Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a lansat în dezbatere publică un proiect de ordin care va obliga comercianții să afișeze informația conform căreia vânzătorilor le este permis să legitimeze clienții care doresc să cumpere produse din tutun ori asociate acestora, în scopul verificării vârstei acestora. Citește articolul
Un consumator este scutit de orice obligație de plată în cazul în care se retrage dintr-un contract de prestări de servicii, încheiat în afara unui magazin, respectiv la domiciliul sau locul de muncă al acestuia, care a fost deja executat, cu condiția ca firma să nu-l fi înștiințat în legătură cu dreptul de a se retrage din contract, potrivit unei hotărâri de azi a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul
Răspunzând la o întrebare preliminară adresată acesteia, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) s-a pronunțat asupra obligațiilor comercianților care vând produse sau servicii online de a pune la dispoziția clienților lor mijloace de comunicare, astfel încât cei din urmă să poată lua legătura cu primii. În esență, problema s-a pus în condițiile în care un astfel de comerciant nu pusese la dispoziție un telefon direct, ci doar o opțiune de „call-back” (care implica faptul că acel comerciant va contacta el consumatorul, după ce acesta va face o serie de pași). CJUE a spus că nu contează mijlocul de comunicare pus la dispoziție de comerciant, ci doar dacă acesta satisface criteriile de posibilitate de contact direct și de eficiență. Accentul s-a pus pe posibilitatea efectivă de informare și nu pe formă. Citește articolul