avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 470 soluții astăzi
Acasă Subiect: comunicarea comerciantului cu consumatorul
Subiect: comunicarea comerciantului cu consumatorul
ACCES PREMIUM

Proiect de ordin ANPC: Comercianții vor fi nevoiți să afișeze un nou panou informativ

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
29 Octombrie 2024 | 0 | 1836 | Timp de citire: 2 min.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a lansat în dezbatere publică un proiect de ordin care va obliga comercianții să afișeze informația conform căreia vânzătorilor le este permis să legitimeze clienții care doresc să cumpere produse din tutun ori asociate acestora, în scopul verificării vârstei acestora. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Dacă n-a fost informat despre dreptul de retragere, un consumator este scutit de plată, dacă se retrage dintr-un contract încheiat la domiciliu, care a fost deja executat

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
21 Mai 2023 | 0 | 3347 | Timp de citire: 2 min.

Un consumator este scutit de orice obligație de plată în cazul în care se retrage dintr-un contract de prestări de servicii, încheiat în afara unui magazin, respectiv la domiciliul sau locul de muncă al acestuia, care a fost deja executat, cu condiția ca firma să nu-l fi înștiințat în legătură cu dreptul de a se retrage din contract, potrivit unei hotărâri de azi a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul

ACCES PREMIUM

CJUE: Comercianții care vând produse online trebuie să asigure un canal direct și efectiv de comunicare cu clienții

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
11 Iulie 2019 | 0 | 1085 | Timp de citire: 1 min.

Răspunzând la o întrebare preliminară adresată acesteia, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) s-a pronunțat asupra obligațiilor comercianților care vând produse sau servicii online de a pune la dispoziția clienților lor mijloace de comunicare, astfel încât cei din urmă să poată lua legătura cu primii. În esență, problema s-a pus în condițiile în care un astfel de comerciant nu pusese la dispoziție un telefon direct, ci doar o opțiune de „call-back” (care implica faptul că acel comerciant va contacta el consumatorul, după ce acesta va face o serie de pași). CJUE a spus că nu contează mijlocul de comunicare pus la dispoziție de comerciant, ci doar dacă acesta satisface criteriile de posibilitate de contact direct și de eficiență. Accentul s-a pus pe posibilitatea efectivă de informare și nu pe formă. Citește articolul