Persoanele ce dețin acte personale expirate în perioada în care s-a aplicat starea de alertă, încheiată în 8 martie 2022, au beneficiat de prelungirea automată a valabilității acestora cu 90 de zile și trebuie să le preschimbe până la sfârșitul acestei zile. Astfel, de mâine, actele cu valabilitatea prelungită automat nu vor mai putea fi folosite, de pildă, la încheierea unor contracte de muncă sau pentru contractarea unor împrumuturi bancare, în cazul actelor de identitate, în timp ce conducerea unei mașini cu permisul auto expirat va putea aduce șoferilor amenzi de peste o mie de lei. Cu toate astea, potrivit autorităților, sunt circa 250.000 de posesori de acte de identitate expirate ce n-au solicitat până acum preschimbarea lor. Citește articolul
Cei ce vor să-și stabilească domiciliu sau reședința, adică să fie luați în spațiu sau să obțină viză de flotant, la o adresă nu vor mai putea face asta dacă acolo sunt deja înregistrate peste zece persoane, potrivit unui proiect de ordonanță aflat în dezbatere publică la Ministerul Afacerilor Interne (MAI). Astfel, autoritățile vor să reducă și chiar să elimine situațiile în care, pentru a obține anumite avantaje, de cele mai multe ori, posibilitatea de a-și înscrie copiii la o anumită școală, multe persoane își stabilesc, în mod fictiv, domiciliul la o altă adresă decât cea la care locuiesc de fapt. Citește articolul
La vânzarea unei locuințe, fostul proprietar nu trebuie să facă schimbarea adresei de corespondență într-un termen anume, dar dacă face asta la puțină vreme de la înstrăinarea locuinței, va fi scutit de drumurile necesare ridicării ei de la fosta casă. Pe de altă parte, noii proprietari ai unui apartament nu trebuie să se îngrijoreze și nici nu trebuie să facă ceva dacă primesc corespondența fostului deținător al locuinței, chiar dacă aceasta vine de la vreo bancă sau de la o firmă de recuperare a creanțelor. Citește articolul
Notiunea de viză de flotant nu există în legislația specifică, ci aceea de stabilire a reședinței. Dacă locuiești la altă adresă decât cea principală din buletin pentru o perioadă mai mare de 15 zile, poți să mergi la serviciul de evidență a populației pentru a-ți trece pe buletin adresa unde locuiești efectiv. Va trebui să aduci fie actul care-ți dă dreptul să stai acolo, fie, după caz, să vii cu proprietarul imobilului pentru a declara că te ia în spațiu, dar nu pentru mai mult de un an. Citește articolul
Fie că vorbim de eliberarea primului act de identitate la vârsta de 14 ani, de schimbarea celui care expiră sau de înlocuirea celui pierdut ori furat, trebuie să depunem la autoritățile abilitate o cerere însoțită de documentele specifice, dar și să achităm tariful pentru aceste operațiuni. De asemenea, cei care vor să-și schimbe domiciliul trebuie să știe că acest lucru antrenează schimbarea cu totul a buletinului, însă acest lucru nu este valabil și pentru stabilirea unei adrese de reședință. Noutatea acestui început de an este că, de la 1 februarie, nu mai este necesar timbrul fiscal pentru aceste operațiuni. Citește articolul