Pentru a beneficia din plin de reducerile de Black Friday este important ca fiecare cumpărător să se informeze cu atenție despre produsele pe care le dorește și să rămână vigilent în fața posibilelor practici înșelătoare ale unor comercianți. Familiarizarea cu caracteristicile unui preț redus corect, alături de o analiză atentă a recenziilor altor clienți, poate transforma experiența de cumpărare într-una mai sigură și mai informată. Citește articolul
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a iniţiat recent o acţiune de control a platformelor de cumpărături online Temu şi Shein, potrivit unui comunicat al instituţiei, remis Agerpres. Instituția avertizează asupra pericolelor pe care le presupun tranzacțiile efectuate prin intermediul acestora dar si asupra calității deseori îndoielnice ale produselor puse în vânzare prin intermediul celor doua platforme chinezești. Citește articolul
Similar cu drepturile pe care le are consumatorul în virtutea garanției, în cazul practicilor înșelătoare sau abuzive ale comercianților vor putea fi cerute repararea, înlocuirea și reducerea prețului produsului ori serviciului cumpărat ca urmare a acelor practici, potrivit unei ordonanțe ce se va aplica din 28 mai 2022. Citește articolul
Fapte precum prezentarea de recenzii false ori pe care comerciantul nu a depus niciun efort să le verifice înainte de a le folosi, lipsa de transparență cu privire la prioritizarea anumitor bunuri sau servicii în căutările internauților de pe platformele online și folosirea chiar a unor intermediari pentru a prezenta recenzii false ori neverificate vor fi amendate în curând prin Legea practicilor comerciale incorecte, ca urmare a unei ordonanțe recent publicate în Monitor. Citește articolul
În mai, a fost propus în Parlament un proiect de lege prin care să fie sancționate persoanele care oferă bunuri sau servicii de calitate mai proastă în România decât în alte state membre ale Uniunii Europene (UE). E vorba de o încercare de evitare a dublului standard. Astfel de situații apar când același produs (sau serviciu) este vândut sub aceeași etichetă, atât în România, cât și în alte state membre ale UE. Calitativ, însă, există diferențe. Astfel, cei care vor comercializa asemenea produse sau servicii de calitate mai proastă în România ar putea ajunge să fie sancționați cu până la 4% din cifra de afaceri, conform proiectului de lege. Proiectul tocmai a trecut de Senat, ca primă cameră sesizată, iar acum merge la Camera Deputaților pentru votul final. Citește articolul
În 2015, în legislaţia românească au fost introduse o serie de amenzi, prin intermediul actelor normative apărute de-a lungul anului. Astăzi, în ultima zi a lui 2015, vă prezentăm o sinteză a celor mai importante amenzi intrate în vigoare, atât pentru persoanele fizice, cât şi pentru cele juridice. Citește articolul
Consumatorii se pot adresa Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) in noi situatii in care firmele folosesc practici comerciale incorecte, potrivit unui act normativ intrat astazi in vigoare. Noile dispozitii vin in contextul in care schimbarile facute de Parlament in martie au limitat posibilitatea consumatorilor de a depune reclamatii la ANPC, astfel ca, in anumite cazuri, acestia puteau sa se adreseze doar instantelor judecatoresti. Citește articolul
Produsele aflate la vanzare cu pret redus, cu trei zile inainte de expirarea termenului de valabilitate, trebuie puse pe rafturi delimitate vizibil, cu informarea corecta, completa si precisa a consumatorilor, se mentioneaza intr-o lege ce a intrat in vigoare duminica. Comerciantii care nu vor aplica noile reguli risca amenzi drastice. Citește articolul
Amenzile aplicate firmelor care utilizeaza practici comerciale agresive sau inselatoare, pentru a-si prezenta produsele, s-au dublat, dupa ce sambata a intrat in vigoare un act normativ care a modificat regulile in domeniu. Mai exact, nivelul maxim al acestor amenzi a crescut la 100.000 de lei, de la 50.000 de lei. Conform ANPC, firmele care aplica practici inselatoare nu ofera informatii clare despre produse, determinand consumatorul sa ia o decizie pe care altfel nu ar fi luat-o. Practicile agresive sunt cele care limiteaza libertatea consumatorului de a alege si constau in hartuirea clientului. Citește articolul
Plafonarea tranzactiilor in numerar, dublarea amenzilor aplicate comerciantilor care isi pacalesc clientii, introducerea unei noi obligatii pentru administratorii de bloc sunt doar cateva dintre subiectele tratate de AvocatNet.ro in aceasta saptamana. De asemenea, tot in aceasta saptamana AvocatNet.ro si serviciul de facturare Facturis au lansat o aplicatie online care ii anunta pe utilizatori daca s-au numarat printre castigatorii Loteriei bonurilor fiscale. Aflati mai multe informatii despre toate acestea, precum si despre alte teme importante din materialul urmator. Citește articolul