În era digitalizării, “brand-ul” (care, într-o traducere simplă, ar reprezenta un tip de produs și/sau serviciu realizat/oferit de o anumită companie și vândut sub un anumit nume) capătă noi proporții, dimensiuni și complexități, nefiind suficientă livrarea de produse sau servicii calitative, senzații și emoții, ci si provocarea de a ieși in evidență, a de diferenția și a găsi metode de a „sparge zgomotul de fundal”. Social media a amplificat procesul de dezvoltare a “branding-ului”, deschizând frontiere inimaginabile de promovare a produselor și serviciilor, dar devenind și principalul instrument prin intermediul căruia se poate aduce impact negativ brandului/mărcii comerciale. Citește articolul
Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a dezbătut recent, pentru prima dată, înregistrarea unei mărci sonore prezentate în format audio. Instanţa a stabilit că un fișier audio care conține sunetul care se produce la deschiderea unei cutii metalice de băutură, urmat de un moment de liniște și de un fâsâit, nu poate fi înregistrat ca marcă pentru diverse băuturi și pentru containere din metal pentru transport și depozitare, în măsura în care nu prezintă caracter distinctiv. Citește articolul
Mulți antreprenori la început de drum ignoră importanța înregistrării mărcii, lăsând-o, sub impresia că e un demers mult prea costisitor, pentru o etapă ulterioară a dezvoltării afacerii, când aceștia ar considera-o necesară. Sunt mai multe motive însă pentru care înregistrarea mărcii n-ar trebui ignorată de antreprenori. Citește articolul
Domeniul proprietății intelectuale, pe cât este de important, pe atât este de puțin înțeles de către o bună parte din entitățile care își desfășoară activitatea în domeniul e-commerce. Trebuie menționat faptul că acest domeniu al e-commerce-ului este diferit față de orice alt model de business, baza fiind realizată prin vânzarea produselor și a serviciilor, dar cu o implicație majoră a domeniului proprietății intelectuale. Citește articolul
La începutul lunii mai, CJUE a emis o decizie privind promovarea serviciilor prestate de practicanții profesiilor liberale. De asemenea, CJUE a emis decizia finală în speța privind înregistrarea mărcii comerciale europene a unui important jucător din piața de fintech (tehnologie financiară). Detalii despre acestea, în sumarul de mai jos. Citește articolul