ACCES GRATUIT
Proiect MAI în dezbatere
Stabilirea domiciliului la adrese la care locuiesc deja multe persoane nu va mai fi posibilă
Cei ce vor să-și stabilească domiciliu sau reședința, adică să fie luați în spațiu sau să obțină viză de flotant, la o adresă nu vor mai putea face asta dacă acolo sunt deja înregistrate peste zece persoane, potrivit unui proiect de ordonanță aflat în dezbatere publică la Ministerul Afacerilor Interne (MAI). Astfel, autoritățile vor să reducă și chiar să elimine situațiile în care, pentru a obține anumite avantaje, de cele mai multe ori, posibilitatea de a-și înscrie copiii la o anumită școală, multe persoane își stabilesc, în mod fictiv, domiciliul la o altă adresă decât cea la care locuiesc de fapt.
Articolul continuă mai jos
Practic, conform
proiectului de OG de la MAI, nu va mai fi posibilă
“înscrierea menţiunii privind stabilirea domiciliului sau, după caz, a reşedinţei” la o anumită adresă dacă acolo apar înregistrate, în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor (RNEP),
mai mult de zece persoane. Adică, în cazul adreselor unde sunt înregistrate multe persoane
nu se va mai putea face luarea în spațiu sau obținerea vizei de flotant.
Regula nu se va aplica proprietarului imobilului situat la adresa respectivă sau membrilor familiei extinse ale acestuia. Prin familie extinsă se înţelege soțul/ soția, rudele în linie dreaptă, precum şi cele în linie colaterală până la al patrulea grad inclusiv ale deținătorului locuinței.
Suplimentar, proiectul prevede că personalul serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor
va putea face verificări în teren, pentru a stabili dacă cei ce vor să-și schimbe buletinul locuiesc, în realitate, în imobilul unde solicită stabilirea domiciliului.
Apoi, se mai stabilește și
"abilitarea personalului serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor de a anula actul de identitate în care este înscrisă mențiunea privind domiciliul ce nu corespunde realității și actualizarea RNEP cu mențiunea corespunzătoare", după cum scrie în nota de fundamentare ce-nsoțește proiectul.
Măsura e propusă în condițiile în care, potrivit inițiatorilor,
“în ultimii ani, se înregistrează tot mai multe situaţii cu privire la stabilirea sau schimbarea domiciliului de către cetăţenii români fără intenţia de a avea locuinţa principală la adresa declarată, astfel cum prevăd dispoziţiile legale în vigoare, beneficiind în demersul privind obţinerea actului de identitate la noua adresă şi de suportul interesat al deţinătorilor de spaţii locative (găzduitori), care dau declaraţia de primire în spaţiu, în faţa lucrătorilor de evidenţă a persoanelor, deşi solicitanţii nu locuiesc în mod efectiv la adresa declarată ca domiciliu”.
Schimbarea fictivă a domiciliului sau reședinței se face, de cele mai multe ori, pentru a putea înscrie copiii la anumite școli la care sunt arondate adresele respective sau pentru a vota în localitatea/ zona respectivă.
Proiectul de față aduce și alte schimbări la legislația privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români (OUG nr. 97/2005).
Astfel, în plus față de cele menționate, proiectul urmează să modifice, printre altele, valabilitatea anumitor cărți de identitate. Mai exact, cărțile de identitate simple și cele electronice vor avea o valabilitate de trei ani în cazul copiilor de până la 14 ani (acum e de doi ani) și de cinci ani în cazul tinerilor cu vârsta cuprinsă între 14 și 18 ani (acum e de patru ani).
Mai multe informații despre principalele modificări aduse de proiectul de față pot fi găsite în
acest articol.
Atenție! Ca să se aplice, proiectul de OG trebuie să fie adoptat de Guvern și publicat în Monitorul Oficial.
Citește mai mult despre
act de identitate,
acte de identitate,
buletin de identitate,
carte de identitate,
carte de identitate electronica,
carte electronica de identitate,
eliberare carte de identitate,
domiciliu,
viza de flotant,
resedinta,
luare in spatiu,
buletin,
schimbare buletin
Principalele surse de informare folosite
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (4)