Dacă vor să încheie o asigurare auto în alte țări sau când, pentru a se putea aplica sistemul bonus-malus, asigurătorii au nevoie de istoricul daunelor provocate, șoferii pot solicita Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) un certificat de daunalitate, document ce conține date despre daunele înregistrate în ultimii cinci ani de asigurare. În schimb, pentru că legislația din țara noastră nu stabilește o astfel de obligație, certificatul obținut în străinătate se poate folosi aici doar dacă asigurătorul vrea să țină seama de el. Citește articolul
La încheierea unei asigurări de răspundere civilă auto (RCA), în funcție de istoricul privind accidentele rutiere apărute din vina lor sau de lipsa lui, șoferii pot fi penalizați sau se pot bucura de o reducere a prețului acesteia (sistemul bonus-malus). Dar ce se-ntâmplă atunci când, pe o perioadă de câteva luni sau chiar ani, șoferii nu dețin și nu asigură nicio mașină? De principiu, ei nu sunt penalizați, așa cum se întâmplă în alte state, dar, dacă trec mai mult de cinci ani fără să asigure o mașină, vor fi considerați asigurați noi, iar asigurarea va porni de la clasa neutră B0. Citește articolul
În cazul unui accident rutier, toți ce dețin o asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) valabilă pot folosi în continuare procedura constatării amiabile, indiferent de asigurător. Astfel, fie că sunt asigurați la City Insurance, fie la alt asigurător, cei ce sunt implicați într-un accident rutier produs între două vehicule pot completa constatarea amiabilă, potrivit Uniunii Naționale a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR). Discuția apare în contextul retragerii, acum câteva zile, în mod oficial, a autorizației de funcționare a Societății Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A. Citește articolul
Asigurații cu risc ridicat sunt proprietarii de mașini care primesc, de la cel puțin trei asigurători diferiți, oferte ale căror prime de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) sunt cu 36% mai mari față de tariful de referință. În aceste situații, șoferii respectivi se pot adresa unui organism special, numit Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR), ce le va face o ofertă pentru încheierea unui contract RCA. Potrivit Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), în cazul în care polițele RCA ofertate spre vânzare au valori care depășesc nivelul tarifului de referință amintit majorat cu 36%, aceste polițe vor fi redistribuite de către BAAR la valoarea tarifului maximal, la care se aplică clasele bonus - malus corespunzătoare. Citește articolul
Mai nou, în cazul în care un asigurător autorizat din România intră în insolvență, toate persoanele fizice și juridice care au încheiat cu acesta contracte de asigurare facultative și obligatorii conform legii pot obține, de la Fondul de garantare a asiguraților (FGA), mai mulți bani decât până acum, potrivit unui OUG publicat vineri în Monitorul Oficial. Vorbim de majorarea cuantumului plafonului de garantare, de la 450.000 de lei, cât era până acum, la 500.000 de lei, pentru o creanță de asigurare datorată în temeiul unui contract de asigurare încheiat de firma de asigurări intrată în insolvență. Însă mai sunt și alte modificări. Prevederile acestui OUG se aplică deja, cu excepția celor referitoare la contravenții și sancțiuni, care vor intra în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial, adică începând cu data de 24 octombrie 2021. Citește articolul
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a respins planurile de redresare a Societății Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A., ceea înseamnă retragerea autorizației de funcționare și intrarea companiei în insolvență, ocazie cu care ASF a promovat cererea privind deschiderea procedurii falimentului City Insurance. Decizia ASF cu acest scop a fost publicată azi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Problemele financiare și eventuala redresare a societății de asigurare nu afectează polițele de răspundere auto civilă (RCA) încheiate deja la respectiva societate. Insolvența unei societăți este o procedură de durată, iar polițele auto încheiate deja își vor menține valabilitatea, titularii nefiind obligați să-și caute alți asigurători - dar indicat ar fi să o facă. Citește articolul
Oricând, cel care are deja o asigurare auto valabilă (RCA, pe scurt) se poate duce să încheie o alta cu un alt asigurător. În caz de asigurări multiple, cele cu date de intrare în vigoare anterioare pot fi reziliate, la cerere, iar asigurații își pot primi înapoi restul de primă. Citește articolul
Noi reguli privind asigurarea auto obligatorie urmează să fie aplicate, pe viitor, în toate țările membre ale Uniunii Europene (UE), lucru care va însemna, printre altele, protecție mai bună pentru toate victimele accidentelor rutiere. Mai exact, cetățenii UE vor beneficia de tratament egal atunci când vine vorba despre asigurări și acoperirea daunelor, indiferent de țara de proveniență sau de cea în care are loc accidentul, vor avea la dispoziție un instrument de comparare a ofertelor de asigurare la nivel european, iar istoricul privind daunele provocate, pe baza căruia se stabilește coeficientul bonus-malus, va putea fi folosit în orice țară. Citește articolul
De principiu, asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) intră în vigoare de a doua zi de la încheierea acesteia, potrivit legislației din domeniu. Excepție de la această regulă fac asigurările RCA încheiate pentru mașini ce urmează să fie înmatriculate, care sunt valabile din momentul încheierii. Așadar, ținând cont de faptul că începe perioada concediilor, precizarea e utilă șoferilor, care trebuie să facă asigurarea RCA cu cel puțin o zi înainte de călătoria planificată, pentru ca aceasta să intre în vigoare, nu în aceeași zi, ca în cazul rovinietei, de exemplu. Citește articolul