avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 575 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Garantie telefon mobil. Probleme service
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Garantie telefon mobil. Probleme service

Buna ziua,

am si eu o problema. Luna trecuta mi s-a stricat telefonul mobil, nu mai pornea. Dupa 9 zile l-am recuperat de la magazinul Vodafone din Cluj si ajuns acasa l-am pus la incarcat avand surpriza ca in momentul in care am introdus mufa incarcatoprului acesta sa se opreasca. L-am dus inapoi la magazin si de atunci e acolo. Am sunat dupa 8 zile sa intreb de el si mi s-a zis ca poate candva saptamana viitoare, adica peste 11-12 zile. Dupa cate stiu eu conform legii trebuie reparat in 10 zile. Referitor la acest subiect am urmatoarele nelamuriri:

1.dupa cunostintele mele, pe certificatul de garantie trebuie inscris clar ce lucrari s-au efectuat, eventual telefonul trebuie insotit de un deviz. Toate componentele schimbate trebuie sa aiba o garantie minima egala cu cea a telefonului (adica 1 an). Pe certificat era scris RELIPIRE, la insistente s-a desfacut tel. sa imi arate ce s-a relipit. Am dreptate ?

2.la predarea telefonului mi s-a inmanat spre semnare un proces verbal in care automat sunt de acord cu resoftarea telefonului si pierderea tuturor datelor, le-am zis ca lucru acesta e ilegal fiindca nu scrie nicaieri in manual ca pot sa faca asa ceva la care mi s-a raspuns ca atunci nu va fi preluat telefonul spre reparare.Am eu dreptate sau au ei ? Ideea e ca au resoftat telefonul fara sa fie necesara aceasta operatiune din moemnt ce era vorba doar de niste contacte dezlipite, cred ca o fac automat.

3. am cumparat telefonul impreuna cu incheierea unui abhonament, tocmai pentru a nu fi nevoit sa schimb cartelele samd. Ce se intampla cu abonamentul in perioada in care eu nu puteam sa folosesc telefonul ?

4. La primirea telefonului am constat ca pe certificatul de garantie scria data repararii cu doua zile inainte de a putea eu sa imi ridic telefonul, adica ziua a 7-a, la care imi raspunde tipul de acolo ca legea scrie data punerii in functiune. Cred ca nu au procedat cirect deoarece eu nu puteam sa imi ridic telefonul, acesta era in Bucuresti si practic garantia s-a prelungit doar cu 7 zile in loc de 9. Am dreptate ?

Va multumesc penrtu ajutor.

Cu stima,
------------------
Kuti Csaba
Cel mai recent răspuns: Dya85 , utilizator 22:28, 21 Februarie 2017
Imi explicati exact unde ati gasit dv. ca orice reparatie trebuie insotita de un deviz?

In rest, nu stiu de ce v-ati suparat, daca garantia se prelungeste mult, aveati alte posibilitati. Eu v-am spus doar ca au procedat legal, nu neaparat si corect.
Buna seara,

nu m-am suparat deloc, ar fi culmea :). Am fost suparat pe ei ca sunt neseriosi. Din pacate nu ma am legea ca sa va zic exact unde scria despre deviz dar daca tin bine minte scria ceva de genul:

orice reparatie va fi trecuta in certificatul de garantie.... nu mai tin minte exact cuvintele dar era ceva in genul ca orice reparatie trebuie trecuta in certificatul de garantie astfel incat sa poata fi identificata. Relipire poate sa insemne multe lucruri. Trebuia specificat clar ce s.a relipit pentru ca operatia respectiva beneficiaza de garantie de 90 de zile daca bine tin minte. Adica daca spre exemplu s-a relipit contactul de la pinul 9 si peste 60 de zile se dezlipeste acelasi contact, telefonul ne mai fiind in garantie, ei pot sa spuna pur si simplu ca a fost dezlipit contactul de la pinul 6 si nu am ce sa le fac din moment ce in certificatul de garantie nu s-a specificat clar ce a fost relipit.

Ideea este ca o data incheiat abonamentul nu mai sunt interesati de clienti. Vechea metoda romaneasca, a semnat contractul, ti-am tras "tzeapa" platesti... la cati clienti sunt pe piata ne permitem sa pierdem unul. Sunt convins ca daca aveam factura de 500 de euro in fiecare luna altfel ar fi procedat.

Oricum nu mai conteaza, un lucru in schim e sigur :) eu nu o sa mai fiu client vodafone romania niciodata :))

Buna ziua,
Ma putetzi ajuta sa gasesc legi in privinta garantie unui telefon mobil, pentur ca vreau sa vad daca im pot recupera banii deoarece telefonul meu este stricat pentru a treia oara, si cand ma duc la opc as vrea sa am si acel articol de lege, din cate stiu eu este o ordonata guvernamentala dar nu reusesc sa o gasesc,

Multumesc mult, toate cele bune!
Buna ziua.Eu sunt abonata orange de la inceputul inceputului.In toti acesti ani o singura data am avut o defectiune la 1 aparat.In perioada ( servisului ) am primit spre folosinta un aparat de la ei.
Eu stiu ca asa este legea (cel putin la aceasta telefonie mobila):O
Salut,

In iulie 2011 am cumparat un Samsung Galaxy S2 de la orange, garantie 2 ani, factura. L-am luat de nou, din shop. Dupa o luna am reusit sa sparg ecranul telefonului (evident, din vina mea).
Am fost cu el la reparat, la service-ul orange, iar inlocuirea ecranului s-a facut contra cost.
Dupa ce ridic telefonul de la reparat, aflu cu stupoare ca am pierdut garantia initiala de 2 ani si ca mai am garantie 3 luni doar pentru ecranul nou.

In conditiile in care am reparat telefonul pe cheltuiala mea, la service-ul agreat in certificatul de garantie, fara sa intervin in niciun fel asupra aparatului, este normal sa pierd garantia ramasa pentru acest produs?
Inteleg ca un produs sa fie scos din garantie in momentul in care se intervine neautorizat asupra lui.

multumesc
Ultima modificare: Vineri, 16 Septembrie 2011
tlc, utilizator

Alte discuții în legătură

Lege returnare in termen de 10 zile - produs defect Corina T. Corina T. Buna seara! Situatia este in felul urmator: imi expira abonamentul la o teelfonie mobila (si anume Orange), ma duc sa -l prelungesc, mi se ofera ... (vezi toată discuția)
Mi-au anulat garantia astia de la orange anonim999 anonim999 Salut , deci , am cumparat acum 2 luni un telefon pe abonament la Orange , acum 3 zile cand ajung acasa touchscreen-ul telefonului nu mai functiona, desi ... (vezi toată discuția)
Telefon mobil cu defectiuni, in garantie JulianDoe JulianDoe buna ziua, in luna martie 2016 am cumparat un telefon de la o firma de telecomunicatii, cu prelungire a abonamentului pentru inca 2 ani. dupa 2 -3 saptamani, ... (vezi toată discuția)