Implementarea obligatorie a sistemului de plată defalcată a taxei pe valoarea adăugată (split TVA) presupune existența cel puțin a unui cont de TVA. Însă companiile pot să deschidă și să folosească mai multe conturi de TVA, fără să existe vreo limitare. Cu toate astea, specialiștii recomandă evitarea unui număr mare de conturi de TVA, motivele fiind lesne de identificat. Citește articolul
De la 1 ianuarie 2018, firmele cu datorii la plata TVA și cele aflate în insolvență au un cont separat de TVA, independent de contul curent. Conturile speciale pentru operațiunile legate de plata și încasarea TVA-ului sunt deschise la Trezoreria statului și/sau la bănci, în funcție de operațiunile efectuate. Astfel, o firmă poate avea și două sau mai multe conturi de TVA, așa cum explicăm în cele ce urmează. Citește articolul
Aplicarea mecanismului plății defalcate a taxei pe valoarea adăugată (TVA) presupune deschiderea unor conturi speciale pentru plata și încasarea taxei. Astfel, aceste conturi dedicate TVA pot fi deschise la bănci care îndeplinesc anumite condiții, una dintre acestea făcând referire la imposibilitatea eliberării de numerar din respectivele conturi. Citește articolul
Splitarea taxei pe valoarea adăugată (TVA), adică o plată defalcată a acesteia, a devenit obligatorie de la 1 ianuarie 2018, ceea ce înseamnă că firmele cu datorii la plata TVA și cele aflate în insolvență au deschis cel puțin un cont pentru plata/încasarea taxei. În acest sens, băncile sunt îndreptățite să deschidă din oficiu conturi de TVA pentru toți clienții plătitori de TVA. Citește articolul
Aplicarea obligatorie a sistemului de plată defalcată a taxei pe valoarea adăugată (split TVA) presupune existența cel puțin a unui cont de TVA, separat de contul curent. Astfel, fiecare firmă obligată să aplice split TVA are un cont de TVA deschis automat la Trezorerie, în mod gratuit, însă pentru anumite operațiuni, precum cele în valută, este necesară deschiderea unui cont la bănci. Iar dacă folosirea contului de TVA la Trezorerie se face fără perceperea de comisioane, lucrurile stau diferit în cazul conturilor la bănci. Citește articolul
Introducerea sistemului split TVA (ce presupune plata defalcată a acestei taxe) de la 1 ianuarie 2018, pentru firmele cu datorii la plata TVA și cele aflate în insolvență, înseamnă că Trezoreria deschide automat un cont de TVA pentru fiecare companie plătitoare de TVA, conform legislației în vigoare. Totuși, redacția noastră a întrebat un specialist dacă o firmă ar putea, măcar teoretic, să refuze contul de TVA de la Trezorerie. Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a deschis conturi speciale de TVA la trezorerii pentru firmele înregistrate în scopuri de TVA , acestea având posibilitatea de a afla codul IBAN de TVA al fiecărui contribuabil de pe site-ul Fiscului. Totuși, toate companiile arondate unei anume trezorerii au alocat un cont comun de TVA, nu unul propriu, reglementare oferită prin intermediul unui act normativ publicat în Monitorul Oficial. Citește articolul
Conturile speciale pentru operațiunile legate de plata și încasarea taxei pe valoarea adăugată (TVA) au fost deschise la Trezoreria statului și/sau bănci, în funcție de tranzacțiile efectuate. În ceea ce privește Trezoreria, aceasta a deschis gratuit și automat câte un cont de TVA fiecărui operator economic plătitor de TVA, din oficiu, iar toate conturile de TVA sunt disponibile pe site-ul Fiscului, acolo de unde îți poți afla astfel atât propriul cont de TVA, cât și conturile partenerilor tăi de afaceri. Citește articolul
Un mecanism al plătii defalcate a TVA, care presupune deschiderea unui cont separat de TVA, diferit de contul curent, este aplicat din 2018 de către firmele cu publice și private aflate în insolvență sau care au datorii la plata TVA, celelalte companii având posibilitatea de a opta pentru aplicarea sistemului. Astfel, pentru tranzacții cu alte firme private ce aplică sistemul, a fost necesară deschiderea unui asemenea cont la bancă sau la trezoreria statului. Citește articolul
Introducerea plății defalcate TVA este obligatorie de la 1 ianuarie 2018, în cazul contribuabililor înregistrați în scopuri de TVA care sunt în stare de insolvență sau înregistrează restanțe la plata TVA peste anumite plafoane. Totodată, contribuabilii pot opta să aplice voluntar sistemul split TVA, beneficiind la schimb de o reducere cu 5% la plata impozitului pe venituri sau pe cifra de afaceri. Totuși, implementarea acestui sistem va duce la afectarea fluxului de numerar al firmelor, prin blocarea unor importante sume de bani din care nu se vor putea face retrageri, dar nici nu se vor putea dispune plăți în alte scopuri. Pe termen scurt, societatea va putea utiliza TVA încasat doar pentru plata taxei aferente facturilor de la furnizori sau către stat. Citește articolul