-
nerespectarea termenului de facturare și facturarea comasată pe două luni;
- nu a fost aplicată plafonarea și compensarea prețurilor conform OUG 118/2021 începând cu 01.11.2021;
- furnizarea de energie electrică, fără licență;
- tabelul privind consumul energie electrică, de pe site-ul companiei, nu cuprinde consumul zilnic de referință, inclusiv marja de 10%;
- informările privind compensarea facturilor de energie electrica și gaze naturale, transmise clienților, nu conțin elementele din care este compus prețul la care se aplică compensarea;
- nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor;
- nerespectarea termenului de răspuns la solicitarile petenților de încheiere a contractelor de furnizare pentru energie electrică și gaze naturale, punând consumatorii în situația de a nu cunoaște statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile;
- contractele emise nu conțin prețul serviciilor din prețul gazului, doar prețul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate;
- diferențe de preț între două notificări privind prețul emis de operatorul economic unui consumator;
- nerespectarea termenului de răspuns solicitat de inspectorii ANPC;
- procedură nesigură: operatorul economic nu s-a asigurat că notificările privind majorările de preț au fost primite de consumatori;
- practică comercială incorectă: majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative.
Citește și: ANRE: Ce pot face clienții dacă primesc facturi cu erori pentru gaze sau electricitate
ANPC recomandă consumatorilor, dacă constată nereguli la facturile de energie electrică și gaze naturale, să depună o reclamație online sau în scris (prin poștă sau predare personală la sediile Comisariatelor Județene pentru Protecția Consumatorilor, ale căror adrese sunt stipulate pe site-ul www.anpc.gov.ro).
Pentru sesizări, ANPC a pus la dispoziția consumatorilor din toată țara un număr de telefon și o adresă de e-mail dedicate (021.307.67.89,de luni-vineri, între orele 8.00-16.00 / adresa de e-mail energie@anpc.ro).
Util: Compensarea facturilor la curent și gaze: Cele mai importante 14 lucruri de știut despre mecanism, după modificarea recentă a regulilor
Comentarii articol (1)