Între încredere și profitabilitate există o strânsă corelație, fapt confirmat de o analiză PwC care arată că încrederea consumatorilor este unul dintre principalii factori determinanți ai variației de performanță, precum și de sondajul recurent privind afacerile de familie care concluzionează că încrederea este un avantaj competitiv vital. Citește articolul
Pentru a-și realiza planurile de dezvoltare, afacerile necesită resurse financiare accesibile nu doar din punctul de vedere al costurilor, ci și al birocrației impuse de către finanțatori. Cu toate că afacerile de familie au la dispoziție și resursele financiare proprii ale acționarilor sau asociaților, un studiu recent efectuat de Price WaterHouse Cooper (PwC) relevă faptul că circa trei sferturi ale afacerilor de familie din România intenționează să apeleze în următorii ani la metode de finanțare externă, cel mai des menționate fiind creditele bancare. Citește articolul
Luarea unei decizii, realizarea unui obiectiv sau soluționarea unei probleme sunt doar o parte dintre cauzele care pot determina stări conflictuale la locul de muncă. Lucrurile devin cu atât mai complicate când vorbim despre o afacere de familie în care rude (fie că este vorba despre părinți și copii sau soț și soție) lucrează împreună. În acest caz, soluționarea conflictelor are mai multe particularități, având în vedere că o stare conflictuală la birou poate conduce la apariția unor dispute familiale majore. Câteva soluții practice adoptate de către managerii români au fost identificate și într-un studiu recent efectuat de către PwC România. Citește articolul
Peste jumătate din afacerile de familie se așteaptă la o creștere anuală de cel puțin 10% în următorii cinci ani de zile, conform unei analize realizate de PriceWaterhouse Cooper (PwC). Pentru a-și atinge aceste ținte, firmele din România își diversifică activitățile și urmăresc intrarea pe noi piețe de desfacere, inclusiv cele externe. În același timp, afacerile de familie din România consideră că cea mai mare provocare pe care o întâmpină în prezent este atragerea și păstrarea forței de muncă. Citește articolul