Peste 2000 de firme nu au reusit sa indeplineasca in perioada februarie – aprilie criteriile necesare pentru obtinerea codului de TVA, se mentioneaza intr-un comunicat al ANAF, remis astazi redactiei. Printre cele mai importante criterii care nu au fost intrunite si care au condus la refuzul inregistrarii in scop de TVA se numara detinerea de catre administratorul care a solicitat codul de TVA a calitatii de asociat sau administrator in societati cu restante la stat. Citește articolul
Firmele care solicita inregistrarea in scopuri de TVA trebuie sa completeze din 1 februarie formularul 088, prin care sa justifice intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica. Desi, legislatia in vigoare nu cuprinde instructiuni pentru completarea declaratiei, totusi in practica exista anumite zone de risc pe care firmele ar putea sa le aiba in vedere atunci cand intocmesc documentatia pentru obtinerea codului de TVA. Citește articolul
Inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata se realizeaza, din nou, fara controlul efectuat de Fisc la sediul social al firmelor, in conditiile in care aceasta verificare a fost introdusa in legislatie in anul 2011. Noua masura este prevazuta intr-un act normativ care se aplica din 1 februarie 2015. In plus, recentele dispozitii au eliminat si grila de evaluare a firmelor si punctajul pe care acestea trebuiau sa il obtina pentru a primi codul de TVA. Citește articolul