Dreptul de a fi uitat nu reprezintă, în sine, nimic nou pe frontul prelucrării datelor cu caracter personal. Cu toate acestea, o decizie recent publicată de Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a tranșat unele potențiale controverse existente (încă) în ceea ce privește interpretarea și punerea în aplicare a acestui drept și, totodată, a obligațiilor tuturor operatorilor implicați, în special ale furnizorilor de motoare de căutare online. Citește articolul
Un motor de căutare trebuie să elimine informațiile pe care le afișează în urma căutărilor, dacă solicitantul care dorește ștergerea datelor prezintă elemente de probă adecvate și suficiente din care reiese că informațiile sunt inexacte, se arată într-o hotărâre recentă a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Admiterea acestei cereri de către motorul de căutare trebuie să se facă și dacă solicitantul prezintă o hotărâre judecătorească care constată incorectitudinea elementelor afișate. Citește articolul
Spuneam, în urmă cu câteva zile, că persoanele fizice au dreptul să ceară înlăturarea rezultatelor generate de Google sau de alte motoare de căutare online, dacă astfel de rezultate se referă la informații personale ale celor vizați de ele (ținând cont și de importanța informației, o informație cu adevărat relevantă putând duce la refuzul unei asemenea cereri). Persoanele care vor să obțină acest lucru trebuie doar să facă o solicitare în acest sens, în special în condițiile în care Google, de exemplu (fiind și cel mai relevant și folosit motor de căutare) oferă o procedură specifică pentru astfel de situații. Citește articolul
Protecția datelor (în special cea garantată prin Regulamentul general privind protecția datelor - GDPR) se întinde cu privire la orice activitate ce ar putea expune o persoană fizică la divulgarea neautorizată a datelor ei. Mai precis, există situații când nu cel care a făcut publice anumite date (de exemplu, un site) creează cel mai mare risc pentru persoana vizată, ci o altă entitate ce facilitează accesul la acele date. De pildă, un motor de căutare online (de exemplu, Google, Yahoo etc.). De aceea, „dreptul de a fi uitat”, adică acel drept ce garantează înlăturarea datelor unor persoane de pe o anumită platformă, are o aplicabilitate specifică în ceea ce privește astfel de motoare de căutare. Citește articolul