Asociațiile de proprietari vor putea să angajeze administratori de bloc fie în baza unui contract individual de muncă, fie în baza unui contract de prestări servicii, prevede Legea nr. 196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor. Documentul se va aplica de la data de 28 septembrie 2018, moment la care va înlocui actualul cadru legislativ stabilit prin Legea nr. 230/2007.
„Administratorii sunt angajați pe bază de contract individual de muncă sau contract de prestări servicii, cu respectarea prevederilor legale în vigoare”, scrie în document. În momentul de față, potrivit Legii nr. 230/2007, singura varianta legală de a angaja persoane fizice pentru a administra imobile este contractul de muncă.
Persoanele care vor candida pentru funcția de administrator de bloc vor trebui să prezinte comitetului executiv al asociației de proprietari atât documentele prevăzute de lege, cât și alte documente solicitate, printre care obligatorii vor fi:
- atestatul care dovedește că persoana în cauză poate lucra ca administrator;
- cazierul judiciar, pentru a atesta că persoana în cauză n-a suferit nicio condamnare, prin hotărâre judecătorească definitivă, pentru o infracțiune economico-financiară.
În altă ordine de idei, pe lângă posibilitatea de a angaja persoane fizice sau persoane juridice specializate pentru administrarea blocului, legea introduce și o a treia variantă: persoanele fizice autorizate.
Comentarii articol (15)