avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 346 soluții astăzi
Acasă Subiect: schimbare buletin
Subiect: schimbare buletin
ACCES GRATUIT

Sute de mii de români încă nu și-au schimbat actele expirate în pandemie: Ce riști dacă nu le schimbi

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
6 Iunie 2022 | 0 | 7042 | Timp de citire: 3 min.

Persoanele ce dețin acte personale expirate în perioada în care s-a aplicat starea de alertă, încheiată în 8 martie 2022, au beneficiat de prelungirea automată a valabilității acestora cu 90 de zile și trebuie să le preschimbe până la sfârșitul acestei zile. Astfel, de mâine, actele cu valabilitatea prelungită automat nu vor mai putea fi folosite, de pildă, la încheierea unor contracte de muncă sau pentru contractarea unor împrumuturi bancare, în cazul actelor de identitate, în timp ce conducerea unei mașini cu permisul auto expirat va putea aduce șoferilor amenzi de peste o mie de lei. Cu toate astea, potrivit autorităților, sunt circa 250.000 de posesori de acte de identitate expirate ce n-au solicitat până acum preschimbarea lor. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Proiect MAI în dezbatere

Stabilirea domiciliului la adrese la care locuiesc deja multe persoane nu va mai fi posibilă

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
22 Ianuarie 2022 | 4 | 31952 | Timp de citire: 2 min.

Cei ce vor să-și stabilească domiciliu sau reședința, adică să fie luați în spațiu sau să obțină viză de flotant, la o adresă nu vor mai putea face asta dacă acolo sunt deja înregistrate peste zece persoane, potrivit unui proiect de ordonanță aflat în dezbatere publică la Ministerul Afacerilor Interne (MAI). Astfel, autoritățile vor să reducă și chiar să elimine situațiile în care, pentru a obține anumite avantaje, de cele mai multe ori, posibilitatea de a-și înscrie copiii la o anumită școală, multe persoane își stabilesc, în mod fictiv, domiciliul la o altă adresă decât cea la care locuiesc de fapt. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Schimbarea adresei de corespondență, în cazul vânzării unui apartament, nu are termen-limită, dar e bine să se facă cât mai repede

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
2 Decembrie 2021 | 0 | 4369 | Timp de citire: 1 min.

La vânzarea unei locuințe, fostul proprietar nu trebuie să facă schimbarea adresei de corespondență într-un termen anume, dar dacă face asta la puțină vreme de la înstrăinarea locuinței, va fi scutit de drumurile necesare ridicării ei de la fosta casă. Pe de altă parte, noii proprietari ai unui apartament nu trebuie să se îngrijoreze și nici nu trebuie să facă ceva dacă primesc corespondența fostului deținător al locuinței, chiar dacă aceasta vine de la vreo bancă sau de la o firmă de recuperare a creanțelor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Mutație 2019: Cum obții viza de flotant dacă nu mai locuiești la adresa din buletin

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
11 Ianuarie 2019 | 5 | 56656 | Timp de citire: 2 min.

Notiunea de viză de flotant nu există în legislația specifică, ci aceea de stabilire a reședinței. Dacă locuiești la altă adresă decât cea principală din buletin pentru o perioadă mai mare de 15 zile, poți să mergi la serviciul de evidență a populației pentru a-ți trece pe buletin adresa unde locuiești efectiv. Va trebui să aduci fie actul care-ți dă dreptul să stai acolo, fie, după caz, să vii cu proprietarul imobilului pentru a declara că te ia în spațiu, dar nu pentru mai mult de un an. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Din februarie 2017, mai puține taxe pentru cetățeni

Actul de identitate: Cum se eliberează buletinul anul acesta și ce taxe ai de plătit?

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Februarie 2017 | 11 | 191048 | Timp de citire: 5 min.

Fie că vorbim de eliberarea primului act de identitate la vârsta de 14 ani, de schimbarea celui care expiră sau de înlocuirea celui pierdut ori furat, trebuie să depunem la autoritățile abilitate o cerere însoțită de documentele specifice, dar și să achităm tariful pentru aceste operațiuni. De asemenea, cei care vor să-și schimbe domiciliul trebuie să știe că acest lucru antrenează schimbarea cu totul a buletinului, însă acest lucru nu este valabil și pentru stabilirea unei adrese de reședință. Noutatea acestui început de an este că, de la 1 februarie, nu mai este necesar timbrul fiscal pentru aceste operațiuni. Citește articolul