Știați că aproape unul din şase tineri români cu vârsta cuprinsă între 15 şi 24 de ani, adică 376.000 de persoane, nu sunt elevi sau studenţi şi nici nu lucrează? Sau că 136.834 dintre tinerii cu vârste între 15 și 24 de ani erau, în 2014, șomeri care nu au lucrat niciodată? Sau că din 140.000 absolvenți de liceu numai 111.544 participă la bacalureat, dintre aceștia promovează aproximativ 86. 813? Citește articolul
Toți cei patru actori din sistemul de învățământ dual influențează calitatea unui astfel de program: elevii, compania, școala și unitatea administrativ teritorială. Relațiile dintre aceste entități sunt foarte importante, dar aici vom vorbi despre cum se asigură calitatea de către fiecare participant în parte. Citește articolul
Formarea profesională în sistem dual presupune combinația ideală dintre partea teoretică de cunoștințe de specialitate asimilate în cadrul școlii și aprofundarea și punerea în practică a acestora în cadrul companiei. Această formare profesională oferă avantaje companiilor, deoarece absolvenții dau dovadă de competențe practice și de specialitate, de un mod lucru responsabil și proactiv. Specialiștii, astfel formați, vor cunoaște foarte bine procesele de producție și se vor implica ușor în diverse arii ale companiei. Citește articolul
Așa cum menționam în articolele anterioare, partenerul cel mai important din învățământul profesional dual este elevul. Acesta, ajuns în clasa a VIII-a și împreună cu părinții trebuie să ia o decizie foarte importantă pentru viitorul său. Pentru a lua decizia cea mai potrivită, bineînțeles că fiecare trebuie să fie bine și corect informat și trebuie să cunoască toate posibilitățile pe care le pot avea elevii pentru continuarea studiilor după ciclul gimnazial. Informarea despre învățământul profesional dual este de cele mai multe ori o muncă de convingere, pe fondul imaginii deficitare pe care o are acest tip de formare printre elevi dar mai ales printre părinți. Companiile care își doresc să califice în sistem profesional dual și școlile care oferă pregătirea teoretică își unesc forțele și promovează intens în școlile generale beneficiile și posibilitățile din sistemul profesional dual. Citește articolul
Așa cum îi spune și numele, învățământul dual implică colaborarea între mai mulți actori. Cuvântul dual sugerează perspectiva celor două locuri de formare, cea teoretică în cadrul școlii și cea practică în cadrul companiei. Astfel, învățământul dual are trei mari actori - elevii, școala și compania. În acest demers este cuprinsă în parteneriat și autoritatea locală în administrarea căreia se află școala, responsabilă pentru partea de formare teoretică. Citește articolul
România se bucură de introducerea unui sistem de învățământ dual din noiembrie 2016, atunci când prin OUG 81/2016 privind modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011 a fost reglementat acest sistem. Citește articolul