avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 549 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Inundatie in urma unui calorifer (in garantie) spart ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Inundatie in urma unui calorifer (in garantie) spart in apartament

Acum 3 ani mi-am schimbat caloriferele din casa, am ales pentru asta un calorifer de aluminiu cu prețul de 56 lei/element din oferta unei firme foarte cunoscute la noi.

In data de 01.11.2022, in urma incarcarii coloanei de apa, caloriferul s-a spart. In urma acestui incident:
- casa s-a umplut de apa si am ajuns in situatia neplacuta in care am fost nevoita sa scot tot parchetul care s-a umplut de apa si s-a umflat.
- dulapurile si patul au tras apa si s-au deformat in partea de jos
- plinta s-a distrus;
- tocurile de la usi s-au deteriorat in partea de jos care a tras apa....
- a trebuit sa ma mut de acasa deoarece nu mai am practic unde sta, toate lucrurile sunt ambalate pe balcon si mobila este desfacuta.
- si multe alte probleme pe care le pot detalia daca este nevoie...
Dpdv legal, avand in vedere ca situatia a pornit de la caloriferul meu, eu sunt considerata responsabila. Avand in vedere ca este un calorifer schimbat acum 3 ani, cu garantie 10 ani, va intreb pe dvs: Cine este responsabil? Se putea intampla asa ceva daca caloriferul nu ar fi avut o problema de fabricatie?
As putea sa ma indrept in instanta impotriva comerciantului in aceasta speta?

Cu respect!

- Potrivit regulamentului, pe acest forum se discută doar spețele, nu și persoanele fizice/juridice implicate în ele. -
Ultima modificare: Joi, 10 Noiembrie 2022
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: mitabiciclista , utilizator 12:27, 12 Noiembrie 2022
da, la asta ma gandeam si eu, insa eu nu am relatie directa cu producatorul... tot distribuitorul ar fi cumva cel care ne leaga. nu?
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Evident.La rândul lui acționează împotriva producătorului să recupereze daunele.

ClaudiaIL a scris:

da, la asta ma gandeam si eu, insa eu nu am relatie directa cu producatorul... tot distribuitorul ar fi cumva cel care ne leaga. nu?


sau instalatorul. instalatia din ce este? cumva cupru?
Ultima modificare: Vineri, 11 Noiembrie 2022
cris0811, utilizator
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu stiu daca va leaga. Certificatul de garantie de 10 ani de cine este oferit ? Ce scrie pe el ? Scrie ca va ofera Dedeman garantie sau producatorul ? Eu cred ca producatorul, asa ca nu puteti da in judecata Dedeman, neavind temei legal.

ClaudiaIL a scris:

da, la asta ma gandeam si eu, insa eu nu am relatie directa cu producatorul... tot distribuitorul ar fi cumva cel care ne leaga. nu?


Ultima modificare: Vineri, 11 Noiembrie 2022
latka, moderator
Garanția de conformitate este de 24 luni conform legii 449/2003 aplicabilă când ați cumpărat produsul și cade în sarcina comerciantului, respectiv Dedeman. Garanția de 10 ani este oferita de producătorul Radox și împotriva lui trebuie sa vă îndreptați. E posibil că acea garanție să fie trecută pe certificatul de garanție sau pe un document atașat. Cel mai des acest tip de garanție se acorda prin înscrierea pe siteul producătorului sau la telefon și primiți o serie ce trebuie atașată certificatului de garanție obligatoriu. Dacă ați urmat acești pași, va îndreptați împotriva producătorului, daca nu, luați aminte pentru viitor, extragarantiile nu sunt implicite, sunt condiționate de înscrierea produsului in acea campanie promoțională.
Ultima modificare: Vineri, 11 Noiembrie 2022
petrucelmare, utilizator

Alte discuții în legătură

Raspunderea comerciantului sau a producatorului Cristea-Cosmin Cristea-Cosmin Cine raspunde fata de o reclamatie a unui defect a unui produs,in momentul in care s-a facut o reclamatie catre producator? Comerciantul, mai poate fi tras la ... (vezi toată discuția)
Buna ziua!am cumparat in vara lui 2022 un hidrofor marca grundfos ... theo radoi theo radoi Buna ziua!Am cumparat in vara lui 2022 un hidrofor marca Grundfos de la Dedeman.Hidroforul a functionat aproximativ 5 luni.A costat 2400 lei ,ma gandeam ca ... (vezi toată discuția)
Drepturi in cazul lipsei pieselor de schimb la un produs electrocasnic iesit din garantie, dar aflat in durata medie de functionare bororo bororo Am o intrebare legata de dreptul si protectia consumatorilor. In cazul in care am un produs electrocasnic iesit din garantie dar aflat inca in perioada medie ... (vezi toată discuția)