Legea privind practicile comerciale neloiale dintre întreprinderi în cadrul lanțului de aprovizionare agricol și alimentar, adoptată recent, are multiple implicații juridice, inclusiv în privința disputelor care pot apărea ca urmare a aplicării noilor reglementări. Având în vedere că actul normativ interzice în mod explicit anumite practici utilizate în trecut de comercianții cu putere mare de negociere și sancțiuni semnificative pentru nerespectarea regulilor stabilite, este de așteptat ca numărul litigiilor să crească în perioada următoare. Care sunt soluțiile la care pot apela societățile pentru soluționarea disputelor? Citește articolul
Similar cu drepturile pe care le are consumatorul în virtutea garanției, în cazul practicilor înșelătoare sau abuzive ale comercianților vor putea fi cerute repararea, înlocuirea și reducerea prețului produsului ori serviciului cumpărat ca urmare a acelor practici, potrivit unei ordonanțe ce se va aplica din 28 mai 2022. Citește articolul
Potrivit unui comunicat trimis luni de avocații de la Schoenherr pe adresa redacției, Consiliul Concurenței (CC) urmează să declanșeze o serie de investigații, pentru a identifica și sancționa practici de concurență neloială ale companiilor românești. Discutăm de aspecte precum stabilirea unor prețuri excesive sau refuzuri de livrare. În asemenea cazuri, CC poate să oblige firmele să înceteze asemenea practici. Dacă acestea nu acționează în consecință, Autoritatea poate aplica și amenzi de până la 10.000 lei. În același timp, există unele fapte pentru care se poate aplica, din prima, o amendă de până la 50.000 lei. Citește articolul
Parlamentul European a adoptat pe 17 aprilie 2019 o directivă de modificare a mai multor acte normative privind contractele comerciale încheiate online între magazine și consumatori. Citește articolul
Comercianţii care folosesc practici comerciale incorecte şi care sunt sancţionaţi de autorităţi pentru acest lucru pot fi obligaţi să restituie clienţilor banii pe produse şi servicii, se arată într-un act normativ intrat în vigoare sâmbătă. În caz contrar, firmele riscă să primească o amendă de până la 50.000 de lei. Citește articolul
Consumatorii se pot adresa Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) in noi situatii in care firmele folosesc practici comerciale incorecte, potrivit unui act normativ intrat astazi in vigoare. Noile dispozitii vin in contextul in care schimbarile facute de Parlament in martie au limitat posibilitatea consumatorilor de a depune reclamatii la ANPC, astfel ca, in anumite cazuri, acestia puteau sa se adreseze doar instantelor judecatoresti. Citește articolul