatiile de la asociatie si au facut calculele pe nr de persoane transmis de asociatie. Stiu ca nu este vorba despre sume mari, dar consider ca nu este corect sa se procedeze asa. Va rog sa ma sfatuiti cum ar trebui sa procedez mai departe.
A doua problema este urmatoarea:
Saptamana trecuta s-a spart o teava comuna de apa calda, iar toata apa a curs in apartamentul meu. Presedintele a venit cu un instalator, a carui rezolutie a fost ca trebuie schimbata toata coloana, deoarece este grav avariata. Ne-a spus ca ne va costa 200 lei si am acceptat. Cand s-a terminat lucrarea, m-a sunat presedintele si mi-a cerut cei 200 lei. Am cerut sa mi se elibereze chitanta, dar a refuzat. Nu stiu daca este corect sau nu, dar eu figurez pe lista de intretinere cu 10 lei lunar plata reparatii, dar trebuie sa platesc cash 200 lei din mana, schimbarea tevii si mai raman si cu peretii facuti praf in urma inundatiei.
Legat de fondul de reparatii, am urmatoarea dilema: asociatia de proprietari are 6 scari, dintre care 2 inchiriaza spatiile comune unor firme(pt ca aceste uscatorii se afla la parte, la celelalte sunt la etajul4), banii care se incaseaza nu apar in fondul de reparatii al asociatoei, ci se vireaza catre proprietarii acelor scari, fara ca ceilalti sa stie sau sa beneficieze de ei. Este corect?
Imi cer scuze pentru marimea mesajului, dar chiar imi doresc sa nu acuz pe nimeni de rea vointa, fara a fi sigura ca am dreptate. Multumesc anticipat!
Adam Grecu
Utilizator 1din 3 utilizatori consideră acest răspuns util
Stimate @eugarizan,
Este de-a dreptul hazlie intrebarea dvs.... Ne cunoastem de ceva vreme, de pe forum ca sa ma pot eu pronunta - confirma / infirma in legatura cu componenta comitetelor executive.
Ce va pot spune cu mare siguranta, este ca, atat la noi in asociatie, cat si la alte 3-4 asociatii de care am cunostinta, nu se pot organiza adunari generale din lipsa de cvorum. Asadar oamenii nu vor sa participe la aceste adunari, asa ca simpli membri ai as. prop. ce sunt, dar sa mai si candideze pe vreo functie... Ce sa mai zic acum si despre functia de presedinte ?
Acum, daca ma provocati, ce sa zic -discutam, da?
Sa zicem ca, iaca trece pandemia si trebuie sa tinem o AG in care sa facem si alegeri / cum credeti ca se procedeaza, presupunand ca convocarea, semnarea tabelelor si trimiterea scrisorilor recomandate cu valoare declarata si raspuns platit s-a facut perfect regulamentar?
Pai cum se face? Fosta conducere, care abia asteapta ca sa scape, se "orienteaza", si chiar zic bine, se orienteaza la niste vecini care cum bine stim, trebuie sa indeplineasca niste cerinte a prev. L 196 / 2018, Cap.V Organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari
Eu zic ca nu are sens sa va mai prezint aceste prevederi, pentru ca fiecare le poate lectura.
Ce nu spune Legea, dar este o cerinta foarte importanta, este ca omul propus sa faca parte din structura de conducere a as. prop. - sa-si anunte intentia de a candida adica, mai pe romaneste, sa vrea sa faca aceasta munca, sa fie injurat, sa suporte tot felul de injurii, sa-i fie omului lehamite sa iasa din casa... Sa fiti sincer si sa-mi raspundeti daca nu este asa. Mai vorbim si despre functia de presedinte?
Cu cei din comisia de cenzori este alta poveste si daca o sa vreti o dicutam separat.
Daca dvs. afirmati / infirmati ca un om este silit / ales/aranjat/momit cu sume de bani sa accepte o asemenea functie, atunci cred ca gresiti amarnic.
La noi, cum v-am mai spus, nu numai ca nu vor sa participe la AG, de candidat la una dintre functiile de conducere, nici nu poate fi vorba ! Si-atunci cum stam cu intrebarea dvs.?
Ma opresc aici. Pornisem de la topicul doamnei Katy, careia am incercat sa-i raspund, dar se pare ca nu am reusit sa clarific intrebarile.
Nu as plati o lucrare fara garantie si factura. Ceea ce am facut in blocul in care locuiesc a fost sa caut firme autorizate care sa se ocupe de inlocuirea intregului tronson si sa ofere garantie si factura.
Problema asociatiilor este ca nu exista oameni care sa ii implice in rezolvarea problemelor comune ale condominiului. De cele mai multe ori sunt implicate persoane total depasite in a administa blocul. Vezi varsata inaintata, slaba pregatire profesionala, lipsa de viziune si a competentelor digitale. Legea 196/2018 traseaza o ordine destul de clara in administratie.
Revenind la ideea de baza, lucrarea s-a efectuat cat i-a dus capul pe cei din administratie (din datele pe care le avem), nu va mai curge apa in casa (problema a fost rezolvata de moment) si tot nu ati platit nimic (multumire pentru serviciile prestate).
eugarizan
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Domnule Adam Grecu
Ati mers prea departe pentru ca deja un raspuns l ati dat si nu ma puteti convinge ( poate si pe altii ) ca nu se fac " aranjamente " cand vine vorba de alegeri , pentru ca sunt administratori , casieri , unii care vor lucrari pe la asociatii si doresc sa aibe un " sprijin " despre ce vorbim , poate ca la D -voastra este altfel !
Noi am avut adunarea generala si sau ales intre ei , ba unii nici nu au fost prezenti , despre ce vorbim , eu nu am spus ca peste tot se intampla ca la noi , dar in general asa se procedeaza ( poate ca am exagerat eu cu procentul , dar 60 - 70 % este adevarat ) .
O zi buna va doresc
Adam Grecu
Utilizator 1din 3 utilizatori consideră acest răspuns util
@Danielcc,
Se pare ca si dumneata ai avut o experienta urata in "domeniu" ....
Ce se intampla, mai ales apropos de ce spuneai mai sus: Legea 196/2018 traseaza o ordine destul de clara in administratie.
Eu zic ca abordarea este buna, pentru ca, L 196/2018 forteaza asociatiile de proprietari sa-si aleaga conducerea din propria ograda si, ce sa zic, cred ca este foarte bine asa.
Ei, daca vrem sa mai discutam, doar administratorul (fie el persoana fizica sau firma) si cenzorul pot sa nu faca parte dintre membrii asociatiei de proprietari, asa ca nu as fi intru-totul deacord cu tine. Mi-am luat si o rezerva, pentru ca, da, ai si dumneata ceva dreptate.
Discutia poate fi extinsa: asa cum or fi ei - ... De cele mai multe ori sunt implicate persoane total depasite in a administa blocul. Vezi varsata inaintata, slaba pregatire profesionala, lipsa de viziune si a competentelor digitale.
Pai, in cele mai multe cazuri, astia sunt si cu astia defilam, da?
Pai Daniel, te intreb - unde este tineretul, cel bine pregatit profesional si mai ales, cel cu abilitati digitale ? Cunosti dumneata o asemenea categorie sociala ? Unde ii gasim ?
Din fericire, iata au aparut si firme de administrare, de un inalt profesionalism, dar si pe-aici, daca-mi dai voie sunt anumite probleme si asta doar din cauza persoanelor alese in conducerea as. prop. care, asa cum spuneam trebuie sa fie alese doar dintre membrii asociatiilor de proprietari... Repet, astia sunt, cu astia defilam, asfel ca administratorii, nu conteaza de care sunt, profita.
.....................................
Pentru doamna Katy,
Doamna, nu stiu ce se petrece cu adevarat la dvs. in asociatie, stim doar ce ne-ati scris.
Iata, la noi, sa zicem ca avem o situatie similara si procedam astfel:
- se constata defectiunea,
- se cauta o firma care sa execute acea lucrare: aici as avea o completare - legea zice sa cauti 2-3 oferte, da? Ce oferte sa cauti cand nu gasesti una ca lumea? Adevaratii meseriasi sunt plecati, aici ramand doar cei parati a fi meseriasi: unde mai pui ca suntem nevoiti sa cautam doar meseriasi cu firma, adica sa-ti emita factura si chitanta...
- se intocmeste un contract de prestari de servicii:
- se executa lucrarea, se intocmeste un proces verbal de receptie, soliciti si primesti documentele (factura, chitanta, garantie), achiti lucrarea - daca ai "monetar"
- repartizezi costurile lucrarii pe proprietari, functie de situatie:
Considerati ca aceasta maniera de lucru v-ar multumi?
Pentru @eugarizan,
O singura observatie - sa nu confundati conducerea asociatiei de proprietari, cu personalul de executie - am aratat si mai sus aceasta situatie.
Cand ziceti - ... unii care vor lucrari pe la asociatii si doresc sa aibe un " sprijin " - chiar nu inteleg, pentru ca noi cautam cu lumanarea pe unii care vor sa execute lucrari pe la asociatie... Nu se face rand la asemenea lucrari domnule. Nu trebuie sa ma credeti 100%, dar trebuie sa intelegeti ca, chiar este adevarat ce va spun.
katy76
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Domnule Grecu, este exact ce mi-as dori. Eu nu vreau sa fiu scutita de plata, eu vreau ca plata sa fie inregistrata. Oare pretentiile mele sunt prea mari?
Reparatie fatada
odishor
Buna ziua
revin cu un subiect in speranta ca voi gasi cu ajutorul dvs rezolvare:
apartament etajul 4 cu tencuiala cazuta pe suprafata destul mare.Am dorit ... (vezi toată discuția)