Legislația Uniunii Europene (UE) se opune ca o întreprindere să poată desemna o un terț responsabil de respectarea dispozițiilor UE privind perioadele de conducere și de repaus ale conducătorilor auto și să transfere astfel către aceasta din urmă răspunderea penală pentru încălcările acestor dispoziții, atunci când dreptul național nu permite luarea în considerare a încălcărilor astfel imputate prepusului menționat pentru a aprecia dacă întreprinderea de transport se conformează cerinței privind buna reputație. Este decizia pronunțată joi de Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) într-o speță de vizează legislația austriacă, care le permitea transportatorilor să nu piardă niciodată certificarea din cauza nerespectării condiției bunei reputații dacă „pasau” responsabilitatea unui terț. Citește articolul
La Senat a fost înregistrată de curând o propunere care urmează să transpună în legislația de la noi o directivă europeană mai veche. Obiectul: reguli speciale privind timpul de lucru pentru personalul navigant, în cazul căruia, de multe ori, din cauza perioadelor lungi petrecute la bordul navei, timpul de lucru și cel de repaus se suprapun adesea în dezavantajul lucrătorului. Citește articolul