În caz de insolvență și ca urmare a neexecutării obligațiilor în legătură cu pachetele turistice cumpărate, instrumentele de garantare obligatoriu de încheiat de către agențiile turistice acoperă riscul acestora de neplată și asigură, în subsidiar, rambursarea banilor către cei care fie nu au mai apucat să plece în vacanță, fie nu se mai pot întoarce în țară. Potrivit unei proceduri recent oficializate, agențiile trebuie să furnizeze clienților documente în care sunt explicate drepturile acestora în legătură cu procedura de garantare și vor garanta rambursările indiferent dacă au vândut direct sau ca intermediar pachetele turistice. Citește articolul
În 2 septembrie s-a schimbat regimul aplicabil agențiilor de turism, în cazul obligațiilor acestora privind garantarea împotriva insolvenței. Practic, scopul urmărit era de a oferi mai multe oportunități turistului de a nu fi afectat de o eventuală insolvență a companiei de turism. Totuși, anumite norme de implementare trebuie adoptate. Citește articolul