„Suma prevăzută la alin (1) (sprijinul financiar de 2.500 lei, n. red) nu se acordă angajatorilor care au transmis în registrul general de evidenţă a salariaţilor datele privind elementele raportului de muncă, prin care s-a stabilit desfăşurarea activităţii în regim de telemuncă, după expirarea termenului legal de înregistrare a modificării”, prevede modificarea făcută în OUG nr. 132/2020 publicată marţi în Monitorul Oficial.
Astfel, ajutorul de 2.500 lei se acordă doar celor care au transmis în Revisal telemunca cel târziu în ziua anterioară producerii modificării. Mai exact, cine a trecut la telemuncă din 16 martie, trebuia să o fi raportat în Revisal cel târziu pe 15.
Ordonanța prevede un ajutor financiar pentru IMM-urile care au trecut salariații în regim de telemuncă: pe scurt, e vorba de câte 2.500 de lei pentru fiecare telesalariat (acordați o singură dată), dacă acesta este regăsit în sistem ca telesalariat măcar 15 zile lucrătoare pe perioada stării de urgență (16 martie - 14 mai 2020). Mai multe detalii despre măsura din OUG 132, în acest articol.
Condiția din OUG este cât se poate de clară - 15 zile lucrătoare în regim de telemuncă pe perioada stării de urgență. Așadar, nu sunt eligibili pentru acești bani angajatorii care nu au făcut documentele pentru trecerea la telemuncă și care nu au raportat în Revisal telemunca în acea perioadă.