România era obligată să introducă standardul european de facturare electronică încă de la finele anului 2018. Abia prin Legea nr. 199/2020, în vigoare in 9 octombrie 2020, a fost introdus standardul european dar numai pentru achizițiilor și lucrărilor publice.
În cadrul podcastului Trei, produs de avocatnet.ro , șefa Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) ne-a spus că la nivelul Ministerului Finanțelor se lucrează la implementarea acestui standard de facturare:
"Nu ascundem faptul că într-adevăr am fost inspirați din bunele practici din alte state membre din Uniune care au implementat sistemul facturii electronice. Grupul de lucru a construit conceptul și acum va urma dezvoltarea mecanismelor informatice. Desigur, fiind un proiect de anvergură gândirea este să mergem la început pe un proiect-pilot. De altfel, toate lucrurile astea le vom dezvolta și le vom aduce la cunoștința opiniei publice pe măsură ce avansam cu acest proces. Am considerat că această ocazie este una potrivită să subliniez că este unul dintre proiectele de suflet ale Ministerului Finanțelor Publice și Agenției".
Există și acum, în Codul fiscal, reguli pentru emiterea facturilor electronice. Acestea sunt valabile în continuare, mai puțin pentru domeniul achizițiilor și lucrărilor publice care trebuie anunțate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Comentarii articol (0)